Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vergelijk/ervaring van 2 Vaude achtertassen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

vergelijk/ervaring van 2 Vaude achtertassen

Op eddongfietsen.nl/ (Wormer, NH): assortiment > karren > bagagekarren zie ik ook Crosso Expert- en Dry-tassen worden aangeboden. Weliswaar als tassen voor de Extralwheel, maar ze zullen ook wel zonder de Extrawheel te koop zijn.

Afbeelding
Crosso Expert achtertas
Robertjan schreef:Overigens zijn de Crosso Dry-tassen ook nog een goede optie:
Jammer dat ze op de website het ophangsysteem zorgvuldig buiten beeld houden. Mocht dat zo zijn als dat van de tassen van de Lidl - die ook van uitstekend materiaal zijn gemaakt - dan zijn ze toch niet zo goed.
Leon
Dit is het duidelijkste plaatje:
Afbeelding

Volgens de uitleg op deze neutrale overzichtspagina zijn het metalen haken, waarbij de onderste haak met een stretch-rubber-achtige band wordt vast getrokken.

Volgens Crosso: de band eenmalig afstellen dat 'ie niet los kan tijdens het rijden. Tassen er aan hangen betekent dan eerst de onderste haak haken, dan de tas omhoog trekken tot 'ie aan de drager hangt.

Dit systeem heb ik zelf ook bij een ander merk gezien, en het is een degelijk systeem. Back to basic zeg maar :D.

Van de andere kant hebben andere mensen weer mindere ervaringen met het systeem (even op Crosso zoeken op die pagina).
Zelf ben ik niet dol op metalen haken op dragers van dunne buis. Het lijkt me teveel op de oude Karrimor tassen. Dat slijt.
Wim
Ik mailde Crosso met de vraag of ik de tassen met het Klickfix systeem kon bestellen. Dit mailde men mij terug:
Crosso schreef:We admit that there was some problems with our mounting system. But at the beginning of 2009 we change the size of the upper mounting hook (we made it longer). So now it stick to the rack better and so far we didn’t have any complaints about the problem of hooks slipping of the rack.

So from our point of view the problem was solved in simple way.

Unfortunately as we produce regular panniers to make the panniers with Kaul Klickfix Modul Rail it would cost us much time and for You it means more money.

So as we solve the problem without any great influence on the prize maybe You could consider buying our new panniers with longer hooks.

Best regards, Crosso