Hoi allemaal,
Since jaren droom ik er van om op eigen kracht naar Mnt Kailash te fietsen, started in West China. Dit jaar hoopte ik dat het er van ging komen, maar helaas hebben de Chineese het since de olympische spelen veel moeilijker gemaakt de G219 zelfstandig te befietsen.
De enige manier waarop een westerling tegenwoordig het gebied in kan is als onderdeel van een tour group, inclusief auto en gids. Dus heb ik me maar eens in deze optie verdiept. Een reis organisatie geheten Bike China advertures (Peter in Chengdu is heel erg behulpzaam en low cost) , kan een "self supported", trip regelen. Waarbij hij alleen voor de permits zorgt en een vast bedrag per dag voor de jeep vraagt.
Peter Snow Cao heeft me vandaag het volgende email gestuurd.
I have good news! We can get you the permits for a single journey of the length you need to cycle the distance through Tibet. The reveised cost is US$190 per day for the guide, vehicle, and driver; plus US$150/person for all the permits. The vehicle would start and finish in Lhasa which requires five additional days to get from Lhasa to the start and from the Nepal border back to Lhasa.
Tail winds to you,
Peter Snow Cao
Bike China Adventures, Inc.
Chengdu, Sichuan, China
Email: peter@bikechina.com
USA Phone/Fax: (800) 818-1778 Toll-free
China Phone: (86) 138-8226-6575 (+8 GMT) Web site: http://bikechina.com/ China Bike Tours, China Air Tickets, and Tibet Permits
Al met al denk ik dat de tocht +/-60 dagen duurt, inclusief enkele rust dagen en een paar dagen om de Kailash kora te lopen. Dus de jeep/gids kosten liggen rond de $12000USD voor 60 dagen. Als ik vijf andere fietsers zou kunnen vinden die deze tocht ook op deze manier zouden willen maken dan zouden de kosten iets minder dan $2000USD per persoon zijn, wat voor mij persoonlijk nog wel te behappen is (maar ik realiseer me dat dit geheel persoonlijk is) . Dit is dus exclusief eten en overnachtingen en de permit kosten van $150USD en natuurlijk vliegtickets en het visa voor China.
Ik zou zelf graag rond 1 September vanuit Kashi willen vertrekken en met een gemiddelde van +/-45Km per dag de 2400Km (via de afkorting in Saga) naar de Nepaleese grens, in 53 dagen te fietsen.
Al hoe wel het officieel voor de Chinesen een "group tour" moet heten, denk ik dat een ieder die mee gaat zelfstandig de route moet kunnen af leggen, met een eigen tent kook spullen etc. Eventueel denk ik dat eten en extra bagage in de auto vervoerd kunnen worden.
Zijn er mensen die wellicht belangstelling hebben om mee te gaan? Zo ja, laat dan hier een berichtje achter en stuur me een PB'tje, dan spreken we een tijd af om even te bellen om verder ideeen uit te wisselen. Niets staat nog vast alles is mogelijk...
Ik realiseer me dat 1 September redelijk kort dag is, dus eventueel denk ik over om de reis met een jaar uit te stellen. Dus als er mensen zijn die wellicht volgend jaar rond de zelfde tijd iets samen zouden willen organiseren dan is dit wellicht ook een optie.
Ik stel ook voor dat als dit plan van de grond komt dat er een kennismakings avondje aan de reis vooraf gaat. Nou als je al tot zo ver hebt doorgelezen, dan wellicht to horens of tot dan!
Groeten,
Stijn
Since jaren droom ik er van om op eigen kracht naar Mnt Kailash te fietsen, started in West China. Dit jaar hoopte ik dat het er van ging komen, maar helaas hebben de Chineese het since de olympische spelen veel moeilijker gemaakt de G219 zelfstandig te befietsen.
De enige manier waarop een westerling tegenwoordig het gebied in kan is als onderdeel van een tour group, inclusief auto en gids. Dus heb ik me maar eens in deze optie verdiept. Een reis organisatie geheten Bike China advertures (Peter in Chengdu is heel erg behulpzaam en low cost) , kan een "self supported", trip regelen. Waarbij hij alleen voor de permits zorgt en een vast bedrag per dag voor de jeep vraagt.
Peter Snow Cao heeft me vandaag het volgende email gestuurd.
I have good news! We can get you the permits for a single journey of the length you need to cycle the distance through Tibet. The reveised cost is US$190 per day for the guide, vehicle, and driver; plus US$150/person for all the permits. The vehicle would start and finish in Lhasa which requires five additional days to get from Lhasa to the start and from the Nepal border back to Lhasa.
Tail winds to you,
Peter Snow Cao
Bike China Adventures, Inc.
Chengdu, Sichuan, China
Email: peter@bikechina.com
USA Phone/Fax: (800) 818-1778 Toll-free
China Phone: (86) 138-8226-6575 (+8 GMT) Web site: http://bikechina.com/ China Bike Tours, China Air Tickets, and Tibet Permits
Al met al denk ik dat de tocht +/-60 dagen duurt, inclusief enkele rust dagen en een paar dagen om de Kailash kora te lopen. Dus de jeep/gids kosten liggen rond de $12000USD voor 60 dagen. Als ik vijf andere fietsers zou kunnen vinden die deze tocht ook op deze manier zouden willen maken dan zouden de kosten iets minder dan $2000USD per persoon zijn, wat voor mij persoonlijk nog wel te behappen is (maar ik realiseer me dat dit geheel persoonlijk is) . Dit is dus exclusief eten en overnachtingen en de permit kosten van $150USD en natuurlijk vliegtickets en het visa voor China.
Ik zou zelf graag rond 1 September vanuit Kashi willen vertrekken en met een gemiddelde van +/-45Km per dag de 2400Km (via de afkorting in Saga) naar de Nepaleese grens, in 53 dagen te fietsen.
Al hoe wel het officieel voor de Chinesen een "group tour" moet heten, denk ik dat een ieder die mee gaat zelfstandig de route moet kunnen af leggen, met een eigen tent kook spullen etc. Eventueel denk ik dat eten en extra bagage in de auto vervoerd kunnen worden.
Zijn er mensen die wellicht belangstelling hebben om mee te gaan? Zo ja, laat dan hier een berichtje achter en stuur me een PB'tje, dan spreken we een tijd af om even te bellen om verder ideeen uit te wisselen. Niets staat nog vast alles is mogelijk...
Ik realiseer me dat 1 September redelijk kort dag is, dus eventueel denk ik over om de reis met een jaar uit te stellen. Dus als er mensen zijn die wellicht volgend jaar rond de zelfde tijd iets samen zouden willen organiseren dan is dit wellicht ook een optie.
Ik stel ook voor dat als dit plan van de grond komt dat er een kennismakings avondje aan de reis vooraf gaat. Nou als je al tot zo ver hebt doorgelezen, dan wellicht to horens of tot dan!

Groeten,
Stijn