Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Air Arabia Maroc opent route op Amsterdam - Forum Wereldfietser

Air Arabia Maroc opent route op Amsterdam

Voor de Marokko-liefhebbers. Zie het volgende persbericht. Ik heb niets over fietsenvervoer op de site kunnen vinden.

[b]Air Arabia Maroc opent route op Amsterdam [/b]
Start met drie vluchten per week vanuit Casablanca
De nieuwe Marokkaanse low-cost carrier Air Arabia Maroc opent op 3 augustus 2009 een nieuwe route naar Amsterdam. De maatschappij begint met drie vluchten per week tussen Mohamed V International Airport in Casablanca en Schiphol Airport in Nederland. Drie weken later wordt daar nog een vierde vlucht aan toegevoegd.

Een nieuwe Airbus A320 in de belettering en kleuren van Air Arabia Maroc. De Arabische prijsvechter heeft voor haar Marokkaanse dochter intussen bij de Franse vliegtuigbouwer nog een aantal nieuwe toestellen besteld.

Air Arabia vliegt de eerste drie weken na de start van de Nederlandse route op maandag, donderdag en zaterdag naar Amsterdam. Vertrek vanaf Casablanca is om 17h10 en aankomst in Amsterdam om 21h30. Vluchten vanaf Amsterdam vertrekken om 22h00 en komen om 00h25 in Casablanca aan.

Uitbreiding
Vanaf 24 augustus wordt vervolgens de dinsdagvlucht toegevoegd, waarmee de frequentie van Air Arabia (Maroc) tussen Casablanca en Amsterdam dus wordt verhoogd naar vier vluchten per week.

Achtste stad
Adel Ali, group CEO van Air Arabia (Maroc) is trots op de opening van de nieuwe route: “In ons groeiende netwerk is Amsterdam nu al de achtste stad. Wij zijn blij met onze nieuwe dienst naar Amsterdam, centrum van handel, commercie en toerisme in Nederland, alsmede thuisland van ’s werelds oudste effectenbeurs”.

Thuisland
Adel Ali heeft er bovendien veel vertrouwen in, ‘dat de nieuwe route de grote Marokkaanse gemeenschap in Nederland een kwalitatief voordelige mogelijkheid biedt om hun thuisland vaker te bezoeken.”

Air Arabia Group
Air Arabia Maroc is onderdeel van de Air Arabia Group en is op 29 april 2009 met haar diensten begonnen. De luchtvaartmaatschappij biedt nu al directe vluchten van haar thuisbasis Casablanca naar Londen, Marseille, Brussel, Parijs, Lyon, Milaan en Barcelona.

Gloednieuwe vloot
De vloot van Air Arabia Maroc bestaat uit gloednieuwe Airbus A320 toestellen. Met een stoelruimte van 31 inch (iets meer dan 78 cm) wordt passagiers volgens de maatschappij de beste economy class configuratie in de markt geboden, evenals een bagage inclusief beleid.

‘De maatschappij biedt haar klanten comfortabel, betrouwbaar en kwalitatief voordelig luchtvervoer van en naar de Marokkaanse stad Casablanca’, zo laat zij in haar persbericht weten. Vluchtschema en promotietarieven zijn beschikbaar op de website van Air Arabia Maroc.

Internet: www.airarabia.com
Goed nieuws!
Alleen nog geen gegevens beschikbaar voor de wintermaanden.
Bovendien kan ik niet goed opmaken hoe ze met fietsen omgaan. Jij wel Bert?
Blanche schreef:Goed nieuws!
Ha die Blanche,

Neem jij contact op met hun CEO Adel Ali?
bert sitters schreef:
Blanche schreef:Goed nieuws!
Ha die Blanche,

Neem jij contact op met hun CEO Adel Ali?
The floor is yours Bert!
Schrik niet, als je nu een retour voor oktober boekt kost dat de lieve duit van..... 96 euro ! Geweldig, hoe doen ze het.
De fiets gaat mee als "cargo". Ik heb geen idee of dat een garantie is dat het goedkomt met je fiets en wat dat precies kost. Ik hoop dat Bert of Blanche dat uitzoekt (lekker makkelijk, toch?).

jim
jimvdberg schreef:Schrik niet, als je nu een retour voor oktober boekt kost dat de lieve duit van..... 96 euro ! Geweldig, hoe doen ze het.
De fiets gaat mee als "cargo". Ik heb geen idee of dat een garantie is dat het goedkomt met je fiets en wat dat precies kost. Ik hoop dat Bert of Blanche dat uitzoekt (lekker makkelijk, toch?).

jim
Hier is een contact-adres:
Contact corporate communications
Air Arabia Head Quarters
Sharjah Freight Center (Cargo),
Near Sharjah International Airport
P.O. Box 132 Sharjah, United Arab Emirates
Tel. +971-6-5088968
Fax. +971-6-5580031
e-mail: hraydan@airarabia.com
Ok...ik heb al een mail gestuurd. Ook al vliegen ze op de stad die ik niet zo leuk vind...Casablanca. Maar goed voor die prijs wil ik wel een oogje dichtknijpen. Zodra ik antwoord heb, plaats ik deze.
jimvdberg schreef:De fiets gaat mee als "cargo". Ik heb geen idee of dat een garantie is dat het goedkomt met je fiets en wat dat precies kost.
Het antwoord lijkt op de website te staan.
website Air Arabia schreef:All items weighing 32kgs or more and with dimensions of 160cms or more can only be sent as cargo. Air Arabia does not offer cargo facilities for outsized baggage.
Tenzij je van je fiets een pakketje kan maken van maximaal 160 cms (lengte + breedte + hoogte) kan hij niet mee met Air Arabia. Ook niet als cargo.

Gerd
Blanche schreef:Ok...ik heb al een mail gestuurd.
Dan hoop ik dat ze sneller reageren dan Air Maroc... Die heb ik een brief gestuurd ter restitutie van de geleden schade (nieuwe bagagedrager), netjes in het Engels, maar nooit wat van vernomen.
website Air Arabia schreef:All items weighing 32kgs or more and with dimensions of 160cms or more can only be sent as cargo. Air Arabia does not offer cargo facilities for outsized baggage.
Deze beide zinnen lijken mij nogal tegenstrijdig. Wat zien zij als "outsized baggage"?
Blanche schreef:Ok...ik heb al een mail gestuurd..
Het antwoord:

--- For the for the bicycle regulations, it comes in Chapter:
8 ;8.10 : other large sport equipment
8.10.01: large sport items are items witch exceed 150cm/59 inches in length.
8.10.03:large sports equipment must be pre-notified at the time of reservation.
8.10.4:Altough no special packing is required, it is recommended to use a protective wrapping.
8.10.5:GHARGES : Transportation of large sports equipment is to payment of a service charge.
paid by excess baggage ticket.
-if in excess to regular baggage allowance an excess baggage above the service charge must be paid.
8.10.7:Air Arabia Maroc has the right to refuse/offload large sports equipment in case it has not been advised and pr-approved.'

you do have only 20kg bagage allowance, and you you have to pay for the rest.

Kind Regards
Ahlam.---