Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Duchenne Heroes 2009 - 700km mountainbike sponsortocht - Forum Wereldfietser

Duchenne Heroes 2009 - 700km mountainbike sponsortocht

Afbeelding

Hoi allemaal!

Na een zeer geslaagde sponsortocht in september 2008 (waarbij ik €4.500 euro aan sponsorgeld opgebracht heb!), ga ik in 2009 weer de uitdaging aan en ga voor de 2e keer meedoen aan de Duchenne Heroes mountainbiketocht! Dit jaar als lid van Team Rio (Rio-Duchenne-Hero - flauw eh! :lol:), bestaand uit individuele deelnemers van de 2008 editie, Rob Fokkens, Jeroen Hoek en ikzelf.

In september 2009 gaan we opnieuw 730km off-road fietsen (met meer dan 10.000 hoogtemeters!) in 7 dagen, van Wiltz (Lux) naar Nijmegen via Duitsland en België.
Het doel van deze superzware tocht is om geld in te zamelen voor onderzoek naar de ziekte van Duchenne, een chronische spierziekte in kinderen.

Na afloop van Duchenne Heroes 2008 heb ik een paar maanden ‘rustig aan’ gedaan maar ben nu weer volop aan’t trainen om in 2009 nog beter te kunnen rijden! Elke weekend leg ik een of twee mountainbike tochten af en s’avonds door de weeks maak ik de nodige kilometers over de weg. Het voelt heerlijk om weer regelmatig op de fiets te zitten! Zelfs in regen en wind (en sneeuw in Zuid-Limburg – zie foto hierboven!).

Om weer mee te kunnen doen aan deze fantastische event moet ik niet alleen heel hard trainen (ik weet van vorig jaar wat een enorme uitdaging dit is!) maar ook een minimaal sponsorbedrag opbrengen. In dit geval is dat €2.500 ( het €50 inschrijfgeld heb ik al betaald plus een extra €100 om de sponsor geld van de grond te krijgen) – dat wordt wel een uitdaging maar ik ga me ervoor hard inzetten en hoop met de hulp van vrienden, kennissen, collega’s, bedrijven en WERELDFIETSERS een flink bedrag bij elkaar te krijgen!

Ter informatie - de opgebrachte sponsorgeld gaat direct naar onderzoek naar een geneesing van de ziekte van Duchenne dat ik Leiden gevoerd wordt. Kosten voor de tocht zelf worden door grote sponsors zoals Albert Heijn en Merida Bikes gedekt!

Ik zou heel dankbaar zijn voor alle sponsor bedragen en leuke tips om aan nieuwe sponsors te komen.
E-mail me (hallworth.james@gmail.com) als je wil sponsoren of een goed idee heb van hoe ik extra sponsorgeld op zou kunnen brengen!
Je kunt me ook DIRECT SPONSOREN op de website http://www.DuchenneHeroes.nl/Deelnemers - Team Rio!

In de komende maanden zal ik (via e-mail, http://www.Facebook.com en een weblog op http://www.duchenneheroes.nl) meer informatie strekken over de tocht, over mijn training en over de ziekte van Duchenne. Maar kijk nu alvast op http://www.Duchenneheroes.nl voor meer achtergrond informatie.

‘Wish me luck’ en alvast hartelijk dank voor jullie hulp in het bereiken van mijn goede doel!

James
James,

Fantastisch, je kunt weer op me rekenen. Heb net het formulier ingevuld.
Ja, een rondje langs m'n collega's heeft vorig jaar ongev. € 220 opgeleverd. Dus misschien een idee voor de andere sponsoren?
Hieronder een leuke stuk van mijn teamgenoot Jeroen 'The Pink Panther' Hoek over waarom hij Duchenne Heroes gaat rijden.
Op de pedalen voor Duchenne

De Dikke van Dale omschrijft een passie als een groot verlangen naar iets. Datgene waar iemand zijn volledige hart en ziel in kan leggen. Wie vervolgens Jeroen Hoek, functioneel beheerder bij de divisie Zorg, aanhoort over zijn liefde voor de mountainbike kan maar één ding concluderen: hier is met recht sprake van een passie. Een passie die hij, hoe kan het mooier, inzet voor een goed doel: Duchenne Heroes.

