De N340 is een van de gevaarlijkste wegen van Europa.
Het alternatief loopt volgens mij door de bergen, via Ronda.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Wat zoek je in Algeciras? De Baai van Algeciras is omgeven door petrochemische industrie en verder zij de wegen breed en druk met veel vrachtverkeerRonald van der Perk schreef:Ja, die N340 is een ramp. Het beste is via Cartama, Ronda en El Burgo. Ook heel mooi fietsen daar. Om Malaga uit te komen naar Cartama is ook al een hele klus want je moet niet alleen de ter plekke 4 baans N340 kruizen maar ook nog de tolweg. Op de site van Raul Gonzalez http://fietseninspanje.nl/ staat hoe je het beste deze hindernis kunt nemen. Op die site staat trouwens ook een routebeschrijving hoe over autoluwe wegen van het vliegveld naar de kust te komen. In Torremolinos is een leuke camping.
Ronald
bert sitters schreef:Wat zoek je in Algeciras? De Baai van Algeciras is omgeven door petrochemische industrie en verder zijn de wegen breed en druk met veel vrachtverkeer. De stad La Linea de Concepcion bij de de grensovergang naar Gibraltar is de lelijkste stad van Spanje. Tijdens het bewind van Franco was hier een brede strook verboden gebiedRonald van der Perk schreef:Ja, die N340 is een ramp. Het beste is via Cartama, Ronda en El Burgo. Ook heel mooi fietsen daar. Om Malaga uit te komen naar Cartama is ook al een hele klus want je moet niet alleen de ter plekke 4 baans N340 kruizen maar ook nog de tolweg. Op de site van Raul Gonzalez http://fietseninspanje.nl/ staat hoe je het beste deze hindernis kunt nemen. Op die site staat trouwens ook een routebeschrijving hoe over autoluwe wegen van het vliegveld naar de kust te komen. In Torremolinos is een leuke camping.
Ronald
De N-340 is een loeidrukke vierbaans snelweg met veel gevaarlijke afslagen. Hoe ga je als fietser om met invoegend verkeer van rechts? Lijkt mij bepaald geen pretje om een lange dag daarop te fietsen. Als jouw idee is om in een dag door Spanje te scheuren, zonder echt op je fiets te genieten, zou ik in jouw geval wat anders regelen, zoals een trein (via een overstap in Bobadilla).edwinvanooijen schreef:Geen fraaie omgeving rond Ageciras dus. Jammer.
We verzamelen daar om met de boot naar Ceuta te varen en te fietsen naar Marrakech.
Ik heb 1 dag om te komen van Malaga naar Algeciras. Omfietsen via Ronda vind ik dan geen optie. Ik kies dus voor de N340.
Oeps, dat moet ik je toch afraden. De afslagen zijn levensgevaarlijk, die zijn namelijk net als op de snelweg, dus je hebt steeds kans dat je vol geraakt wordt door een afslaande auto als je de afslag kruist. Ik vraag me zelfs af of je wel mag fietsen op die weg.edwinvanooijen schreef:Ik heb 1 dag om te komen van Malaga naar Algeciras. Omfietsen via Ronda vind ik dan geen optie. Ik kies dus voor de N340.
peter de rijk schreef:Oeps, dat moet ik je toch afraden. De afslagen zijn levensgevaarlijk, die zijn namelijk net als op de snelweg, dus je hebt steeds kans dat je vol geraakt wordt door een afslaande auto als je de afslag kruist. Ik vraag me zelfs af of je wel mag fietsen op die weg.edwinvanooijen schreef:Ik heb 1 dag om te komen van Malaga naar Algeciras. Omfietsen via Ronda vind ik dan geen optie. Ik kies dus voor de N340.
Er gaan vast wel bussen van Malaga naar Algeciras waarin de fiets mee kan.
Als je je verveelt in Algeciras, kun je altijd nog naar Gibraltar, dat is heel leuk voor een dagje (apenrots beklimmen).
Spanje is een geweldig fietsland, maar een dringend advies: mijd de kust daar in Andalusie. De N-340 langs de Costa del Sol is giantisch druk. Er is nu wel op grote stukken de Autopista AP-7, maar dat is een tolweg, waardoor veel verkeer toch kiest voor de N-340. De Baai van Algeciras zit vol petrochemische industrie. La Línea de Concepción is de lelijkste stad van Spanje. Ook de omgeving van de stad Huelva is bezaaid met vieze industrie. Berucht is de zwaar vervuilde Rio Tinto (Rode Rivier).alime schreef:peter de rijk schreef:Oeps, dat moet ik je toch afraden. De afslagen zijn levensgevaarlijk, die zijn namelijk net als op de snelweg, dus je hebt steeds kans dat je vol geraakt wordt door een afslaande auto als je de afslag kruist. Ik vraag me zelfs af of je wel mag fietsen op die weg.edwinvanooijen schreef:Ik heb 1 dag om te komen van Malaga naar Algeciras. Omfietsen via Ronda vind ik dan geen optie. Ik kies dus voor de N340.
Er gaan vast wel bussen van Malaga naar Algeciras waarin de fiets mee kan.
Als je je verveelt in Algeciras, kun je altijd nog naar Gibraltar, dat is heel leuk voor een dagje (apenrots beklimmen).
Begin April: Ik ben erg nieuwsgierig of er in middels opbeurend fietsnieuws is over die route. Ben van plan vanaf Malaga langs kust Gibraltar, Cádiz, dan langs kust Faro Portugal etc naar wellicht Lissabon en dan weet ik nog niet. Binnenland kan ook optie zijn maar dan fiets ik dat voor de tweede keer wat overigens geen straf is, want dat Andalusie is en blijft bloedmooi. Robw
-------------------alime schreef:L.S.,
Even terugkomend op bovenstaande:
Ik heb altijd al eens een stukje langs de Spaanse toeristenkust willen fietsen voordat ik het binnenland in ga rond 10 april.
Is er ervaring op het forum over de route van San Pedro (iets ten westen van Marbella) naar Ronda over de A397. Ik kan er niet achter komen of het allemaal erg steil is, noch of er hostalletjes/hotelletjes onderweg zijn. Vanaf Malaga naar Ronda en verder heb ik al eens gedaan en wil dus eens wat anders proberen.
Robw