Additionally, paste this code immediately after the opening tag: brooks 66 patent/tweedraads-bevestiging - Forum Wereldfietser

brooks 66 patent/tweedraads-bevestiging

heb een 2e hands Brooks 66 gekocht, thuisgekomen blijkt dat er een speciale Brooks tweedraads bevestiging op zit, maar ik heb de bijhorende zadelpen niet.
Ik heb het zadel daarom met een gebruikelijke (patent) zadelpen bevestigt, uiteraard op de onderste van de tweedraads. Past krap aan.
Mijn vraag is: is dit handig, of doet dit afbreuk aan de vering etc. en/of de sterkte van constructie?
De constructie is daar niet op berekend: het kan breken. Je hebt twee oplossingen: een goedkope kaars zadelpen, met een ouderwetse strop, of een adapter. Zie ondermeer www.m-gineering.nl
Wim
Hier is zo'n adapter:
Afbeelding

Hij wordt door Agu geleverd, kost een paar euro en is bij iedere fietsenboer wel te krijgen (al moeten ze hem misschien bestellen).

Het kost wel wat moeite en kracht om hem tussen de beugels te krijgen. Succes!
Die langere bout heb je dus hoogstwaarschijnlijk ook nodig!
Leon (die inderdaad wel eens met een te korte bout heeft gestaan nadat hij een adapter had gekocht :oops: )
Misschien is dit een alternatieve oplossing, twee oude remblokjes ertussen:
Heb onlangs ook zo'n adapter gekocht maar die blijkt niet te passen voor Lepper zadels. Ik heb er nu dus een over (zonder bout, want die zit nu onder het zadel). Mocht er belangstelling voor zijn dan hoor ik het wel.

Afbeelding