Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lars Likes Laos - Forum Wereldfietser

Lars Likes Laos

Van 15 november 2004 t/m 15 december komen hier mijn reisverslagjes.
Ik vlieg op Bangkok, regel mijn visum voor Laos voor 30 dollar ipv hier in Nl voor 92 euro en pak dan de trein of bus naar de grens met laos , Vientiane om een maand op mijn aluminium ros rond te reizen. Het grove plan is om op de kaart te kijken welke weg ik volgen zal... 's avonds als ik moe ben mijn tentje op te zetten en zorgen dat ik genoeg eten en drinken bij me heb. Veel van de natuur en de mensen te genieten.
Als er iemand tips of andere wetenswaardigheden heeft zijn die van harte welkom.

Ha Lars
Dat schiet al op. :lol: Ik zal je verhalen weer volgen. Mijn mailtje over Laos heb ik al verzonden naar je. Hopelijk heb je er wat aan.
Groetjes
Gudy

Hoi Gudy, bedankt voor je mailtje. Ga het even lekker lezen, kaart erbij van Laos, alvast een beetje wegdromen... Zijn er eigenlijk veel internet cafeetjes in Laos ? Of alleen in de grote plaatsen ?
Kan ik jullie lekker vaak berichten.
Groetjes, ook aan John

Lars,
volgens de Lonely Planet gids Gycling Vietnam, Laos en Cambodja is er op de weg van Luang Prabang naar Vientiane over zo'n 160 km helemaal geen accommodatie. Dat klopt niet, want op 81 km van Luang Prabant is in Kiau Na Cham op 1400 mtr hoogte het roze restaurant DE DRIE DOCHTERS. In dit restaurant kun je kamers huren. 's Avonds is het dolle pret, maar om tien uur is het afgelopen.

Niet om tien afgelopen is het in Phon Hong bij kilometerpaal 70 naar Vientiane. Net buiten het plaatsje zijn bungalows te huur. Overdag ziet het er rustig uit. 's Avonds zit het restaurant echter vol zwaar opgemaakte dames en is er een stroom van belangstellende heren. Duidelijk business. Het blijft nog lang onrustig in de bugalows met dunne wandjes.
Ha die Bert,
Eindelijk iemand die met praktische informatie komt waar een reiziger wat aan heeft... een goede nachtrust, onontbeerlijk.
Wie zit er te wachten op info over de toestand van de wegen, over de veiligheid of andere bruikbare tips. 's avonds is de belangrijkste tijd, ontspannen... Overdag zie je toch alleen maar schitterende ongerepte natuur, onmoet je fantastische mensen die je willen laten delen in het weinige wat ze hebben, heb je genoeg zorgen aan je hoofd ( lees voldoende water en brood en een slaapplaats)
Nee serieus, ik kijk altijd uit naar mijn slaapplaats na een dag zweten op de fiets; tentje opzetten, mezelfs wassen en dan een biertje drinken...
Eten maken, glaasje wijn erbij...wat een leven.
Ik zal de adressen markeren op mijn kaart, die dunne wandjes heb ik geen last van want ik slaap in mijn tent ! :D

Tenten vinden ze in Laos maar raar.
lars de wit schreef:Wie zit er te wachten op info over de toestand van de wegen, over de veiligheid of andere bruikbare tips. 's avonds is de belangrijkste tijd, ontspannen...
Ha die Lars, wat bedoel je precies met deze zin, ik denk niet dat ik hem helemaal snap. Ikzelf ben zo'n figuur die op zoek gaat naar bruikbare tips, want ze zijn immers ....... bruikbaar. Toch?

jim

Hoi Lars,

Jouw reis naar Laos schiet al aardig op, zelf ga ik mijn reis 7 januari beginnen, 5 weken fietsen, het kriebeld al aardig.

Zal je berichtjes met veel intresse lezen.

Groet Henk (Hellevoetsluis)

Hai Jim, overdag zie ik wel waarheen de weg mij voert...
's Avonds zie ik wel, waar mijn tentje mag staan, welke leuke mensen ik mag ontmoeten, ik hoop dat de communicatie een beetje loopt, spreek maar een beetje frans.

