Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos of Koga? Wie kan mij helpen bij deze keuze? - Forum Wereldfietser

Santos of Koga? Wie kan mij helpen bij deze keuze?

Ik had net besloten van mijn Santosliefde af te wijken en een Koga signature (incl Rohloffnaaf) te kopen voor mn halfjaar Azie fietsen..
(dit, met name omdat ik via de fietsenwinkel waar ik werk fikse korting krijg op de Koga).. Ik viel met name voor het uiterlijk van de Santos.
Maar nu hoor ik ineens over gebroken Koga (worldtr)-frames... HELP...
Kan iemand mij adviseren??
Meer negatieve Koga ervaringen? Of Santos?
Of moet ik nóg verder kijken?

Hoop dat jullie tips hebben!

Bedankt! Hera
Diegene waar je het beste gevoel bij hebt, is het beste.

Gebroken frames lijkt me i.h.a. wat overdreven. Wel wordt Koga als overpriced gezien, en voor het geld heb je ook niet veel keuze vanuit Koga zelf. Voor ongeveer hetzelfde geld heb je al gauw een fiets met maatframe en de controle over alle onderdelen. Incl. remmen, verzet, zadel, stuur, etc.
Beide prima merken waar menig fietser mee over de wereld heeft gefietst. In deze klasse kan je gevoel een goede graatmeter zijn....
Een fiets is niet meer dan (vaak dezelfde) onderdelen op een frame (kader). Daarin zijn de verschillen vaak klein. De emotie bepaald hoe je erin en erop zit. Volg je gevoel in je keuze, dan kies je nooit verkeerd :wink: