Bekend probleem.
Heb ik ook regelmatig last van. Het gaat echter met vlagen. En compleet onvoorspelbaar. Ik heb zelfs wel gewerkt met op mijn ene scherm Google-maps open en op het ander scherm GPSies.com. En op allebij ingelogd. Alles werkt als een speer en dan ineens is het over.
In het verleden is het een periode structureel geweest, maar dat is nu over.
Er zijn echter ook andere sites die ik regelmatig bezoek die soms onbereikbaar zijn. Zo is dit forum altijd bereikbaar, maar sites van de Volkskrant en het NRC zijn regelmatig niet bereikbaar.
Naar aanleiding van de problemen met sites die Google-maps gebruiken geprobeerd te achterhalen wat er mis kan zijn. Als je hierop gaat googelen, zie je dat het een bekend probleem is. Er zijn veel fora, waarop vragen hierover worden gesteld. Echt serieuze oplossingen worden niet geboden, of ze werken niet.
Zelf heb ik langzamerhand het idee dat het op een of andere manier samenhangt met de beschikbare bandbreedte van de verbinding. Ik zit hier ver buiten de bebouwde kom. Zover van een verdeelpunt (of versterker) dat ik hier geen ADSL-2 kan krijgen.
Overigens kan ik nooit een complete verbinding maken met de OSM-site. Ik krijg wel een aantal gegevens binnen, maar de kaart zelf blijft hangen in de mededeling: OSM coming soon.
Peter