Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wees niet dom: bespaar geld op je rabies vaccinatie! - Forum Wereldfietser

wees niet dom: bespaar geld op je rabies vaccinatie!

Hoi allemaal,

Ik voel me behoorlijk belazerd door de tarieven die ze bij meditel vragen voor de rabiesvaccinatie: we betalen ruim 70 euro per persoon per keer (3 stuks in totaal) terwijl het lekker in het AMC voor de helft kan. Voor ons zou dat dus in totaal 210 euro schelen! Het is erg zuur dat we hier pas achteraf achter komen, en gelukkig vergoedt onze verzekering alle ander vaccins en malariapillen wel, maar het is toch echt heel erg zuur achteraf... Dus hierbij, gewoon even een tip, mocht je zoeken op rabies op dit forum (wat ik overigens niet gedaan had, wellicht is het al eens eerder gemeld...), er is altijd een manier om je voor zo'n 35 euro in te enten!

Groetjes!
Volgens mij hoef je je niet in te enten tegen rabies, want als je gebeten wordt, kan je altijd nog naar het ziekenhuis (maar wel binnen 48 of 72 uur). Klopt dit?

Rutger
De hele serie bestaat uit 5 injecties. Vaccinatie vooraf bestaat uit een serie van 3 injecties. Bij besmetting zonder vaccinatie vooraf moet je binnen 24uur het antiserum toegediend krijgen (plus de complete serie). In minder ontwikkelde landen is dit antiserum niet verkrijgbaar of van slechte kwaliteit. Bij besmetting met vaccinatie vooraf koop je in feite tijd, je hebt dan niet meer het antiserum nodig maar nog wel de laatste 2 injecties. Hoeveel tijd je precies hebt is onduidelijk, liefst zo snel mogelijk natuurlijk maar je hebt ongeveer een week.
De vaccinatie is geldig voor een beperkte tijd (heb even niet bij de hand hoelang) maar in plaats van de hele serie kun je daarna een booster halen.
Hoi Rutger,

nou ik ben liever wel ingeënt! Het is waar dat je daarna alsnog naar een ziekenhuis moet, maar je zorgt er wel voor dat dat binnen redelijke termijn kan en dat je ergens moet zijn waar ze een vaccin hebben en niet het serum. Als je eenmaal ziek bent volgt altijd de dood, dus ik zou ook niet dom zijn om geen vaccin te halen, mocht je op de fiets (risicogroep voor besmetting) een stukje van de wereld gaan verkennen :-).
Je kan ook nog besparen door met meerdere mensen (ik dacht max. 3)tegelijk je enting te halen. Je deelt dan de kosten van de ampul. Tenminste zo werkt het in Hengelo.
Marianne schreef:Je kan ook nog besparen door met meerdere mensen (ik dacht max. 3)tegelijk je enting te halen. Je deelt dan de kosten van de ampul. Tenminste zo werkt het in Hengelo.
In het Leidse ziekenhuis zorgt het ziekenhuis er zelf voor dat er drie mensen zijn voor de injectie. Hier krijg je hem ook goedkoper. Er is al meerdere malen over dit topic geschreven in het forum, daarom wisten wij het. Maar toch goed om te blijven attenderen. Let wel dat je je booster ook op tijd haalt na twee jaar.

@ Rutger, ken je het verloop van rabies? Echt geen leuke ziekte hoor. I zou het toch echt wel doen zeker als je de uithoeken van de aarde opzoekt.Twee jaar geleden is er nog een Duitser overleden aan Rabies na een bezoek aan Marokko. :? Tja en das toch echt niet zo'n uithoek.
Cyclingreddevil schreef :
De vaccinatie is geldig voor een beperkte tijd (heb even niet bij de hand hoelang) maar in plaats van de hele serie kun je daarna een booster halen.[/quote]

Dat klopt,de vaccinatie is geldig voor 2 jaar, daarna kun je een booster halen, dat is 1 vaccinatie, dit hoorde ik vandaag op het vaccinatiebureau.
Hierbij de geldigheid van alle prikken die je maar nodig kunt hebben op vakantie.
http://www.lumc.nl/rep/cod/redirect/704 ... accinaties

Plus een uitgebreid dossier over hoe te handelen in geval van een Rabies besmetting van het RIVM.
http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten- ... sp#index_9