Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsend mobieletje opladen - Forum Wereldfietser

Fietsend mobieletje opladen

Wat vinden julle hiervaan?

PERSBERICHT

Fietsoplader voor mobieltje van Motorola

LAS VEGAS - Ed Zander, de bestuursvoorzitter van Motorola, kwam fietsend het podium van elektronicashow CES op, Zander deed dit ter introductie van een fietsoplader voor de mobiele telefoon.


Ed Zander van Motorola kwam al fietsend het podium op in Las Vegas...


De oplader waarmee al fietsend de accu van een mobiele telefoon kan worden opgeladen was, naast het nieuws over de ontwikkeling van settop-boxen waarmee de televisie thuis op de mobiele telefoon is te bekijken, één van de nieuwtjes die Motorola tijdens de electronicabeurs in Las Vegas presenteerde.
bert sitters schreef:Wat vinden julle hiervaan?

PERSBERICHT

Fietsoplader voor mobieltje van Motorola

LAS VEGAS - Ed Zander, de bestuursvoorzitter van Motorola, kwam fietsend het podium van elektronicashow CES op, Zander deed dit ter introductie van een fietsoplader voor de mobiele telefoon.


Ed Zander van Motorola kwam al fietsend het podium op in Las Vegas...


De oplader waarmee al fietsend de accu van een mobiele telefoon kan worden opgeladen was, naast het nieuws over de ontwikkeling van settop-boxen waarmee de televisie thuis op de mobiele telefoon is te bekijken, één van de nieuwtjes die Motorola tijdens de electronicabeurs in Las Vegas presenteerde.
ach, in 2000 was er ook al zoiets:
http://www.bikebiz.co.uk/newsitem.php?id=23472

En de Motorola oplossing is voor China en India gedacht, zal ik hier wel niet veel last van hebben :D
Nou, zelf zit ik meer te wachten op een fietsoplader voor de accu van mijn spiegelreflex.

Orange kwam hier al in 2004 mee. Dus echt spectaculair nieuws is het niet.
Deze stunt is bedacht om op te vallen bij de aanvang van een spreekbeurt van de ceo van motorola. Zijn gedachten zijn dat met dit product het voor mensen in ontwikkelingslanden, waar veel gefietst wordt, gemakkelijker wordt om een mobieltje te bezitten. Immers het probleem van het opladen wordt hiermee relatief simpel opgelost.
Blijft bij mij toch de vraag bestaan of dit product kans van slagen heeft gezien alle kosten die noodzakelijk zijn voor het hebben van dit product (fiets, mobieltje, oplader en beltegoed). En dan heb ik het nog niet eens over de bereikbaarheid.

Robbert

Je kunt al een jaar of drie, vier bij Bever een dynamo kopen (gewoon tegen je band) met een houder waar je je telefoon inplaatst, zodat deze opgeladen wordt. Hele setje kost geloof ik € 35,-. Houder kun je weer op het stuur monteren. En ik neem aan dat een SON in de toekomst ook nog wel meer gaat kunnen dan zorgen dat je goed licht op je fiets hebt. :wink:
Wat ik me juist de laatste tijd af vraag is of er een zonoplader bestaat voor een gramin gps route beschrijver.

deze oplader is gemaakt voor de garmin. Op de site van futurumshop kom je nog wat meer modellen tegen.
Succes,

Robbert
Wat een dure dingen!
Jammer dat die van 85 euro niet meer leverbaar zijn.

Zijn er ook dynamo systemen om mijn dompelaar op aan te sluiten?
Kan ik om 11:00 aan de thee, en om 16:00 een cup a soup.

O jee, cup a soup, is dit nu promotie voor iet commercieels???

John.

johntelleman schreef:Zijn er ook dynamo systemen om mijn dompelaar op aan te sluiten?
Kan ik om 11:00 aan de thee, en om 16:00 een cup a soup.

O jee, cup a soup, is dit nu promotie voor iet commercieels???

John.
Als je een SON dynamo als roldynamo (dus laten draaaien door het huis tegen de band te drukken) gebruikt, kun je er wel 150 watt uit persen. Is dat al genoeg?
Een fietsoplader heb ik online gezien in Nederland.

Hiermee kun je je tom tom of telefoon opladen met je fietsdynamo.

Binnenkort te krijgen via http://www.fietsoplader.nl


Groetjes,

Michiel
michielstroo schreef:Binnenkort te krijgen via http://www.fietsoplader.nl


Groetjes,

Michiel
Kijk eens bij http://www.zzing.de. Deze lader zit sinds ca. een jaar en 5000 km op m'n fiets. De stuurbevestiging heb ik er af geschroefd. In plaats daarvan hangt de lader in de stuurtas, naast de gsm en camera die er beurtelings mee worden opgeladen. Ik weet niet of er voldoende stroom uitkomt voor het laden van bijvoorbeeld een spiegelreflex, als je lang geboeg doortrapt waarschijnlijk wel :) Mijn smartphone en kleine camera hebben er in elk geval ruim voldoende aan.

Frank Bueters