Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Leuke campings aan de LF4 gezocht - Forum Wereldfietser

Leuke campings aan de LF4 gezocht

Binnenkort stap ik op de fiets en rij de LF4 (Den Haag- Enschede) naar een vriendinnetje in Enschede. Is er iemand die een leuke kleinschalige camping weet aan de LF4 na ongeveer 85 0f 170 km vanaf het beginpunt Stompwijk ?

O ja mocht je weten waar nu die LF4 loopt, kijk dan ff hier onder Googlemaps.

http://gpstracks.nl/fietsroutes-lf.php?id=721
Hoi Blanche,

Bij Kesteren is een groene campping. En in Elst is een duurdere camping (voor Rhenen).

Veel plezier.
Fokko
Misschien dat deze site wat oplevert (ik heb geen idee wat de afstanden tot Den Haag zullen zijn..):
http://www.natuurkampeerterreinen.nl/nl ... aties.html

Wel even € 9,- uitgeven voor je erop mag, maar deze campings hebben me eigenlijk nog nooit teleurgesteld.
Misschien heb je wat aan deze kaart:
http://www.communitywalk.com/database_m ... 0652.;oH00
In Mierlo is een leuke svr camping, hoe die heet weet ik niet meer maar het is rustig gelegen. De eigenaar heet Peter.
Vraag in het dorp zelf maar naar een minicamping, de meeste mensen weten niet wat een SVR camping is.
In de provincie Utrecht zijn 2 paalkampeerterreinen. Misschien in de buurt van de route?

Ziet er naar uit dat die bij Austerlitz het dichtstbijzijnd is.
Bedankt allemaal,

Robertjan@ Paalkamperen doe ik liever niet als vrouw alleen.
Paul@ Mierlo? Dat ligt toch helemaal niet aan de LF4, maar in Brabant ! Of zie ik iets over het hoofd?
Tovenaar@ Thanxs Minko...o ja die kaart had ik ook nog ergens en hj is inderdaad handig.
Arnob@ Yep ik ben al lid van de natuurcampings maar ze liggen wat uit de richting.
Hoi Blanche,

In Loenen is een heel mooie camping van Goed Kamp. Prachtig grasveld met leuke kampvuurkuil midden in het bos op de Loenermark op de Veluwe. 's Ochtends de herten kijken als je wegfietst! Meestal zijn er wel wat fietsers. Je hebt wel je groene kaart voor natuurkampeerterreinen nodig.

Veel plezier!

Frank
85 km van Stompwijk, dat is ruim voorbij Utrecht?
Dat stuk van de LF4 gaat door het Kromme Rijndal en de Heuvelrug. Hoe mooi het daar ook is... er komen helaas weinig leuke campings voor. Wel wat B&B's en er liggen daar twee Stayokays op de route.

Tenminste: ik ken die campings alleen van het voorbijrijden. Het is mijn trainingsgebied. De campings zien er allemaal uit alsof er hele volkwijken uit Utrecht elk weekend in hun sta-caravan trekken.

Op amper 70 km van Stompwijk denk ik dat de Boomgaard in Bunnik wel een aardige is. Dan ben je trouwens net door het poortgebouw van Stayokay Rhijnauwen gereden (zal toch ook wel een optie zijn?). Dit is in ieder geval het mooist gelegen jeugdherberg van NL. En slechts een kwartier fietsen van de Utrechtse binnenstad.

Als je toch per sé wilt kamperen, dan zou ik de eerste dag wat meer fietsen. De campings aan de overkant van de Lek bij Maurik (100 km van Stompwijk) lijken me leuker dan in ZO-Utrecht. Is wel een extra lusje in de route.
De LF4 kruist bij Doorn de LF17. De LF17 gaat bij Wijk over de Lek. Pak daar de Lekdijk naar het oosten. Bij Maurik liggen op korte afstand van elkaar het recreatiepark eiland van Maurik, camping de loswal en een motorcamping. Ik kom liever geen motorrijders tegen op de dijk, maar dit campinkje naast de dijk heeft me altijd wel leuk geleken.
De dag erop kun je even verderop de pont naar Amerongen pakken en LF4 daar weer vervolgen.

Trouwens: de route uit de download klopt niet helemaal. De LF4 gaat veel dichter langs de Lek en Rijn. Door Rhenen en langs Wageningen en Renkum. Veel mooier dan die rare bocht bij Ede.
Elstar schreef: Trouwens: de route uit de download klopt niet helemaal. De LF4 gaat veel dichter langs de Lek en Rijn. Door Rhenen en langs Wageningen en Renkum. Veel mooier dan die rare bocht bij Ede.
De LF4 is blijkbaar verlegd naar het zuiden, oorspronkelijk liep de route boven Veenendaal en Ede richting Arnhem.
Zie http://www.fietsersbond.net/fietsroutep ... veplanner/ voor de meest actuele route (je kan die daar ook downloaden voor je GPS)
Sorry, je hebt gelijk. Ik ben een beetje in de war met de LF routes.
arnob schreef: http://www.natuurkampeerterreinen.nl/nl ... aties.html

Wel even € 9,- uitgeven voor je erop mag, maar deze campings hebben me eigenlijk nog nooit teleurgesteld.
Jaaaaa, vorig jaar nog wel... Dit jaar kost het Groene Boekje ineens EUR 14,95! Ik heb zelf vorig jaar op De Oude Boomgaard in Snelrewaard gestaan. Even van de LF4 af bij Woerden dus, maar dat is denk ik veel te kort bij Stompwijk. Die ten noorden van Velp komt denk ik wel in de buurt van de 170 km. Onderdeel van een groter terrein, maar het achterste natuurveldje was, toen ik er vorige week stond, lekker rustig. Wel een eindje lopen naar de douche, wc wel op het veldje.

Groetjes,

Carl
Bert, waar was die bijzettentboer ook alweer?

Rutger
Rutger schreef:Bert, waar was die bijzettentboer ook alweer?

Rutger
Daar waar jij aan het Grolsch zat..... :wink:
Weet je het nog niet? Ok dan Leersum.
Blanche schreef:
Rutger schreef:Bert, waar was die bijzettentboer ook alweer?

Rutger
Daar waar jij aan het Grolsch zat..... :wink:
Weet je het nog niet? Ok dan Leersum.
Bij Leersum (net over de grens van de gemeente Amerongen) is nog een boerencamping (zonder bijzetboer) waar we met de Wereldfietser wel eens geweest zijn: de Boterbloem.