Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 33 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3738 berichten
Shane schreef:http://www.wereldfietser.nl gesponsord door santos>?

Ik geloof dat een poll zal laten blijken dat 70% van de mensen op deze forum een santos rijden :wink:
Die S foto's komen idd wel erg vaak voorbij zo. Leuke reclame.
Heb onlangs in Heemskerk ook een nieuwe Santos zien rijden...'t zal toch niet?
Zag in de gauwigheid wel een rohloff maar riem of ketting kon ik niet zo snel zien, ben ik warm Gerard?
Shane schreef:Eindelijk ben ik achter gekomen hoe ik een foto moet plaatsen....Denk ik :shock:

Afbeelding
Grappig, hij lijkt wel wat op de mijne:

Afbeelding
Allebei dezelfde bel! :lol:
Peter Rodenburg schreef: Grappig, hij lijkt wel wat op de mijne:

Afbeelding

:P Heb jij alleen nog deze foto of ook nog de fiets?? :lol: :wink:
Mooi fiets heb jij peter :lol: Welke stuurpen heb jij, ik heb pas de race stuurpen opgezet maar ben niet tevreden, als ik het laag zet (wat de bedoeling was van dat ding) krijg in tintelende vingers, als ik hem hoog genoeg zet voeld hij erg slap aan, alsof ik hem zo af kan breken met een beetje kracht zet.
Shane schreef:Mooi fiets heb jij peter :lol: Welke stuurpen heb jij, ik heb pas de race stuurpen opgezet maar ben niet tevreden, als ik het laag zet (wat de bedoeling was van dat ding) krijg in tintelende vingers, als ik hem hoog genoeg zet voeld hij erg slap aan, alsof ik hem zo af kan breken met een beetje kracht zet.
Vaak staat er op de pen wat de maximale hoogte mag zijn die hij uit mag steken
Haike schreef:
Vaak staat er op de pen wat de maximale hoogte mag zijn die hij uit mag steken
Klopt er staat "stop", ik heb hem nog niet gemeten maar ik heb een vermoede dat hij ook de verkeerde maat is, er zit toch een klein beetje speeling op ook als ik hem goed aandraai.

Als ik morgen tijd heb ga ik vittorio weer lastig vallen ( ze hebben ook de stuurlint verkeerd op gezet, waardoor ik moor kurk krullen op mijn stuur heb...)
Afbeelding

Grappig, hij lijkt wel wat op de mijne:

Afbeelding

De beide Vittorio-fietsen lijken inderdaad wel erg op elkaar. De bovenste fiets heeft een achterderailleur, de onderste niet. Rohloff-naaf? Wel een piepklein voorblad.
Ze hebben allebij Rohloff, maar de fiets van mij heeft ook een ketting spanner :wink:
Heb onlangs in Heemskerk ook een nieuwe Santos zien rijden...'t zal toch niet?
Zag in de gauwigheid wel een rohloff maar riem of ketting kon ik niet zo snel zien, ben ik warm Gerard?
Hi 55er,

'n Beetje warm ben je wel... woon in Alkmaar ..... maar je hebt toch echt een andere fiets gezien.
Zelf nog maar weinig op m'n nieuwe Santos gereden ...... afgelopen week eerst weer met succes de 4Daagse van Nijmegen gelopen. :lol:
Nu een weekje werken en dan 4 weken met de nieuwe fiets op stap. :wink:

Gr. Gerard
Wie een gewone stuurpen te slap vindt kan een Sugino High Column nut gebruiken: http://www.sjscycles.co.uk/product-Sugi ... t-1437.htm
Ik heb er een op een oude racefiets, en ik kan het verschil merken. Een goede stijve stuurpen maakt natuurlijk zelf ook verschil -verstelbare zijn notoir slapper.
Wim
willem.megens schreef: Die S foto's komen idd wel erg vaak voorbij zo. Leuke reclame.
Ook weer een 'S-foto', alleen is deze 'S' heel wat goedkoper.
Afbeelding

