Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets vooraf versturen naar Zuid Amerika (La Paz) - Forum Wereldfietser

Fiets vooraf versturen naar Zuid Amerika (La Paz)

Eind September ga ik op wereldreis (start Santiago) na drie weken ben ik in La Paz en sluit ik mij aan bij de Vuelta Sudamericana.

Nu wil ik mijn fiets vooraf uit Nederland naar La Paz sturen en hem ophalen als ik daar arriveer. Heeft hier iemand ervaring mee of hebben jullie een idee?

Het liefst wil ik voordat ik naar Santiago vertrek een bevestiging ontvangen dat het pakket goed is ontvangen en staat opgeslagen. Het grootste probleem lijkt mij dat ik geen ontvangst adres heb?

Groet, Matthijs
MS schreef:E Het grootste probleem lijkt mij dat ik geen ontvangst adres heb?

Groet, Matthijs
Ikzelf zou een fiets nooit laten opsturen. Lekker gelijk mee in het vliegtuig (maar goed). Je zou een hotel kunnen reserveren in La Paz en daarmee afspraken kunnen maken.
MS schreef:Het grootste probleem lijkt mij dat ik geen ontvangst adres heb?
Post Restante.

.tsooJ
Alien schreef:
MS schreef:Het grootste probleem lijkt mij dat ik geen ontvangst adres heb?
Post Restante.

.tsooJ
:D Hoe doe je dat, Alien?
Blanche schreef: Ikzelf zou een fiets nooit laten opsturen. Lekker gelijk mee in het vliegtuig (maar goed). Je zou een hotel kunnen reserveren in La Paz en daarmee afspraken kunnen maken.
De fietstocht is een stuk wat ik georganiseerd ga doen, en is een onderdeel van de wereldreis die we gaan maken. De eerste 3 weken ga ik niet fietsen, mijn vriendin is niet zo fanatieke fietser.

Als we in La Paz aankomen, hoop ik wel een pakketje aan te treffen. Jouw idee is zeker de moeite waarde, de optie post restante ga ik ook uitzoeken.
Dat kan nog best eens lastig worden. De fiets zal dan toch met een koerier verstuurd moeten worden. DHL rekent voor een pakket van 100 x 70 x 70 (de maximale maat, en in die 100 cm lijkt me geen fiets in te passen) vanuit Nederland naar Bolivia een bedrag van € 928, zie ik op hun website. En dan zit je ook nog met kosten voor de douane-inklaring.
Blanche schreef::D Hoe doe je dat, Alien?
http://lmgtfy.com/

Maar goed, groot fan van de posterijen als ik ben, zou ik je aanraden eens bij een postkantoor binnen te lopen. En dan niet zo'n verkoper van zwangerschapskaarten en aarbeiengeurpennen, maar eentje waar ze postbussen hebben en grote pakketten verwerken. Goeie kans dat daar een ouderwetse postbode werkt die het allemaal haarfijn voor je uitzoekt.

Zorg wel dat je zelf ook enigszins beslagen ten ijs komt: Weet bijvoorbeeld de afmetingen van je ingepakte fiets en het totaalgewicht. Liefst ook het complete verzendadres. Zoals eerder gezegd, afspraken maken met het hotel waar je gaat verblijven is lang geen slecht idee.

.tsooJ
De man met natuurlijk een snor, kende 'post restante'. Maar daar hield zijn hulpvaardigheid mee op. Al snel een telefoonnummer op een papiertje gekrabbeld, en mij op pad gestuurd met de opdracht dat maar te bellen.

Daar werd ik ook weer doorgestuurd.

Dus zelf verder gaan zoeken. Het kan dus met een Global Pack verstuurd worden, verzendvoorwaarden:

- Maximaal gewicht : 20 kg
- Maximale lengte : 150 cm
- Maximale omtrek + lengte : 300 cm
- Geen postbus belevering mogelijk

Een fietstas is ca. L: 135 / H: 90 / B: 13 cm... dat is een maximale omtrek van 296 cm. Dus dat gaat goed?

Ik ga hier maar eens extra info over navragen. Als dit lukt een betrouwbaar hotel opzoeken in La Paz. En dan de fietsgoden vragen een beetje geluk met pakketje te hebben.