Additionally, paste this code immediately after the opening tag: derde oog spiegel - Forum Wereldfietser

derde oog spiegel

Tijdens het surfen op internet stuitte ik op de "third eye glass mirror".

http://shop.store.yahoo.com/penncyclebuy/564-013.html

Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand of ze ergens in Nederland te koop zijn?

Gerd

Hoi,

Ja, ik heb ook zo'n spiegeltje. Persoonlijk vond ik het geen succes. Waar ik vooral tegen aan loop, is dat je echt een stevige bril nodig hebt om het aan te bevestigen. Mijn gewone bril, een ook mijn fietszonnebril, zijn niet robuust genoeg. Ook het zicht viel mij wat tegen. Een spiegeltje op het stuur vind ik veel beter werken.
Ik heb het spiegeltje vorig jaar via internet bij een Nederlands bedrijf besteld. De naam van het bedrijf weet ik niet meer. De speigeltjes schijnen veel in de roeisport te worden gebruikt, dus als je in die richting op zoek gaat, vind je het vast.

Groetjes,
Sandra

Hallo,

Ik heb zo'n spiegeltje gekocht bij de liggende hollander in Eindhoven. Na verloop van tijd kwam er speling te zitten op het kogelscharniertje waarmee je de spiegel kunt richten. Dan hing het dingetje daar maar als een slap blinkertje aan mijn bril te zwabberen. Maar zolang dat het werkt, is het wel handig. Ik heb het alleen op mijn ligfiets gebruikt omdat achterom kijken daarop nogal moeilijk is. Op mijn gewone fiets vond ik het niet nodig.

Groeten
Geert

Ik heb geen ervaring, maar het lijkt me dat de kleine spiegeltjes die je op je helm monteert een stabielere basis krijgen.
WIm

Aan de helm bevalt mij prima, aan mijn bril bleef ellende. Een uitvoering met vrij te buigen metalen stang is wat ik hoor en lees beter dan een plestik product
/Marten

Hoi Gerc,

Zo'n brilspiegeltje met metalen stang heb ik nog wel ergens voor je liggen. Zelf gebruik ik (op mijn ligfiets) een helmspiegel.

Gaele

Allemaal bedankt voor de informatie. Ik denk dat ik inderdaad voor het spiegeltje aan de helm kies. Ik wil 'm in eerste instantie gebruiken tijdens mijn drie maanden in Australie volgend jaar en daar moet ik mijn helm toch dragen.

Gerd