Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsmaatje zomer 2009 (juli/aug), 4-5 weken - Forum Wereldfietser

fietsmaatje zomer 2009 (juli/aug), 4-5 weken

Wie heeft er zin om samen plannen te maken voor een fietsvakantie in juli -half augustus (mijn vakantieperiode, 4-5 weken)? Liefst uitdagend, warm, zonnig en kamperen. Ik fiets op een MTB met BOB-trailer en heb veel ervaring met fietsen/-vakanties. Ga het liefst gewoon met een kaart op pad en fiets ongeveer 100 km pd, uiteraard afhankelijk van omstandigheden. Oh ja, ik ben een vrouw van 51 en een conditie van 20 :-). Ik zoek een of meerdere fietsmaatjes (m/v). Als we een beetje dezelfde fiets(vakantie)instelling hebben komen we er vast wel uit. Daarom maak ik nu ook nog geen concrete plannen maar heb wel ideeën: Azië, Australië (al is het daar dan wel winter), (Zuid-)Afrika. Maar het mag ook 'gewoon' (Zuid/Oost)Europa zijn: Turkije, Griekenland. Als er maar wat te fietsen en te zien is. Stuur maar een mailtje met je ideeën, dan praten we verder.
Iris-in-Zwolle schreef: (...) ... maar heb wel ideeën: Azië, Australië (al is het daar dan wel winter), (Zuid-)Afrika. Maar het mag ook 'gewoon' (Zuid/Oost)Europa zijn: Turkije, Griekenland.
Buiten Europa is het op deze korte termijn misschien niet meer te regelen, maar Zuid-Europa (bijv. Italië en dan island hoppen, of de kusten helemaal langs, evt. over naar Griekenland) lijkt met goed haalbaar. Liefst heen en terug vliegen of met een fietsbus, dan kan je meer tijd rondbrengen in gebied wat je nog niet kent. En, uh, laat je niet afschrikken door mijn leeftijd....... doe ik zelf ook niet :wink: . En omgekeerd uiteraard.

:lol:
Hallo Iris,

Ik heb plannen om deze zomer naar Zuid Portugal te fietsen, naar Faro om precies te zijn. Ik ben van plan dat in ongeveer vier weken te doen. Ik zag dat je plannen nog niet helemaal concreet waren, maar dat je ook graag richting het zuiden wilde reizen en op zoek was naar een fietsmaatje.
Misschien kunnen we samen, of met meer mensen een plannetje smeden om een mooie tocht te gaan maken aankomende zomer.

Groetjes, Merei
Ik overweeg nu (ook) om naar Istanbul te fietsen. 3000 km in 6 weken, dat moet lukken. Alternatief is vanaf Italie (bijv. vliegen naar Napels) en dan via Griekenland.
Istanbul wordt volgend jaar. Stap nu in Haarlem op de fiets voor LF1, vervolgens Normandië, Bretagne, Atlantische kust. Al mijn goede bedoelingen ten spijt :oops: (zoals http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =5&t=10796) niet met een WF-er, maar wel met een vriend. En jullie goede routetips http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 12&t=10757
Tussen 13 en 26 augustus fiets ik 'alleen' ergens tussen Bordeaux/Pau en Toulon. Wie ook? Stukje samen fietsen?
En anders volgend jaar misschien naar Istanbul... :wink:
:lol:
Dag Iris,
Voor een serie voor Radio 1 ben ik op zoek naar mensen die op fietsvakantie gaan en op het moment van vertrek een mini-interviewtje met ons willen doen. Ik zag je berichtje en ben benieuwd of jouw schema overeen komt met ons schema... Wanneer vertrek je precies, en kunnen we daar bij zijn? Mail me op elianne.meijer@avro.nl, ik hoor het graag!
Met groet,
Elianne