Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bobike kinderstoeltje voor /achter - Forum Wereldfietser

Bobike kinderstoeltje voor /achter

Volgende week ga ik mijn Avaghon laten aanmeten etc en uitzoeken.

Sowieso moet er in de toekomst een kinderzitje voor en achter kunnen van Bobike. Moet ik dan nog een speciaal stuur uitkiezen en bagagedrager achter?

Gr
Jeroen
Op een vakantiefiets heb je bijna altijd de "ATB beugel" nodig. Het achterstoeltje komt dan met een beugel aan je zadelbuis en aan je achtervorkstangen. Je kan het dan dus zelfs bevestigen op een fiets zonder achterdrager.
De drager maakt op zich dus niets uit, al hoewel het handig is al je geen doorlopende/gesloten beugel aan de kopzijde van de drager hebt (bij het zadel hebt, anders krijg je het stoeltje er moeilijk op of af. Met Tubus dragers past het in ieder geval prima.

Bij een voorstoeltje heb je bij een A-head stuur een "A-head stuurmontage" set nodig. Bij een gewone stuurpen volstaat de meegeleverde beugel.

Deze onderdelen zijn allemaal los achteraf te koop.
Hier nog een ervaringsdeskundige. Het heeft ook wel wat consequenties voor de zit. Met een kind achterop of voorop wil je in de praktijk niet al te ver voorover zitten. Daar is geen plek voor als je een voorzitje gebruikt, en bij een wat groter kind in een achterzitje is rechtop zitten wat stabieler.
Overigens vond ik een kar veel veiliger en prettiger dan zitjes. Een enkel zitje is nog wel eens handig, dat geef ik toe.
Wim
Ja voor fietsvakanties zou ik (doen wij ook) een goede fietskar gebruiken. Een zitje is niet prettig fietsen voor lange afstanden en ook niet prettig voor het kind. En met een baby (onder de 9 maanden) is een fietskar noodzakelijk.

Maar voor naar school halen en brengen is een fietszitje toch wel praktisch.
Bedankt.
Fietskar komt er ook aan..
Burley Dlight of een Chariot cheetah.
Mensen ervaring met deze types?
Ik heb geen ervaring met deze karren. De Burley is lekker licht en goed op te vouwen dacht ik. Wat ook van belang is is de hoogte. Kinderen groeien, en hoe langer ze erin kunnen hoe beter. De Dolphin is dacht ik de hoogste, en daar is ook nog een xl versie van. En monteer brede Big Apple banden. Die kinderen zitten anders te schudden als een gek. BA's hebben ook een erg lage rolweerstand, terwijl de standaard banden meestal erg goedkope zooi zijn.
Wim
jgense schreef:Bedankt.
Fietskar komt er ook aan..
Burley Dlight of een Chariot cheetah.
Mensen ervaring met deze types?
Burley D Light hebben we in het verleden gehad. Is goed bevallen. Lekker licht. Was wel erg duur. Hebben we gelukkig goed kunnen verkopen. De kar is mogelijk goedkoper in het buitenland, of check Marktplaats voor die mensen die een impulsaankoop deden er nu vanaf willen.

Maar volgens mij (voordat je ons aan het werk zet :wink:) staat er al het nodige over fietskarren op deze website of op de site fietsenmetkinderen.info.
Wij hebben zelf een Burley met 60mm Big Apples er onder. Dit bevalt goed en was erg prettig tijdens onze fietsvakanties deze en vorige zomer, maar ook in februari toen onze dochter destijds van 2 maanden oud er voor het eerst in ging.
Het voordeel van de Burley t.o.v. bijvoorbeeld een Dolphin is dat Burley helemaal van stof is en dus minder trillingen en schokken overbrengt op de kinderen. De Dolphin heeft een harde onderbak en schijnt dus wel iets meer te trillen en hobbelen.

Verder vonden wij de veiligheid en kwaliteit wel erg belangrijk bij het vervoer van zulke jonge kinderen en het langdurig gebruik tijdens fietsvakanties.
Onze kinderen hadden ook altijd een helm op in de kar (en toen ze heel jong waren hadden we nog geen kar).
Wim
Ik heb op mijn Koga wel eens een ouderwetse beugel (niet zo'n ATB ding) met Bobike zitje achter gehad.

Als kar gebruiken wij de Burley Solo en daar zijn wij erg tevreden over. De kar is heel compact op te vouwen, past door onze (smalle) tuinpoort en biedt voldoende ruimte voor één kind. We kunnen duidelijk merken dat Burley over het concept nagedacht. Ik heb er geen Big Apples onder gelegd, dat kan ik nog eens overwegen. Als die D'lite van dezelfde kwaliteit is, zul je er veel plezier aan beleven.

Voor de rest verwijs ik je met alle liefde en plezier door naar: http://www.fietsenmetkinderen.info
Wij hebben met onze Burley d'lite met Big Apples inmiddels twee lange fietsreizen en talloze dagtochtjes gemaakt en dat bevalt prima. We kozen de kar vooral omdat ze vrij licht is en omdat het doek toch voor meer vering zorgt. We laten de kar wel liever niet een dag aan het station staan. Daarom vind ik voor dagelijks gebruik een stoeltje wel handig en onze dochter vindt dat eigenlijk ook fijner omdat ze meer ziet en dichter bij ons zit. Op vakantie vindt ze de kar wel prima. Dat wordt dan zowat haar huisje waarin ze boekjes en speeltjes heeft en een kussentje om af en toe een dutje te doen. Deze zomer is in de bagageruimte zelfs een potje meegereisd, voor de zindelijkheidstraining.