Additionally, paste this code immediately after the opening tag: naam en beschikbaarheid kookbrandstof in midden europa - Forum Wereldfietser

naam en beschikbaarheid kookbrandstof in midden europa

Deze zomer gaan we richting centraal europa: Tsjechie, Polen, Slowakije, Hongarije en heel klein stukje Oostenrijk. We koken op een benzinebrander (Primus Omnifuel) en vroegen ons af of er bijv. Coleman fuel of natuurlijk soortgelijk spul te koop is. En hoe heet dit dan? En als het niet goed verkrijgbaar is, wat is dan het beste alternatief?

Alvast bedankt,
Janneke
Een eeuwige discussie, maar binnen Europa zijn een gasbrandertje van twee tientjes en priktankjes (bij vrijwel elke DHZ te koop) echt de oplossing voor al jullie brandstofproblemen.
Een ventielbrander met Markill-prikadapter is helemaal ideaal: licht, goedkoop, universeel bruikbaar, schoon en veilig.
Gewoon even langs de benzine pomp en vol gooien je brandstof flesje. loodvrij is te koop en brand goed alleen iets meer roet in het begin bij het op warmen.

Martin
Een tijdje geleden heeft iemand ooit een lijst met namen geplaatst voor elk land in het forum. Ik weet niet meer of daar ook Oost Europa bij zat.
Denk Ellen van Fietsjunks of Marianne. Ik denk dat je het onder voorbereiding kunt zoeken. Was denk ik een dik jaar geleden.

Anders een vertaalsite over wasbenzine laten gaan in al de Slavische talen. Goedkoper dan Coleman en wel schoon.
eff googlen op fuel names en krijg je zoiets

De websites van diverse branders hebben meestal ook een vertaal lijst.

succes
Thanks allemaal! CopyPaste in ons reisboekje en dan maar kijken of we er daar uitkomen :-)