Additionally, paste this code immediately after the opening tag: grijze blokken in ROuteyou en google maps - Forum Wereldfietser

grijze blokken in ROuteyou en google maps

De laatste tijd heb ik erg vaak last van grijze blokken op de kaartjes in routeyou en google maps. Ik zit dan nog lang niet op detail nivo maar krijg wel de bekende tekstregel in het blok dat er op dat zoom nivo geen kaart is. Het zijn blokken verdeeld over de kaart dus een deel is altijd wel zichtbaar.

Ligt het aan de instellingen ergens, of riekt dit naar een virus, wat ik zelf vermoed?
Bekend probleem.
Heb ik ook regelmatig last van. Het gaat echter met vlagen. En compleet onvoorspelbaar. Ik heb zelfs wel gewerkt met op mijn ene scherm Google-maps open en op het ander scherm GPSies.com. En op allebij ingelogd. Alles werkt als een speer en dan ineens is het over.

In het verleden is het een periode structureel geweest, maar dat is nu over.
Er zijn echter ook andere sites die ik regelmatig bezoek die soms onbereikbaar zijn. Zo is dit forum altijd bereikbaar, maar sites van de Volkskrant en het NRC zijn regelmatig niet bereikbaar.

Naar aanleiding van de problemen met sites die Google-maps gebruiken geprobeerd te achterhalen wat er mis kan zijn. Als je hierop gaat googelen, zie je dat het een bekend probleem is. Er zijn veel fora, waarop vragen hierover worden gesteld. Echt serieuze oplossingen worden niet geboden, of ze werken niet.

Zelf heb ik langzamerhand het idee dat het op een of andere manier samenhangt met de beschikbare bandbreedte van de verbinding. Ik zit hier ver buiten de bebouwde kom. Zover van een verdeelpunt (of versterker) dat ik hier geen ADSL-2 kan krijgen.

Overigens kan ik nooit een complete verbinding maken met de OSM-site. Ik krijg wel een aantal gegevens binnen, maar de kaart zelf blijft hangen in de mededeling: OSM coming soon.

Peter
Roald schreef:De laatste tijd heb ik erg vaak last van grijze blokken op de kaartjes in routeyou en google maps. Ik zit dan nog lang niet op detail nivo maar krijg wel de bekende tekstregel in het blok dat er op dat zoom nivo geen kaart is. Het zijn blokken verdeeld over de kaart dus een deel is altijd wel zichtbaar.

Ligt het aan de instellingen ergens, of riekt dit naar een virus, wat ik zelf vermoed?
Hoi Roald,
Ik herken dit niet, zowel thuis als op mijn werk nooit last van. Misschien inderdaad iets met je internet-bandbreedte?
Verder lekker bezig met GPS? Misschien zie ik je a.s. weekend op de Harskamperdennen.

jim
Nu ik er nog eens over nadenk heb ik nog een aanvulling.
Ik woon ongeveer 3 kilometer buiten de bebouwde kom. Naast mij is nog een kantoor. Dat is nu niet in gebruik (het staat sinds anderhalf jaar leeg), maar toen het nog wel werd gebruikt,stonden er zeker 10 computers. Gezien het werk dat ze deden, zullen zij ongetwijfeld een ADSL-verbinding hebben gehad.

Gezien de verdere omgeving is het niet onwaarschijnlijk dat er hoogstens nog 1 andere telefoon/internet-aansluiting op deze lijn zit.

En het zou wel eens kunnen zijn dat mindere problemen met Google-maps en daarvan gebruik makende sites begonnen is op het moment dat het kantoor leeg kwam. Ik heb dat verband nooit gelegd, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk.

Als dit verband er is, lijkt het inderdaad een bandbreedte-probleem.

Peter
Ok, bedankt, zou kunnen, ik zit welliswaar midden in het dorp maar dat ligt dan wel weer in een "uithoek van Nederland. Voor digitale telvisie krijg ik ook nog nul op rekest als ik postcodecheck doe, dus kan goed met bandbreedte te maken hebben.

@ Jim, lucky you in de randstad ;) waarschijnlijk ga ik er wel zijn... tot dan
Roald schreef: @ Jim, lucky you in de randstad ;)
Ja maar jij hebt weer een heleboel paalkampeerplaatsen! :wink:
Tot aankomend weekend!