85 km van Stompwijk, dat is ruim voorbij Utrecht?
Dat stuk van de LF4 gaat door het Kromme Rijndal en de Heuvelrug. Hoe mooi het daar ook is... er komen helaas weinig leuke campings voor. Wel wat B&B's en er liggen daar twee Stayokays op de route.
Tenminste: ik ken die campings alleen van het voorbijrijden. Het is mijn trainingsgebied. De campings zien er allemaal uit alsof er hele volkwijken uit Utrecht elk weekend in hun sta-caravan trekken.
Op amper 70 km van Stompwijk denk ik dat de Boomgaard in Bunnik wel een aardige is. Dan ben je trouwens net door het poortgebouw van Stayokay Rhijnauwen gereden (zal toch ook wel een optie zijn?). Dit is in ieder geval het mooist gelegen jeugdherberg van NL. En slechts een kwartier fietsen van de Utrechtse binnenstad.
Als je toch per sé wilt kamperen, dan zou ik de eerste dag wat meer fietsen. De campings aan de overkant van de Lek bij Maurik (100 km van Stompwijk) lijken me leuker dan in ZO-Utrecht. Is wel een extra lusje in de route.
De LF4 kruist bij Doorn de LF17. De LF17 gaat bij Wijk over de Lek. Pak daar de Lekdijk naar het oosten. Bij Maurik liggen op korte afstand van elkaar het recreatiepark
eiland van Maurik, camping
de loswal en
een motorcamping. Ik kom liever geen motorrijders tegen
op de dijk, maar dit campinkje
naast de dijk heeft me altijd wel leuk geleken.
De dag erop kun je even verderop de pont naar Amerongen pakken en LF4 daar weer vervolgen.
Trouwens: de route uit de download klopt niet helemaal. De LF4 gaat veel dichter langs de Lek en Rijn. Door Rhenen en langs Wageningen en Renkum. Veel mooier dan die rare bocht bij Ede.