Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zondag 13 september: Rondje Rotterdam #5 - Forum Wereldfietser

Zondag 13 september: Rondje Rotterdam #5

Dit keer gaan we naar Dordrecht en de Biesbosch.

We verzamelen om 11.55 uur bij de Waterbus, dat is onderaan de Erasmusbrug aan de Willemskade, zodat we de boot van 12.00 uur kunnen nemen.

Verdere informatie:
- de afstand is zo'n 70 km, het fietstempo ligt tussen de 20 - 25 km/u.
- bij slecht weer wordt er ook gestart
- opgeven hoeft niet, mag wel.
- na het fietsen gaan we, met wie zin heeft, uit eten in een leuk, lekker en betaalbaar restaurantje in Rotterdam.

Tot dan!
Suzanne
Suus schreef:
We verzamelen om 11.55 uur bij de Waterbus, dat is onderaan de Erasmusbrug aan de Willemskade,
Houd er wel rekening mee dat 13 september de halve marathon van Rotterdam is, met wegafsluitingen. Zie http://www.fortishalvemarathonrotterdam.nl/ (niet schrikken van de herrie :x ) en dan Evenement-Bereikbaarheid voor parcours en verkeersmaatregelen.

Fiets ze (ik kan niet mee, maar ben toch sportief bezig - ra ra... :lol: ),

Carl
Goede tip Carl, ik woon hier wel, maar ben dus helemaal geen hardloper en wist hier niets van af ;-). Succes met lopen die dag!

Op de site van de halve marathon staat een mooi kaartje met het parcour. Als je daar niet gaat fietsen, dan kom je waarschijnlijk zonder problemen bij de waterbus. Vanaf het station is het: alsmaar rechtdoor via Westersingel en Eendrachtsplein.
Ha Suus,

Jawel, ik monster graag aan.
Tot de 13e,

Bas
Hoi Suus,
Ik ga ook mee! Hou er wel rekening me dat de laatste waterbus vanuit Dordrecht ergens tussen 17.00 uur en 18.00 uur vertrekt.
Groeten,
Bert
Hoi Susan,

Je raad het nooit....het lukt dit keer voor om mee te gaan. Zelfs voor alletwee :wink: We hebben er zin in. Tot zondag allemaal!

Douwe en Blanche
Het was gisteren een mooie, gevarieerde en wederom gezellige fietstocht. We verzamelden voor 12.00 uur bij de waterbus. Eenmaal daar aangekomen zag ik Bas W. met Karin al op een terras aan de koffie met appeltaart. We voeren met de waterbus naar Alblasserdam, om via Oud Alblas door te steken naar De Kop van het Land in Dordrecht. Bij De Kop van het Land gaat een pont richting de Brabantse Biesbosch en er was een uitstekend cafetaria met terras: een klassieke twee onder een kap met in de woonkamer een trendy inrichting (op een prachtige locatie) en een uitstekende menukaart: van bijzondere en verse appeltaart tot handgemaakte kroketten. Bas W vroeg of ze ook "cavia's" op het menu hadden. Daarna hebben we ca 20-30 km op het Brabantse land gefietst met mooie vergezichten op de Biesbosch, landerijen en rivieroevers. Eenmaal weer terug op het Dordse land kwamen we via een landelijke route net op tijd in Dordrecht voor de laatste (17.30 uur) waterbus naar Rotterdam: met nog net genoeg tijd om nog een Brand Pilsener te drinken op een terras met uitzicht op het (drie?) rivierenpunt. Terug in Rotterdam konden we in een kantoorgebouw waar Trevor op dit moment werkt onze fietsen stallen en gingen we eten bij restaurant Granny's waar ze heerlijke spare ribs serveren. Totaal gaf mijn km teller 92,5 km aan, maar dat is inclusief de rit van en naar Rotterdam. De tocht was ca 70 km. Gemiddeld (bewogen gemiddelde) haalden we een snelheid van 20,2 km/u, maar op pieken reden we soms rond de dertig km/u, maar we hadden ook tegenwind.

Al met al een hele leuke tocht met naast het fietsen leuke horeca stops, boottochten en gezelligheid.

Suus, hartelijk bedankt voor de goede organisatie!

Tot de volgende keer!

Groeten,

Bert
Graag gedaan Bert e.a.! Ik vond het ook weer een gezellige middag en avond!
en we moeten nog maar eens verder praten over het Rondje Rotterdam in Australië... :D

Het volgende rondje fietsen we dichterbij op een iets kleiner eiland, namelijk op Voorne. Ronald vd Perk gaat ons daar rondleiden, hij woont daar dus weet de weg!

Schrijf vast in je agenda: 11 oktober - Eiland Voorne, vanuit Spijkenisse.
Let op: Verzamelen om 12.00 uur bij metrostation Heemraadlaan!

tot dan!
Suzanne