door
Leon » vr 19 nov, 2004 10:49
nathalie schreef:... waarbij ik de hele wereld over rijdt. ... mogelijkheden biedt door te rijden als er bijvoorbeeld alleen nog zand is of als er steile heuvels zijn.
Hoi Nathalie,
500 euro? Het zal niet mevallen om daarvoor een nieuwe fiets te vinden die veel beter is als die die je nu hebt; waar je een paar jaar geleden mee aankwam, dat vond ik niet verkeerd voor 275 (f/eu?) als ik me goed herinner.
Bij 500 euro is het niet erg realistisch om aan een nieuwe fiets met vering te denken. Een tweedehands MTB zou dan kunnen, maar hoe vindt je een tweedehands MTB die jou past, waar dragers op kunnen (binnen budget...) en die niet is afgeragd?
Het lijkt me realistischer om een "gewone" tweedehands te kopen en die wat te verbeteren.
Helaas kosten goede tweedehands fietsen van echte reismerken - je kent ze wel - toch vaak ook wel meer dan 500 euro, of de zijn gebruikt door lui als Dick en Els (1 tochtje van 4 jaar
). Maar het zou kunnen.
Wat mijn tip zou zijn is om een aantal fietsenmakers buiten de grote steden te bezoeken en daar een zo goed als nieuw uitziende A-merkhybride, zonder vering, op de kop te tikken die van iemand is geweest die na 1 of 2 jaar spijt had, en er drie keer mee is wezen fietsen met tante Truus. Buiten de steden zijn de 2e-hands fietsen stukken goedkoper. Die fiets pas je dan in de loop der tijd wat aan aan je wensen.
Of je past je budget aan, want als je zo lang wilt fietsen heb je wellicht andere kosten waar je op kunt bezuinigen?
Groetjes,
Leon