Hallo allemaal,
Dank voor de suggesties. Maar toch hebben wij nog enige opmerkingen. Eerlijk gezegd zijn we Zuid- en Midden-Amerika liefhebbers.
Afrika is een continent wat (helaas?) voor ons nog niet bestaat. Waarom weten we niet. Misschien komt het door mijn achtergrond, ik heb immers tropische bosbouw gestudeerd, maar het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat het is van onbekend maakt onbemind.
Dan is er natuurlijk nog Azie. Nu hebben we in Birma gefietst en dat is Laura absoluut niet goed bevallen, maar ook ik vond het met de natuur een tegenvaller. Ondanks dat heb ik nog wel enkele zuid-oost Aziatische landen op een lijstje staan.
Blijft "over" Zuid- en Midden-Amerika. Nu is het zo dat we ons daar absoluut niet op blind willen staren. Ik geloof dat we inmiddels zo'n beetje 20 landen hebben opgenoemd waar we wel zouden willen fietsen. Zo zijn onder andere Malawi, Alaska, Belize, Laos, enz. de revue al gepasseerd. Kortom, help!
Overigens, Marco, als Laura d'r knieen weer opspelen door de bergen dan kunnen we natuurlijk altijd nog smokkelen en alternatief vervoer regelen. Het wordt alleen lastig als er alleen maar bergen zijn. Dan wordt het een autovakantie ipv een fiestvakantie.
El & El (a.k.a. fietsjunks). Midden-Amerika? Dat is wel een heel groot gebied. Kunnen jullie niet wat specifieker zijn?
Mcjan. Het is voor ons vanzelfsprekend dat het er veilig moet zijn en niet al te veel mag regenen. En over het woord veel kan je natuurlijk een discussie beginnen. Wat voor de één veel is, is voor de ander weinig ......
John, Welke zomer bedoel je? Als je de noordelijke zomer bedoelt, dan is het op het zuidelijk halfrond winter. Maar ja, in landen rond de evenaar is het altijd heet. Hoewel wij het liever over warm hebben. Waarschijnlijk hebben we last van het "Frank-van-Rijn syndroom" (=hoe warmer hoe beter).
Hoe dan ook, wij willen graag nog meer suggesties waar we kunnen gaan fietsen de aankomende zomer.
Groetjes, Laura en Maikell