Hallo,
Ik heb die dingen inderdaad, ik heb de xl's, omdat ik sowieso al een grote schoenmaat heb(45,5)
Maar het kleinste gaatje was net iets te groot, ik heb er toen wel een hele vakantie mee rondgefietst, dus ze werkten wel, maar het geheel was iets te los.
Ik heb ze op brede pedalen zitten, en ik moest een aantal hulpringetjes extra gebruiken om ze goed te monteren.
Na die vakantie waren de bevestigingsijzers licht verbogen. Misschien omdat de riempjes iets te los stonden of vanwege de ringetjes.
Dit jaar heb ik er een extra gaatje bij laten prikken, maar heb er nog niet mee gereden sinsdien., maar ze helpen wel. En het gewrongen staal neem ik erbij.
Ze kwamen mede door de brede pedalen en de hulpringetjes, wel tegen de grond soms, vooral op onverhard/onregelmatig wegdek. Hierdoor zouden de verbuigingen ook kunnen zijn ontstaan.
Nu goed ze helpen wel. Er zijn hellingen geweest die ik anders niet op kwam en nu wel. Zelfs met iets te losse riempjes, overigens vind ik ze wel duur, zeker de xl's als je bekijkt dat de ijzers zo makkelijk verbuigen.
Maar tegenover anders systemen zal het dan weer meevallen.
Willem