Helemaal van de wereld is de 28-jarige Jeroen wanneer hij op zijn mountainbike door allerlei gebieden crosst. ‘Hoewel je natuurlijk wel op en top geconcentreerd moet zijn wanneer je door moeras- of rotsachtige gebieden fietst. Maar voor de rest is het even koppie leeg, alles vergeten en genieten van de natuur. Het is bijvoorbeeld heerlijk om in je uppie te crossen en uit te komen bij een prachtig meertje waar verder niemand te bekennen is.’

Toch is de liefde voor het mountainbiken pas vier jaar geleden ontvlamt. Jeroen: ‘Het crossen zat er al wel een beetje in. Op jonge leeftijd ging ik met mijn broer vaak fietsen in de duinen in mijn geboorteplaats Noordwijk. Tijdens een vakantie in Les Deux Alpes in 2005 zat ik echter pas voor het eerst op een mountainbike. Met de lift omhoog en daarna van 3400 meter naar 900 meter hoogte knallen. Dat gaf zo’n enorme kick. De smile die op mijn gezicht verscheen is er de rest van de week niet meer afgegaan.’

Meteen na zijn vakantie besloot hij dan ook meteen een nieuwe fiets aan te schaffen. ‘En inmiddels zijn dat er drie,’ glundert Jeroen. Eentje waarmee hij door zijn woonplaats Leiden scheurt. Een mountainbike, door hemzelf liefkozend ‘het monster’ genoemd, om de hoge bergen te trotseren. En daarnaast nog een marathonfiets voor de lange duurtochten.

Die laatste, de marathonfiets, komt in september goed van pas wanneer Jeroen voor de tweede keer deel gaat nemen aan de Duchenne Heroes-mountainbiketocht. Een tocht, bestaand uit zeven zware etappes van Luxemburg naar Nederland, met als doel zoveel mogelijk geld hopen op te halen voor onderzoek naar de ernstige ziekte Duchenne. Een spierdystrofie die nu nog niet te voorkomen of te genezen is en waarbij patiënten vaak niet ouder dan twintig worden.

Gelukkig is volgens Jeroen, dankzij Duchenne Heroes, de eerste stap in de goede richting gezet. ‘Een onderzoeksproject, gefinancierd uit eerdere opbrengsten, gaf zeer hoopgevende resultaten. Niet uit het oogpunt van genezing, maar wel qua toenemende levensverwachting en het verminderen van het leed bij patiënten. En daar doe je het toch allemaal voor.’

Dat sterkt hem ook om straks in september voor de tweede keer mee te doen. ‘Al blijft het een zware, slopende tocht waarvoor ik nu al volop in training ben,’ vertelt Jeroen. ‘Zeven dagen achter elkaar honderd kilometer per dag mountainbiken is ongelooflijk pittig. Gelukkig rijd je daarbij wel in teamverband. Zo kun je elkaar af en toe op sleeptouw nemen, want alleen red je het echt niet.’

Maar niet alleen zijn teamgenoten helpen hem tijdens de tocht. ‘Elke dag staan bij alle tussenstops niet alleen kinderen met Duchenne, maar ook ouders waarvan je weet dat hun kind aan de ziekte is overleden. Het geeft zoveel kracht als je de waardering van die mensen voelt. Het enige wat je zelf doet is fietsen, maar zij zien je echt als een hero. Tot nu toe is dit dan ook het meest dankbare wat ik in mijn leven heb gedaan.’
...en de Team Rio themetune:

http://www.youtube.com/watch?v=Kgq1g-2cQ54

Rio! Duchenne Hero!
En..James, Hoe was het? Vertel! Of lig je nog in een diepe coma.
Zag dat jullie een megamooi bedrag als team maar ook met z'n alle hebben opgehaald. Super gedaan!
Het is weer gelukt!!!!
Wat een week!
Slecht weer, mega tochten, valpartijen, ziekte en kapote fietsen probeerde ons tegen te houden maar het is toch gelukt!

Met 300 bikers hebben we meer dan €1.000.000 bij elkaar gefietst!!!

Volledig verslag volgt ZSM.

Groetjes,

James
Hey James,
Proficiat, ik heb respect voor je, zeker als ik al lees onder welke omstandigheden je hebt gefietst.
Een kleine impressie met wat fotootjes, dat zou leuk zijn,