Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fotoverslag Griekenland->Nederland - Forum Wereldfietser

Fotoverslag Griekenland->Nederland

Ziehier:
http://picasaweb.google.nl/jurriaanrot/ ... directlink

Een selectie foto's van mijn ontzettend gave reis van Griekenland naar Nederland deze zomer. Op de heenweg ben ik gevlogen, terug gefietst door Griekenland, Macedonie, Albanie, Montenegro, Bosnie/Herzegovina, Servie, Hongarije, Slowakije, Tsjechie, Duitsland, Nederland. Vanaf Praag heb ik de Praag-route van de FIS gevolgd.
Da's inderdaad een gave trip!! Tel ik het goed, 12 landen? Hoeveel km en hoe lang heb je er over gedaan?
Geeft ook wel goed de grote verschillen binnen Europa aan, als ik zo die weggetjes in Albanië zie.
Wow wat gaaf!
Vooral Macedonie, Albanië en Montenegro zien er mooi uit!
Na onze toch door (o.a.) Bosnië van dit jaar kriebelen onze benen ook om nog dieper de zuidelijk balkan in te gaan.
Dit inspireert in ieder geval!
Toffe reacties, thx :)

@Marianne: je ziet zeker grote verschillen, maar ook binnen Albanie zelf. Vooral in de bergen is men daar echt arm. Het feit dat ik in Europa over een hoofdweg reed tussen twee steden, en dat deze weg voor het grootste gedeelte steenslag was (in Albanie) vond ik wel een hele aparte ervaring. In landen als Macedonie zie je dat er (letterlijk) aan de weg getimmerd wordt. Overigens zijn al die nieuwe snelwegen ook erg fijn voor fietsers; het is vaak goedkoper om de oude wegen te laten liggen dus daar kan je dan prima rijden.

12 landen klopt, als je Kroatie meerekent, maar dat is wat flauw want daar ben ik een km. of 5 doorheen gereden ;]

@Gudrun: kan ik zeker aanraden ja! Ik ben er eigenlijk ook veel te snel doorheen gegaan, en die landen waren zeker het hoogtepunt van de tocht.