Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 5 augustus 2009 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 5 augustus 2009

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we weer het 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug.

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast; je eigen inbreng wordt gewaardeerd. Bij grote tempoverschillen splitsen we de groep. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug.
Tot nu toe waren de weersomstandigheden nog nooit een spelbreker. Zorg bij duisternis voor goede verlichting en opvallende kleding.

Noteer al vast de volgende rondjes in je agenda: 5 augustus, 2 september, 7 oktober, 4 november, 2 december, 6 januari. Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig. Zorg dat je er bij bent.
Zullen we op 5 augustus een echte 'rondje Amsterdam' gaan rijden?
Amsterdam omheen net buiten de A10 ring.

Amstel - Amsterdamse Bos - Sloterplas - Havengebied - Landelijk Noord - Schellingwoude - Watergraafsmeer

Optie?
Hoelang/hoeveel km rijden is dat, Mr Duchenne Hero ;) ?
Kan ik dan nog de laatste trein terug naar Eindhoven halen? Want woe is mijn vaste vrije dag, kan ik op mijn gemakje richting A'dam komen overdag.

Of kan ik bij jouw in de straat auto parkeren evt.
James,

Dat vind ik een reuze leuk idee. Globaal hebben we het over 45 km. Dat is te doen. Wanneer er fietsers zijn die voluit willen, dan neem ik de terrassengroep voor mijn rekening.

Bij mij is eventueel parkeerplek, maar Eindhoven-Amstelstation is ook goed met de trein te doen. We zijn vóór tienen terug, dus ruim tijd om thuis te komen.
Ik zal, tussen nu en 5 augustus, een paar rondjes afleggen om de meest autoluw en fietsveilige route uit te zoeken!
Een mini-Mokum-marathon......Amsterdam alom....om de hoofdstad heen......

@Roald - je kan inderdaad beter bij Koert parkeren of ergens langs de Amstel. Bij mij in de straat moet je 4 euro per uur betalen tot 12 uur 's nachts (en loop de risico dat je ruiten ingeslagen worden). Als je met de trein komt ben je natuurlijk welkom om bij mij een hapje te eten vooraf.
Nou met de trein lijkt me handig, ja,

Een hap je mee-eten zou leuk zijn Froggy.
Dan kan ik al voor de spits naar A'dam, hanee, het is zomervakantie tijd, kan de fiets altijd mee de trein in deze maanden :)
Een echt rondje Amsterdam:
Vertrek 19.00 uur Berlagebrug.
Bij benadering fietsen we dan met de klok mee: Kalfjeslaan, Oeverlanden. Ringvaart, Akersluis, Lijnden, Westgaarde, Osdorperweg, Joris v.d. Berghweg, Haarlemmerweg.
Australiëhavenweg, Theemsweg, Basisweg, Radarweg, Westhavenweg, Hempont (20 minutendienst),
Zaandam, Zijkanaal G, Oostzaan, Zuideinde, Kadoelen, Buiksloterdijk, Waddendijk, Nieuwendammerdijk, Schellingwouderdijk, Schellingwouderbrug, Kinaeuskade, Ringdijk, Berlagebrug.
Bij grote tempoverschillen maken we een 'snelle' en een 'terrassengroep'.
De terrassengroep rijdt dan eventueel een enigszins ingekorte route via de pont achter het CS.

Mooi weer is geregeld.
We eindigen vermoedelijk net in het donker, dus denk aan je verlichting en opvallende kleding.
Dat Amsterdam een wereld(fietsers)stad is wisten we wel, maar dat de grenzen van de stad richting de 100 km. gaan had ik althans niet gedacht. Een geweldige opkomst van zo'n 20 deelnemers; goed geluimd en in opperbeste vakantiestemming. Een zwoele zomeravond, bijna gaan wind. In een aangenaam vlot tempo volgden we de contouren van de hoofdsteldeijke bebouwing over dijkjes en polderweggetjes maar ook door het Westelijk Havengebied. De schipper van de Hempont was zo vriendelijk op ons te wachten. In Zaandam namen we een time-out op een gezellig terrasje aan de Zaan. Door het schemerdonker was het even zoeken naar de juiste weg naar Landsmeer. Maar de GPS van Liedje bracht uitkomst.
Om niet helemaal in het midden van de nacht thuis te komen namen we het pontje achter het CS om langs de Amstel weer terug te keren bij de Berlagebrug met zo'n 70 km. op de teller. We zien weer terug op een gezellig Rondje Amsterdam.
Tot het volgende rondje op 2 september; 19.00 uur Berlagebrug (FEBO).