Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verslag Miami - San Francisco, 8500 kilometer - Forum Wereldfietser

Verslag Miami - San Francisco, 8500 kilometer

Hallo medefietsers,

Dit jaar hebben Aimée en ik eens wat meer gefietst dan normaal. We zijn tussen januari en juli 2009 van Miami naar San Francisco gefietst. Coast to coast dus. We deden dit via een zuidelijke route door de VS. Uiteraard zijn we de Grand Canyon en allerlei andere adembenemende parken niet vergeten.

Ik heb er een verslag over bijgehouden tijdens onze reis. Het bevat vijftien etappeverslagen, wat fietsstatistieken, en een korte evaluatie van onze fietsen en tent. Uiteraard ontbreken de foto's niet.

Wie het leuk vindt kan hier klikken:
http://www.reismetgijs.nl/index.php?opt ... &Itemid=30

Veel plezier,

Gijs
Hallo jullie coast to coast fietsers,

Op dit moment hebben zo'n 85 mensen je berichtje gelezen en NIEMAND reageert ?
Ik vind dit onbegrijpelijk omdat ik jullie verhalen over de voorbereiding en het fietswerk anders in elkaar vind steken dan de normale verhalen.
Waarom..... omdat ik vind dat het hele verhaal niet rooskleurig is voorgesteld en daar heb je wat aan. Vooral jullie (aanvraag) VISA verhaal.... schitterend ook omdat wij in Orlando vergelijkbare taferelen hebben mee gemaakt.
We zullen jullie verslag er weer bij halen als we zelf zover zijn dat we de C2C gaan doen.

Vriendelijke groet

Hans Stalpers
chill maar want in het komende nummer van het tijdschrift wordt in de rubriek 'Onderweg' aandacht aan deze blog/site besteed. Ik vond het hele mooie verhalen!

Tips over blogs en sites van fietsers onderweg zijn overigens altijd welkom bij de redactie van het tijdschrift!

Je kan mailen naar redactie@wereldfietser.nl

Groet Marieke
Hallo Gijs,

Mijn vriendin en ik hebben gisteravond met veel plezier jullie verhalen gelezen! Inmiddels zijn wij al een aantal keer in de VS geweest en jullie verhalen zijn voor ons erg herkenbaar. Wij vertrekken dit weekend naar Spanje om daar 5 weken te fietsen. Ben benieuwd hoe het daar is. Wij zijn overigens al een hele tijd bezig met het plan om in de toekomst voor langere tijd te gaan fietsen en dat zouden we ook best eens in de VS kunnen gaan doen!

Groet,

Ronnie
Ik vind het een heel mooie rapportage. Zelf kom ik veel in de VS voor het werk, en heb er ook tweemaal langere tijd gewoond. Ik herken de relaxte gastvrijheid naar al te goed. Ook het verhaal over het visum is heel herkenbaar, al denk ik dat de vragen juist heel erg profesioneel waren. Ze vroegen je namelijk precies datgenene wat alleen een echte fietser kon beantworden. Ik had op een zakelijke reis precies hetzelfde. Een onschuldig relaxte vraag, maar heel erg toegespitst en relevant. Niemand anders had hem overtuigend kunnen beantwoorden.
Een mooi geschreven stuk over een pracht land.
Wim
Leuk verslag om te lezen, goed beschreven en tja het is gewoon een mooi verhaal geworden, de foto's vind ik ook goed gelukt.
Allemaal hartelijk dank voor de complimenten!

Ik ben blij dat jullie mee kunnen genieten van de verhalen die ik onder hoogspanning (nou ja, dat valt nou ook wel weer mee) in Amerikaanse bibliotheken heb geschreven. De spanning zat hem met name in het feit dat je internettijd bijna altijd gelimiteerd is tot 15, 30, 45 of 60 minuten. Dat verschilt per bibliotheek. Vooral als je maar 15 minuten krijgt doet zich het probleem voor dat je na het inloggen eigenlijk alleen nog maar tijd hebt om uit te loggen. Daarna is het kwartier om.

En Wim, je hebt gelijk, de op het consulaat gestelde vragen lijken onschuldige koffiepraat, en zo voelt het ook, maar intussen zijn het slimme vragen. Ik realiseerde me dat pas toen ik het thuis zat uit te tikken. Toen pas zag ik dat de vragen eigenlijk vernuftiger zijn dan je zou denken. Je zou als je niet werkelijk gaat fietsen al snel door de mand zijn gevallen.

Overigens als mensen iets willen weten over fietsen in de USA, schroom niet om vragen te stellen via de Contact button op mijn site. Ik weet natuurlijk ook niet alles, maar na zes maanden fietsen daar, toch wel wat.

Veel fietsplezier, in Spanje, Amerika of waar dan ook!

Gijs