Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Bergen op Zoom via Berlijn naar Gdansk - Forum Wereldfietser

Van Bergen op Zoom via Berlijn naar Gdansk

Ik ben van plan om rond 20 september te vertrekken naar Gdansk. Ik wil vanaf Arhnem de R1 Radweg volgen tot in Polen. Hier wil ik van de route afwijken richting Gdansk waar ik de trein terug zal nemen.

Ik heb een paar vragen;
- Is het qua klimaat te doen om te fietsen eind september/begin oktober in DU en PL?

- De thuisblijvers zijn soms wat huiverig over Polen ze zijn bang dat het niet veilig is om alleen rond te rijden. Is dit terecht? (ik ben een jongeman van 20)

- Zijn er voldoende overnachtingsmogelijkheden. Mijn voorkeur gaat uit naar campings. Is alles nog open in oktober?

Ik heb de landeninformatie gelezen, maar deze is niet erg recent heb ik het idee en vrij summier.
Dick Schuurman is een goeie om antwoord te kunnen geven op de Polen-vragen. Je kunt hem wellicht ook PB-en? :wink:
Voor aanvullende info kun je ook eens op mijn
Duitsland pagina:
http://www.fietsvakantielinks.nl/Landen ... sland.html

en Polen pagina kijken:
http://www.fietsvakantielinks.nl/Landen ... Polen.html
Ik was deze zomer ook in Polen. Polen is tegenwoordig een gewoon westers land. Het is er net zo gevaarlijk als Duitsland en Nederland.
Je kan er uitstekende lokale kaarten kopen om de hoofdwegen te vermijden. Kamperen gaat prima, maar of je eind september nog open terreinen treft is de vraag.
Mocht je met de trein terug gaan kan je in Polen prima met de fiets in de trein. In Duitsland is er tegenwoordig het Quer durch Deutschlandticket verkrijgbaar in de automaat. 38 euro incl fiets, maar niet met de IC of de ICE.
Het kan ook interessant zijn om een ticket te bekijken via www.db.de. maar daar kan je niet je fiets boeken. Wel bij o.m. de treinreiswinkel.

Succes, plezier, je hebt leuke tocht in beeld.

Gr Hans
Bedankt voor de reacties!

Ik denk inderdaad dat met name in Polen de campings dicht zijn. Zijn er genoeg (betaalbare) hostels, hotels en b&b's te vinden onderweg? Of wordt het echt zoeken naar een slaapplaats?
Polen is prima qua B&B's, wel vooraf wat zoekwerk op internet doen. Ik ben ik grotere steden ook wel naar het lokale VVV gegaan en heb daar gevraagd of men even wilde bellen ivm fiets-stalling en beschikbaarheid lokatie.

Gr hans