Hey Henk, leuk dat je ook naar Laos gaat. Ga je solo of in company ?
Tijdje niet gezien trouwens, met de wintertrektocht ben je er dus ook niet bij... Mocht ik nog bruikbare tips hebben na mijn reis dan hoor je ze.
Groetjes Lars

Het wordt druk in Laos met wereldfietsers. De kapper in Vang Vieng kan er niet tegenop knippen, het schooltje langs weg 2 krijgt meer fietsers in de klas dan kinderen, de dochters van het roze restaurant kunnen de flessen Lao Beer niet aanslepen. Om aan de grote belangstelling tegemoet te komen geeft niemand minder dan de enige, echte John Telleman een dialezing FIETSEN IN LAOS op de beide dagen van de Fietsvakantiebeurs, 29 en 30 januari in de Amsterdam Rai. Dus niet in die sporthal in Nieuwegein!

Ha die Bert,

Wat een reclame! Ik hoop dat de webmasters dit tolereren.
Met deze grote aantallen fietsers moeten we een aanvraag voor paddestoelen indienen bij de ANWB.
Het risico dat iemand fout rijdt is onaanvaardbaar, iedereen moet op tijd terug zijn voor de fietsvakantiebeurs!!!

Groeten, John.

Hi Lars,

Ga jezelf ook dia's maken?
Ik ben inmiddels wel geïnteresseerd in een dialezing van jou tijdens een van de aankomende beurzen.

Kunnen we op je rekenen?

Groet,
Rena :wink:

Hoi John,
Van de organisatie van de beurs heb ik begrepen dat mijn lezing vlak na jou lezing is. Kortom: we gaan er effe een leuke show van maken.
Zullen we een aanbieding doen? Twee voor de prijs van één!
Van Azie naar Afrika binnen 2 uur........voor snelle fietsers.
Marco

Ha die Marcooooooow!!!!

Laat alle forumisten even weten waar jouw lezing over gaat?

John.

over fietsen :)
Die van jou ook??

Een waanzinnige tocht door donker Afrika.
Van Kaapstad naar Johannesburg.
Ontmoetingen met leeuwen, nijlpaarden, masaai, enz.
Een gesprek over ontmaagding in Zambia, een achtervolging door olifanten in Botswana, een ontmoeting met een zwarte domino in de townships van Zuid-Afrika, trouwen in Tanzania en op luipaardenjacht in Kenia.

En natuurlijk spannende fietsverhalen maar vooral veel mooie ontmoetingen met veel mooie mensen. Afrika blijkt een enorm goed fietscontinent te zijn. De snelheid van de fiets komt overeen met de snelheid van het leven.

Fietsvakantiebeurs, 29 & 30 januari 2005 om 12:30 uur.

Zo, genoeg gepromoot?? Nu jij John! :)
Jongens jongens jongens, deze site gaat over Laos hoor ! :D
Wat lees ik nu allemaal over donker Afrika...
Ha ha, wel interessant hoor Marco en ik kom zeker kijken.
Hee Rena, het grote voordeel van foto's is dat.....
je geen dialezing hoeft te houden, hi hi.
M'n fotoboek op schoot naderhand mag wel :wink:
Nog 3 daagjes en 10 uur vliegen...jahoo !!!!

Ha die Marco,

Laos, het is eigelijk de keus van Bert! Daarna de dia's bekeken en gerealiseerd hoe leuk het daar was.

Dus: dia's van het onderhand veel besproken roze restaurant, ook afzien op de beruchte Pakbengweg.
Maar ook karaoke op nieuwjaarsdag met Johan en Inge, en slapen op de perfect steriele matrassen van een bordeel.
De markt in Muang-Sing waar je een heerlijke maaltijd kunt samenstellen uit kevers, varkenembryo's, kikkers en vogeltjes.

Ook dia's van de stammen die je zo langs de weg vindt. De akka en hmong, de mooie kledij, en een spel met ballen waarin de toekomstige generatie hun huwelijkspartner uitzoekt.
Daarna per kano de grens over naar Thailand.

Laos is een ideaal land om eens rustig te bekijken. Je wordt er niet lastig gevallen door agresieve verkopers. De bevolking laat zich graag op de foto zetten. Ook de natuur is prachtig, overal oerwoud met wat kleinschalige landbouw en veeteelt.

Fietsvakantiebeurs, 29 & 30 januari 2005 om 11:45 uur.

Kom kijken, misschien een leuk bestemming voor jullie!

Groeten, John.

John,

Weet jij de laatste berichten over het aantal auto's dat je op de weg van Pak Beng naar Udumxai tegenkomt?

Hi Lars,

Nog een paar daagjes en dan gaat het gebeuren, maar ik vraag me eigenlijk af hoe het met de enkel gaat. Kan je wel een beetje fietsen daarmee?

En iedereen zich nu afvragen: "Hoezo, wat is er met die enkel van Lars?!".

Groet,
Rena :wink: