Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gratis pinnen in het buitenland - Forum Wereldfietser

gratis pinnen in het buitenland

Stuit het jullie ook zo tegen de borst? Je haalt in het buitenland (buiten de EU) een bedrag uit de ATM en je moet kosten betalen, hoewel je weet dat alles geautomatiseerd is en er dus feitelijk geen extra kosten gemaakt worden. Bovendien moet je veelal - deels - een vast bedrag betalen, zodat je de neiging hebt om meer op te nemen dan eigenlijk verantwoord is.

Toch is het niet nodig. Er is (voorzover ik weet) één bank in Nederland, waarbij je overal ter wereld gratis kunt pinnen. Grote bedragen, kleine bedragen, het maakt niet uit.
Voor ons Wereldfietsers is er nog een extra voordeel. Deze bank - de Triodosbank - belegt je geld ook nog eens op een ecologisch en maatschappelijk verantwoorde wijze.

Gerd
Helemaal mee eens, en heb er zelf goede ervaringen mee!

Gee
Geen vestigingen?
Robertjan schreef:Geen vestigingen?
Eentje, in Zeist. Maar ik ben er nooit geweest. Alles gaat via internet of heel soms de post.

Gerd
Triodos zijn antroposofen: http://www.gebladerte.nl/10293l18.htm

Maar volgens Milieudefensie wel een zeer klimaatvriendelijke bank.
Voor ons Wereldfietsers is er nog een extra voordeel. Deze bank - de Triodosbank - belegt je geld ook nog eens op een ecologisch en maatschappelijk verantwoorde wijze.
Dat snap ik niet zo. Zijn wereldfietsers dan meer milieubewust? Het lijkt mij niet bepaald een 'schone' hobby.. Hoewel er natuurlijk veel 'viezere' hobbies zijn!.
Maar er is natuurlijk niks tegen een beetje verantwoord beleggen.
Er zijn landen waarbij je voor het pinnen kosten betaalt aan de plaatselijke bank, zoals bij de BCEL Bank in Laos. Ik neem dat de Triodos Bank deze kosten niet vergoed.
De hamvraag is natuurlijk welke koersopslag de Triodosbank hanteert bij geldopnames buiten de eurozone.
Dan kan gratis geld opnemen achteraf toch een beetje minder gratis zijn...