Additionally, paste this code immediately after the opening tag: visum / enkele reis VS - Forum Wereldfietser

visum / enkele reis VS

Volgend jaar maart wil ik naar Los Angeles vliegen. Van daaruit fiets ik naar Mexico en dan verder naar het zuiden. Ik kom niet terug in de VS.

Dat betekent dus een vliegticket enkele reis. En dat betekent weer een visum voor de VS. Want zonder retourticket zou je tenslotte zomaar een terrorist kunnen zijn, nietwaar?

Mijn vraag is: hoe overtuig ik het Amerikaanse consulaat dat ik het land zal verlaten, zonder dat ik een ticket heb of een hotelreservering in Mexico of iets dergelijks? Wie heeft hier ervaring mee?

(Als ik het consulaat bel kom ik in een voice computer hel terecht, dus dat levert niets op.)


Gaele
Hoi Gaele,

Jouw brief had ikzelf enkele maanden geleden kunnen schrijven. Wat opzich niet zo raar is aangezien ikzelf ongeveer dezelfde route volg.
Daar ik met hetzelfde dilemma zat heb ik wel een visum voor de VS aangevraagd. Er heeft echter niemand van de immigratiedienst ook maar naar mijn vliegticket gekeken dus in jouw geval zou het dan niet nodig hoeven te zijn. Maar je weet het natuurlijk nooit zeker. Als je in de buurt van Amsterdam woont zou ik gewoon langs gaan bij het Amerikaanse consulaat. (Vroeg gaan want de rij kan lang zijn.)
Uiteindelijk ben ik zelf wel blij met mijn visum want ik vlieg ook weer terug uit de VS. Hoe ik daar echter weer kom zie ik onderweg wel. Misschien fiets ik wel een rondje en kom ik je tegen.
Als je nog vragen over een mooie route hebt moet je me maar mailen en als je nog mooie plekken voor mij weet ook.

Groetjes uit Colima, Mexico
Bram