Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Leuke herfstbestemming weekje fietsen met gezin ? - Forum Wereldfietser

Leuke herfstbestemming weekje fietsen met gezin ?

Beste lezer,

Wie tipt ons een leuke bestemming om in de herfstvakantie (vanaf 16 okt) nog een weekje lekker te fietsen (& event. te kamperen), voordat we de winter induiken?

We hebben twee kinderen van 9 en 11 jaar, ze zijn gewend om (in de zomer) vakanties te fietsen van ongeveer 500 tot 700 km in Duitsland en Denemarken.
Uiteraard (?) denken we voor de herfstbestemming aan het zuiden. Qua reis geven we de voorkeur aan 'aan- en afreispunten' welke 'te treinen' zijn.

Alle suggesties en ervaringen zijn welkom!

Alvast hartelijk dank,
en met sportieve groet;
Roland
Rondje Ardennen en Eifel vanuit Maastricht?

Ik heb er twee gedaan een van een paar dagen in de herfst langs jeugdherbergen en eentje van een week langs campings in het voorjaar. Route, beelden en overnachtingsplaatsen op mijn weblog.

http://sammoresam.spaces.live.com/?_c11 ... %3dBelgium
Ik ben in mei met mijn zoon van toen bijna elf in de Ardennen wezen fietsen (Benjaminse route naar Rome, vanaf Aken tot Luxemburg). Hij moest dagafstanden van 50 km rijden, en dat de meeste dagen. Dat was heel leuk, maar ook wel zwaar. In de Ardennen is het weer in deze tijd ook al niet meer gegarandeerd zo mooi.
Hij wil in de herfstvakantie eigenlijk weer, en hoewel ik nog niet weet of ik zelf wel weg kan, heb ik ook al zitten denken. Straatsburg is via Duitsland ook nog vrij goed bereikbaar.
Geniet ervan,
Wim
Misschien vanaf Koblenz langs de Moezel? Relatief goed weer, beter dan de Ardennen en leuke fietspaden...

Veel plezier!

Groet
Eric
O vergeten...

Wat we zelf doen met een groepje vrienden deze herfst is de (fiets)trein naar Linz nemen om van daaruit een rondje door Tsjechië te rijden. In Tsjechië slapen we in pensionnetjes die daar heel betaalbaar zijn (tussen de 10-20 euro p.n.p.p).
Hallo allen;

Nu al - wil ik iedereen bedanken voor de leuke tips. De voorpret is al begonnen.. :)

Alle suggesties, ervaringen e.d. blijven uiteraard heel erg welkom..

Goede groet,
Roland