Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ho Chi Minh naar Siem Reap/Bangkok - Forum Wereldfietser

Ho Chi Minh naar Siem Reap/Bangkok

Hallo!

In augustus ga ik name met een vriendin van Saigon naar Bangkok (of de Thaise grens) fietsen. Nu wordt dit onze eerste fietsreis, het lijkt ons een mooi avontuur maar we zijn erg onervaren. Ik heb natuurlijk de nodige uurtjes op het web besteed (LP's en "Stof en Stuiterasfalt" zijn inmiddels al binnen) maar sommige vragen zijn niet niet beantwoord...

- welke kaart hebben jullie gebruikt
- wat moet je echt niet vergeten mee te nemen (we hebben de hele lijst van buitenband tot imbussleutel, maar is dat niet wat overdreven)
- hebben jullie echte aan-en afraders?
- Hebben de LP's voldoende info of moeten we ook andere gidsen meenemen?
- veel honden?
- heeft iemand in augustus in een van deze landen gefietst? Hoe veel/vaak regent het? Hele dagen of valt er omheen te plannen?

Ik zou het heel erg leuk vinden om wat tips te krijgen!

groeten,
Merel
Hoi Merel,

Welkom op het forum!
Kijk voor dit soort vragen hebben we de Landeninfo.
Die vind je linksboven op de beginpagina van deze site onder de knop Landeninformatie. Ga daar eens heen. Als je daarna nog vragen hebt, stel ze dan gerust.

Wij waren er zo'n 10 jaar gelden met een rugzak. Weinig honden gezien, die worden opgegeten. Wij hebben in juli/augustus nauwelijks regen gehad. Afraders
zijn de hoofdweg van Saigon naar Ho Chi Minh en het te drukke zuiden van Vietnam. De zijwegen en het noorden (waren toen) heerlijk rustig. Zoek ook eens verder in dit forum onder Azie, daar heeft ook info getsaan over Vietnam.

Succes met plannen en veel plezier!
Dag Merel,

Een interessant gebied dat je gaat bezoeken.
De periode is niet ideaal, maar ook niet catastrofaal.
Als het regent kan je tenminste zeggen dat je een echte tropische bui hebt meegemaakt, en het zal er ook allemaal al weer wat groener uitzien. Vnl de binnenlanden van Cambodia kunnen er enkele maanden eerder heel dor bijliggen.

Om kort op je vragen te antwoorden:
* Kaarten: Reise Know How is zeer goed, en papier scheurt niet
* Echt niet vergeten: een doekje om het zweet van gezichten en armen te vegen tijdens het fietsen; zonnecreme factor 50 en iets om op je hoofd te zetten (geen pet die heel srak zit, ik hou wel van zo'n hoedje met een rand rondomrond, die zowel aangezicht als de nek wat in de schaduw zet; makkelijk locaal op de kop te tikken).
* aanraders:
- je tijd in Saigon nemen, leuke stad !
- kleine wegen nemen door de Mekong Delta
- niet die hoofdweg naar Phnom Penh nemen
(zie alternatief mijn website http://www.freewebs.com/tingtongkoenie/cambodia.htm maar er zijn natuurlijk nog alternatieven zat op de kaart te vinden)
- de wegen ten noorden en ten zuiden van het Tonle Sap meer vind ik een afrader om te fietsen.
- Indien je in Poipet Cambodia verlaat, een fietstochtje langs de nationale parken Pang Sida, Khao Yai, etc .... (kleine weggetjes ernaartoe te vinden op de 'Thinknet kaarten die je in de Thaise 7/eleven vindt met een 'book smile' afdeling - vind je wel in de eerste Thaise stad Aranyaprathet)
- Tijd nemen om Bangkok te verkennen
- LP thuislaten, heb je onderweg niets aan. Noteer op voorhand even waar je in Saigon, PP & Bangkok wil verblijven.
* Honden liggen heel de dag te slapen, en zijn als de dood voor mensen door de vele trappen die ze van de locals krijgen.

Een tip ?
Kleine weggetjes door de Mekong Delta nemen.
Ik veronderstel dat je Anchor wil bezoeken ? (evt. met de bus vanuit PP om die grote weg te mijden ?)
Vandaar noordwaarts fietsen en Thailand inrijden en fietsen door de Dangrek Mountains, en daar nog wat mooie Khmer tempels 'meepakken' in Surin en Buriram provincie en dan via Thap Lan, Khao Yai Nat. park naar Bangkok.
En bovenal genieten van de tropen, van de mensen, van het eten, ...

Veel plezier !

Koen