Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verwijderen idworx kettingkast - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Verwijderen idworx kettingkast

Marten, nogmaals dank voor het delen van je kennis.
Ik heb wat meer los gehaald dan strikt noodzakelijk was kwam ik al doende achter maar hierdoor weet ik wel heel wat meer van mijn eigen fiets en dat is natuurlijk altijd goed.

Ik weet nu waarom fietsenmakers hun hand niet omdraaien voor het loshalen van een crank. Al zou ik niet graag de uren hebben betaald wanneer een fiestenmaker net zoveel uren nodig had als ik deze keer. :lol:

Ik fiets nu zonder kettingkast rond maar aarzel straks niet om de kettingkast weer terug te bouwen mocht ik dat willen.
Hoe heb je de bouten los gekregen?
he he, eindelijk! er is er eentje los. Bram, zet hem nog even op!
Wat een operatie. Toch wel leuk om dat zo online mee te lezen.
bramteunissen schreef:Hoe heb je de bouten los gekregen?
Hoi Bram,

Wanneer je het eenmaal gedaan hebt dan is het zoals zoveel dingen heel simpel.
Met een goede stevige inbussleutel heeft de crank zich gewonnen gegeven maar bij mij was alles nog heel. Ik ben alleen even op het verkeerde been gezet door die sw16 die voor de inbussleutel zit. Die hoeft dus niet los.

Nu meen ik te hebben gezien dat jouw crankstel in detail net iets anders in elkaar zit dan het crankste wat op mijn fiets zit.

Zorg dat je het gereedschap goed op de inbus zit en dan kan je veel kracht geven zonder dat je wat kapot maakt. Let ook op dat je de kracht in de goede richting stuurt.

Succes.
Het probleem is niet dat ik niet weet hoe de crank er af moet.
Ik heb al meedere keren de crank's van mijn andere fietsen afgehaalt, maar de bouten zitten hier veel vaster.

Je moet meer kracht zetten om de bout los te draaien dan de boutkop aan kan waardoor deze dol draait. En ik weet zeker dat ik de sleutel er goed in had zitten want het profiel in de kop is over de hele lengte weg :P

De kettingkast heb ik er inmiddels weer op gezet, maar het blijft balen om te weten dat als de crank's er ooit af moeten dat een probleem gaat worden. Zeker aan de linkerkant waar de boutkop dus dol is.