Zondag vertrek ik naar Venetië om 2 maanden later in Parijs aan te komen.
Zie hier voor meer info.
Goeie reis, ennuh... black is beautiful. :D
jlisrael schreef:
willem.megens schreef: Die S foto's komen idd wel erg vaak voorbij zo. Leuke reclame.
Ook weer een 'S-foto', alleen is deze 'S' heel wat goedkoper.
Afbeelding

Zondag vertrek ik naar Venetië om 2 maanden later in Parijs aan te komen.
Zie hier voor meer info.
Is deze fiets niet te zwaar beladen van achteren? De juiste en beste gewichtsverdeling is eenderde voorop en tweederde achterop. Auw, een zadel zonder veren zal verrekte pijn doen in mijn bekken.
Martin E. van Doornik schreef: Is deze fiets niet te zwaar beladen van achteren? De juiste en beste gewichtsverdeling is eenderde voorop en tweederde achterop. Auw, een zadel zonder veren zal verrekte pijn doen in mijn bekken.
Juiste gewichtsverdeling in een ideale situatie is inderdaad een derde om twee derde. Helaas is mijn portemonnee maar voor twee derde gevuld en had ik geen zin/tijd/enz om wat harder te werken voor de tassen + dragers voor. Bovendien leun ik redelijk voorover en door mijn goed gevulde stuurtas wordt mijn voorwiel goed genoeg op de grond gedrukt. Het komt wel goed, en zo niet dan toch.

Wat betreft de veringloosheid: Ik heb heel wat fietskilometers gemaakt in mijn leventje, er zit daar een hoeveelheid zitvlees, daar heb je geen vering meer voor nodig.
Shane schreef:Mooi fiets heb jij peter :lol: Welke stuurpen heb jij, ik heb pas de race stuurpen opgezet maar ben niet tevreden, als ik het laag zet (wat de bedoeling was van dat ding) krijg in tintelende vingers, als ik hem hoog genoeg zet voeld hij erg slap aan, alsof ik hem zo af kan breken met een beetje kracht zet.
Ik heb de race stuurpen inderdaad ook vervangen. Vittorio heeft die toen vervangen door een gewone stalen stuurpen .
Ik heb er later een zelfde maar iets iets korter in gezet (voor de volledigheid: Humpert X-act Cat 2). Kostte een tientje bij de Halfords.

Afbeelding
jlisrael schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Is deze fiets niet te zwaar beladen van achteren? De juiste en beste gewichtsverdeling is eenderde voorop en tweederde achterop. Auw, een zadel zonder veren zal verrekte pijn doen in mijn bekken.
Juiste gewichtsverdeling in een ideale situatie is inderdaad een derde om twee derde. Helaas is mijn portemonnee maar voor twee derde gevuld en had ik geen zin/tijd/enz om wat harder te werken voor de tassen + dragers voor. Bovendien leun ik redelijk voorover en door mijn goed gevulde stuurtas wordt mijn voorwiel goed genoeg op de grond gedrukt. Het komt wel goed, en zo niet dan toch.

Wat betreft de veringloosheid: Ik heb heel wat fietskilometers gemaakt in mijn leventje, er zit daar een hoeveelheid zitvlees, daar heb je geen vering meer voor nodig.
Dat wel, maar als je je fiets ergens parkeert en de stuurtas eraf neemt, kiepert de fiets door het gewicht van de overige bagage achter de achteras over zijn kop. Met het voorwiel omhoog.
Martin E. van Doornik schreef: Dat wel, maar als je je fiets ergens parkeert en de stuurtas eraf neemt, kiepert de fiets door het gewicht van de overige bagage achter de achteras over zijn kop. Met het voorwiel omhoog.
Dank voor de tip, ik ga er rekening mee houden op de één of andere manier.
Mijn Batavus Apache op mijn laatste 5 daagse fietstochtje door het Nederlands-Duitse grensgebied. Afbeelding