Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bandenkeuze en tips gevraagd voor fietsen in Thailand - Forum Wereldfietser

Bandenkeuze en tips gevraagd voor fietsen in Thailand

Hallo ,

In december ga ik samenmet mijn vriendin 4 weken fietsen in Thailand. We vliegen naar Bangkok en moeten verder nog plannen.

We hebben beide een mountainbike en zijn op zoek naar de beste keus voor binnen en buitenbanden. We hebben al een advies gehad om voor de Schwalbe huricane te gaan. Zijn er mensen die me een tip of advies kunnen geven ?

Andere tips zijn ook zeer welkom over routes , checlist enz , het is onze eerste fietsvakantie :D

alvast bedankt
groeten
Wim
Hoi Wim,
Dat is geen verkeerde band die men je aangeraden heeft, wel goed opppompen, want vanwege de antileklaag loop het anders wat zwaarder en slijten de wangen. (hebben alle antileklaagbanden)

Tips over fietsen in Thailand zijn er te over.
* Zoek op dit forum eens op het trefwoord Thailand.
* zoek met www.google.com eens op [fietsen in thailand] of op ["bert sitters" thailand].

Het boekje van Bert kan ik ook alleen maar aanraden :D

Veel fietsplezier (en lekker eten) in Thailand!

Leon

Hoi Wim,

Fietsen in Thailand is leuk! Zeker op een moutainbike met hurricanes om je wielen.
Ik hoop dat je het brede type heb, het asfalt is over het algemeen heel goed, soms wat minder. Met de hurricane kan je veel kanten op zoals je misschien al weet.
Thailand is een goede keus voor je eerste vakantie. Op de luchthaven kom je heel makkelijk via de trein in hartje Bangkok. Hier koop je in je hotel je treinticket naar je plaats van keuze. Zo hoef je in het drukke Bangkok niet veel te fietsen, het is daar nogal druk.

Veel plezier, John.

VREDESTEIN IN RUSSISCHE HANDEN
ENSCHEDE (5 Nov.) - De Russische bandenonderneming Amtel gaat het Nederlandse Vredestein overnemen. De twee ondernemingen hebben een akkoord bereikt inzake de overname van een meerderheid van de aandelen van Vredestein. Het betreft een overname van de totale Vredestein-onderneming, waar Vredestein Fietsbanden deel van uitmaakt. De Russische onderneming is vooral geïnteresseerd in de know-how van Vredestein op het gebied van hi-end banden en marketing. "Op de thuismarkt hebben ze een aandeel van 28 procent," zegt directeur Rob Oudshoorn van Vredestein. "Ze bouwen 12 miljoen banden per jaar, wij bouwen er vier miljoen. Maar in omzet zijn ze twee maal zo groot als Vredestein."
De deal tussen Amtel en Vredestein komt kort nadat de Russische onderneming een 50-50% joint venture gesloten heeft met de Finse bandenproducent Nokian. Amtel heeft verschillende bandenfabrieken en chemische bedrijven in Rusland en de Oekraïne. De holding produceert banden voor auto's, vrachtauto's, landbouwmachines, grondverzet machines, vliegtuigen en fietsen. De jaaromzet van de holding bedraagt $ 400 miljoen.
Vredestein zal als producent en als merknaam gewoon blijven bestaan. Binnen de totale jaaromzet van Vredestein neemt Vredestein Fietsbanden 10% voor z'n rekening.