Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Azie ? - Forum Wereldfietser

Fietsen in Azie ?

Hallo iedereen.

Ik wil startend dit jaar gaan fietsen voor drie maanden, eindelijk over nog minder dan 2 maanden is het zover :D .Vandaar het plan om te gaan fietsen in Azie centraal/Zuid oost Azie/China.

Zijn er mensen die tips hebben vooral over fietsroutes en eventueel ook over beziens waardigheden in de buurt op of langs deze route(s) ? .
Een goede temperatuur 8) en als in die tip(s) er vooral in deze route(s) bergen en (sub)tropen voor komen. Dan zal ik dat enorm op prijs stellen :D .

Vooral groen :idea: deze keer geen woestijn het was leuk ik zal het nooit vergeten maar nu is het tijd voor iets anders.

Vriendelijke groeten van een fietser :wink: ,
Ha die Jonny,

In Centraal-Azie is het over twee maanden ook winterachtig weer met dichtgesneeuwde passen.
In Zuidoost-Azie begint dan net de droge tijd en is het niet extreem warm: prima tijd om te fietsen.
Je bent al in Thailand geweest. Dit is een prima land om te beginnen. Fiets bijvoorbeeld in Thailand eens in wat streken waar je nog niet hebt gefietst. Vervolgens kun je naar Laos, Cambodja en Vietnam en mogelijk het zuiden van China.
Hoi Jonny,

Zoveel te zien in Zuidoost-Azie, kom begin december eens langs in Kanchanaburi, dan kunnen we het er nog eens over hebben. Kun je sowieso genieten van vuurwerk bij de Bridge over the River Kwai, fiestochtjes naar watervallen is ook niet verkeerd.

groeten Bauke
cyclingbob66 schreef:Hoi Jonny,

Zoveel te zien in Zuidoost-Azie, kom begin december eens langs in Kanchanaburi, dan kunnen we het er nog eens over hebben. Kun je sowieso genieten van vuurwerk bij de Bridge over the River Kwai, fiestochtjes naar watervallen is ook niet verkeerd.

groeten Bauke
Ha die Bauke,

Is er in Kanchanaburi ook een internet-cafe?
Hoi Bert,

Internetcafe in Kanchanaburi, ik dacht het wel...Heb er in juli een geopend aan de weg naar de bekende weg over de River Kwai. Prima verbinding sprak ie bescheidenn.

groeten Bauke
Naar de bekende bridge over the river kwai natuurlijk, zit blijkbaar wat te dagdromen in mijn eigen shop....

groeten Bauke
Fietstochtjes naar Erawan waterval of die van Sai Yok zijn zeker aan te bevelen. Hellfire pass of bezoek aan een paar mooie grotten is ook niet verkeerd. Liefhebbers van groot wild komen hier ook aan hun trekken, maar dat hoef ik de meeste doorgewinterde WF'ers natuurlijk niet uit te leggen.
Dit jaar zin in een kerstborrel of nieuwjaarsborrel in Kanchanaburi?
Let me know

groeten Bauke
Hoi Johnny,

Klinkt goed die routes van Bauke. En net zoals Bert aangeeft is Centraal Azië in de winter berekoud, dus de Karakoram wordt giga-afzien, zo niet onmogelijk vanwege sneeuw. Kortom, Laos, Yunnan, Vietnam, Cambodja, Maleisië, meer dan genoeg om maanden rond te toeren.
Misschien krijg je inspiratie uit de boekjes van Bernadette Speet.
Laat je ons nog even weten welke vlucht je hebt geboekt?
cyclingbob66 schreef:Hoi Jonny,

Zoveel te zien in Zuidoost-Azie, kom begin december eens langs in Kanchanaburi, dan kunnen we het er nog eens over hebben. Kun je sowieso genieten van vuurwerk bij de Bridge over the River Kwai, fiestochtjes naar watervallen is ook niet verkeerd.

groeten Bauke
Ha die Bauke!

Op het nazomer weekend ging je naam nog in de rondte, Henk Burgler vertelde waar je uithing. Fantastisch!

