Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Electrische fiets - Forum Wereldfietser

Electrische fiets

Zo, na mijn fietsvakantie door midden duitsland (1,5 week geleden) werd het weer tijd om te fietsen met wat gewicht op mijn fiets. Dus effe flink wat rotzooi in mijn 4 tassen gegooid (oa een baksteen in een krant). Want in een paar weken tijd doe ik een langere fietsvakantie.

Naja, de conditie was nog duidelijk in orde! Heen en terug naar mijn werk toe (30km totaal) zat het gemiddelde boven de 27 km/h. Dat vond ik wat snel, dus voor de zekerheid woog ik mijn fiets nog even, die zat op 32 kilo! Wat dus zeker ok was.

Want, waarom vertel ik dit nu allemaal? Op het laatste stuk haalde ik nog een vrouwelijke (goeduitziende) fietser in met 2 grote fietstassen achterop. En die reed maar iets langzamer dan dat ik deed. Ik denk, zo dat is netjes!

Maar toen ik die fietser inhaalde terwijl ik tegen de 30km/h reed, bleek dat ze een electrische fiets had. :o :lol:
LeovanLierop schreef:Op het laatste stuk haalde ik nog een vrouwelijke (goeduitziende) fietser in met 2 grote fietstassen achterop. En die reed maar iets langzamer dan dat ik deed. Ik denk, zo dat is netjes!
Gelukkig maar hè, dat ze je er niet uitreed op een niet-electrische fiets! :wink:
Marianne schreef:Gelukkig maar hè, dat ze je er niet uitreed op een niet-electrische fiets! :wink:
Dat zou ik echt stoer hebben gevonden. Maar ik weet niet of ik dat hier dan zou posten. :roll: :P

Overigens heb ik haar gezicht niet gezien, toen ik haar inhaalde zat ik alleen maar naar haar fiets te kijken vanwege dat zoem geluid. :|
voor oudere mensen is het met name een uitkomst...
Maar ik wil er op dit moment van mijn leven nog niet dood mee gevonden worden :)
Ja, dan voel ik me ook zo ontzettend genept. :lol:
Ik fiets heus niet echt hard en toch weer wel harder dan de meeste.
En dan wordt je ingehaald door opa of oma op zo’n elektrische.
Stelletje valsspelers zijn het. :D
Ik vraag me wel eens af wat de ongevalsstatistieken zijn voor die electrobikes. Ik schrik wel eens van de snelheid waarmee bejaarden rondscheuren zonder dat ze zich erg veel aantrekken van het verkeer om hen heen. Ze kunnen gewoon harder dan hun verkeersinzicht toelaat.
Wim
Wim schreef:Ik vraag me wel eens af wat de ongevalsstatistieken zijn voor die electrobikes. Ik schrik wel eens van de snelheid waarmee bejaarden rondscheuren zonder dat ze zich erg veel aantrekken van het verkeer om hen heen. Ze kunnen gewoon harder dan hun verkeersinzicht toelaat.
Wim
Ja, inderdaad! ;)

In de auto zitten trouwens ook... :d
catemaron schreef:Ja, dan voel ik me ook zo ontzettend genept. :lol:
Ik fiets heus niet echt hard en toch weer wel harder dan de meeste.
En dan wordt je ingehaald door opa of oma op zo’n elektrische.
Stelletje valsspelers zijn het. :D
Inderdaad volledig genept. Ikzelf krom over het stuur, fikse tegenwind, komt een oudere op een E-Bike met het stuur op borsthoogte voorbij...
Precies, ik voelde me ook genept!!! Jonge mensen horen niet op een e-bike te gaan rijden. En dan camoufleren ze de batterij nog met een grote tas.
Er zou verplicht een groot bord achterop gezet moeten worden, 'SF' slecht fietsend. :P
LeovanLierop schreef:Precies, ik voelde me ook genept!!!
Laatst fietste ik met fietsbroek en korte mouwtjes aan maar toch zwetend tegen de plaatselijke helling op (5%, 60 m hoogteverschil); komt er ineens een wat oudere kerel met dikke lange broek en jas aan, met een fiets met een boodschappentas rustig peddelend voorbijzeilen :shock:
Als de jongeren de e-bikes gaan opvoeren wordt het echt spannend, want nu kun je die kloothommels al van een kilometer horen aankomen, ze maken meer herrie dan de hier ook wel rondvliegende Awacsvliegtuigen.
Ik heb een maand geleden( vanwege CVS) mijn Koga om laten bouwen tot een electrische fiets.
Drie weken geleden kon ik de Leontiens ladiesday mee fietsen met mijn zussen en vriendinnen.
Mijn jonge buurvrouw met CF heb ik zo enthousiast gemaakt dat zij nu ook het electrische systeem op haar fiets heeft laten zetten.
Zij kon op haar gewone fiets nog geen twee km. fietsen. nu fietst ze met ondersteuning 20km.
a.s. donderdag ga ik in 4 dagen 150 km van het Fietserpad fietsen met een van mijn zussen.
Zij op een gewone Koga.

Dus gezonde fietsers je hoeft je niet "genept" te voelen.
Niet voor iedereen is het vanzelfsprekend dat je gewoon kunt fietsen.
Ik ben in ieder geval ontzettend blij met deze uitvinding.
pleun schreef:Ik heb een maand geleden( vanwege CVS) mijn Koga om laten bouwen tot een electrische fiets.
Drie weken geleden kon ik de Leontiens ladiesday mee fietsen met mijn zussen en vriendinnen.
Mijn jonge buurvrouw met CF heb ik zo enthousiast gemaakt dat zij nu ook het electrische systeem op haar fiets heeft laten zetten.
Zij kon op haar gewone fiets nog geen twee km. fietsen. nu fietst ze met ondersteuning 20km.
a.s. donderdag ga ik in 4 dagen 150 km van het Fietserpad fietsen met een van mijn zussen.
Zij op een gewone Koga.

Dus gezonde fietsers je hoeft je niet "genept" te voelen.

Daar kan ik inkomen en begrijp ik, maar is, zoals ook v.w.b. gebruiksvaardigheid van de vehicles zoals Wim aangeeft, het wenselijk dat de e-fietsen zo snel gaan? Ik zwoegde me eens in de begindagen van de e-fietsen, zo'n 10 jaar geleden?, plat op de fiets. in de stromende regen en met de wind tegen een helling op over een rondweg en wat schetst m'n verbazing zo'n oudere e-fietsster scheerde me, nota bene rechtopzittend, voorbij.
Inmiddels ben ik ook weleens gesneden door zo'n e-fietser; sommigen hebben de neiging net als te brutale mindervalide bestuurders zich niets van ander verkeer aan te trekken. Ik ben van mening datr iedereen in welke situatie ook verkerend zich aan de geldende (fatsoens)regels moet houden.
pleun schreef:Dus gezonde fietsers je hoeft je niet "genept" te voelen.
Mee eens hoor! Fijn dat minder valide mensen ook kunnen fietsen. Allemaal politiek correct. En geef toe, als zo'n invalide je geparkeerd laat staan met de e-bike... --> Dan ben je gewoon genept :P

Neppen is niet erg. Maar ga het ook niet ontkennen :wink:
LeovanLierop schreef:Overigens heb ik haar gezicht niet gezien, toen ik haar inhaalde zat ik alleen maar naar haar fiets te kijken vanwege dat zoem geluid. :|
Zeg eens eerlijk :wink: Welk merk fiets? Of zat je gewoon naar die kont te kijken. Mooi figuurtje niet :P Daar wil ik ook wel eens harder voor gaan.