Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vervoer van fietsen in harde dozen - Forum Wereldfietser

Vervoer van fietsen in harde dozen

Ik lees veel in het forum over karton en plastic maar beiden zijn geen garantie voor onbeschadigd vervoer in het vliegtuig.

Heeft misschien iemand ervaring met vervoer van fietsen in harde (plastic) dozen? Je weet wel die je bij de pro's ook ziet (http://www.trisports.com/bikecases.html)
Weet iemand of je deze dingen ook kan huren?

in http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=1833 staat een link naar een ander forum over het huren van die koffers in Belgie
Mijn grootste bezwaar: waar laat ik dat ding als ik het vliegtuig uit stap?

Bedankt voor de tip. Maar ik ben opzoek naar een bedrijf in nederland die ze verhuurd. Ik zie wel dat ze er zijn in belgie dus moeten ze er ook in nederland zijn.

Wij hebben dit keer geen probleem. Op de fiets locatie (Perth WA) wonen vrienden waar we de box kunnen laten

De koffers hebben het vaak zwaar te verduren, wieltjes breken vaak af en deuken en scheuren in de koffer zijn ook niet ongewoon. De fietsen overleven het vaak beter.
De koffer van VK (twee helften met losse riemen) is zeer onhandig, maar in kleinere koffers kun je misschien geen tourfiets kwijt.
Grote fietsenmakers (Salden etc) verhuren ze wel

met bijna alle koffers oppassen dat je met de achtertandwielen geen deuken in je frame maakt
/Marten

Ik heb ze online gevonden. Een van mijn favorite online fiets winkels verhuurt ze Senso unico www.senso-unico.nl. Kost wel wat. Voor 5 weekjes ben je al gauw 200 euris kwijt maar dan heb je wel wat.

Dan kan je al beter overwegen om hem te verzenden met DHL of UPS

Mijn ervaring is dat verpakken van je fiets in bubbeltjes plastic het minste kans op beschadiging geeft. Je kunt de edele delen van je fiets beschermen met karton.
Op deze wijze ziet iedereen dat het een fiets is. Je fiets wordt apart op de luchthaven getransporteerd en in het toestel geladen. Kan incidenteel wel eens fout gaan: bijvoorbeeld wanneer bij een overstap de eerste vlucht vertraagd aankomt en de bagage moet te snel overgeladen worden. Maar dan kan er veel fout gaan, ook met fietsen in dozen en koffers, maar ook met gewone stukken bagage die door het haastwerk achterblijven of in het verkeerde toestel terecht komen.
Fietsen in dozen en koffers gaan dikwijls gewoon mee in de grote bulk. Als je pech hebt komt je rijwiel onder een stapel met loozware Samsonites terecht. Hoe goed je fiets ook verpakt, dat is gewoon slecht voor je trouwe tweewieler.
Helaas schrijven diverse maatschappijen een doos voor, niet omdat ze zich zorgen maken over je fiets, maar omdat ze bang zijn dat je fiets andere bagage beschadigd. En dat apart laden vinden ze maar lastig.