Groeten,

John.
Hoi John,

Samen met Gudy van harte welkom in Kanchanaburi. Altijd leuk om te horen dat mensen nog weten wie je bent. Regio Kanchanaburi is erg fotogeniek.
Twee Tijgertempels, met bijtende en niet-bijtende exemplaren.

groeten Bauke
Wij kwamen op onze Limestocht naar Boedapest David uit Maleisië tegen.
Zie deze foto voor zijn hele verhaal incl. site (klik voor leesbaar). Deze vrolijke vent wil je vast ook verder helpen. (hij fietst nu nog 2 maanden door europa overigens)
Afbeelding
Hallo iedereen !!

Bedankt voor alle reacties een fietsreis/fietsvakantie met fietsen als highlight dat moet opzich geen probleem zijn. Toch lijkt het me niet leuk als ik na een tijdje terug kom en ik vertel waar ik gefietst heb en ik ben aan de mooiste stukken voorbij gefietst,dat zou misschien zelfs een beetje voor schut zijn.
Vandaar of er mensen zijn die een soort van fietsroute(s) kennen door een bepaald gebied(en) of land(en), en een route ooit eerder gefietst hebben, Zodat ik weet wat er op en langs een route te vinden is.

Ik ben iemand met ervaring maar nu weet ik het weer niet zo goed, mijn vorige reis heb ik uit een van Frank van Rijn zijn boeken gehaald.

Double travel had het over iemand die wel wilde helpen maar die link stond er niet in.Verder ben ik bezig met met de aanschaf van kippen en kleefrijst dat zal wel helpen maar toch alleen naar Laos wil ik ook weer niet.
Langzaam aan kom ik wel verder dus, idee na idee na idee .
Tijd heb ik gelukkig nog wel.

Groeten van een WFer,
laatste zin van het krantenartikeltje
Dit is z'n site: http://www.bicycletouringmalaysia.com/

p.s. je bent nooit een sukkel als je iets gemist hebt, maar wel een leuke reis hebt gehad. alles zien lukt je toch niet. het gaat om dat je lol hebt!

p.p.s. ik lees net op zijn site dat hij nu in Amsterdam is....
Ha die Bauke,

Gaat het wereldkampioenschap karoake voor wereldfietsers onder de brug van Kanchanaburi nog door?
Bert, graag on-topic blijven, iedere keer "vervuil" je deze topic van Johnny Wolfs, het gaat nog nauwelijks meer over zijn vraag,, dat is jammer. Stuur anders een PB aan Bauke.
Bert, Jim en Jonny,

Ik snap de hint dus even een reactie voor jullie allemaal.
Wereldfietsen en Karaoke zingen bij de Bridge over the River Kwai kan snel geregeld worden. Jonny hou maar snel op met piekeren, net als Doubletravel ben ik van mening dat er geen slechte of verkeerde routes bestaan. Het is jouw reis en geniet er 100 % van. Naast Thailand zijn Laos en Cambodja ook zeker aan te raden. Vietnam is ook erg mooi natuurlijk, maar qua temperatuur wat 'frisjes' in vergelijking met Thailand.
Alvast veel reisplezier toegewenst

groeten Bauke
Hee wereldreiziger,

Kijk even naar www.fietseninchina.nl misschien brengt het je op een idee :roll:
Groet
Durk van der Veen
Beste mensen,

Ik ga vanaf 2 december a.s. zes weken fietsen in Thailand en vooral Cambodja en heb net mijn vlucht naar Bangkok geboekt. Het zou fijn zijn als ik af en toe een reisgeno(o)t(e) zou tegenkomen.

Ik ben al vaker en langer in Azië onderweg geweest (India, Nepal, Pakistan, Sri Lanka) en heb in Thailand en Laos gefietst, twee jaar geleden. Ik heb weinig geld en slaap meestal in guesthouses of bij mensen van http://www.warmshowers.org

Groeten, Jörg.

PS: Ben nog op zoek naar SPD-sandalen. Zijn er alleen maar die van Shimano of ook andere? Iemand iets 2de-hands in de aanbieding? Ik heb schoenmaat 43/44.