Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Benzinezak a la Camelbag? - Forum Wereldfietser

Benzinezak a la Camelbag?

Hoi allemaal,

Ik wil graag iets hebben om benzine in te doen, dat niet meer ruimte inneemt dan noodzakelijk. Net als de camelbag en/of platypus waterzakken.
Het materiaal van de eerder genoemde merken lijken mij niet toereikend, al komt een wijnzak al aardig in de buurt.
Ik kan wel een literfles nemen en daaruit overgieten, maar als die leeg is zit ik toch met een ruime liter teveel in mijn tas die ik liever opvul met iets anders of juist niet (kleinere tassen). Ik vang al genoeg wind ;-)

Vast bedankt.
Probleem als je daarmee gaat koken, zal de druk zijn denk ik zo. Dat zal de reden zijn dat het (nog) niet bestaat.
Wel kun je, maar dan neem je héél veel mee, naast de brandstoffles een extra opslag meenemen, dan zou een zak wel handig zijn. Maar ik vraag me af of de coating van de stevige zakken (MSR Dromedary bijv.) wel tegen de ingrediënten van wasbenzine kan.
Robertjan schreef:Probleem als je daarmee gaat koken, zal de druk zijn denk ik zo. Dat zal de reden zijn dat het (nog) niet bestaat.
Het is inderdaad alleen voor opslag. ;-)
Waar ga je naar toe als je een extra voorraad benzine meeneemt?
Je kan overal benzine krijgen, waarom zou je dan een extra hoeveelheid meezeulen?
Ik ken wel een paar plaatsen in deze wereld waar het toch handig kan zijn. Bijvoorbeeld in de Andes ruim een week op onverharde paden, of in Tibet.
Of Frankrijk :D :roll:
Bovendien, als je een flesbenzine koopt is het altijd(?) een Liter. Past niet in mijn flesje en die flessen van Coleman vint ik niet echt uhm... stevig :(
Buiten dat ze veel ruimte opnemen.