Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ultieme navigatie? - Forum Wereldfietser

Ultieme navigatie?

Ik heb, na upgraden van software voor mijn iPhone tot 3.0, navigatie software gekocht in de Applestore van Navigon (tot 30 juni € 75).

Vandaag een tochtje Lieren - Nieuw Bergen gefietst, instelling: fiets
iPhone in de stuurtas, klepje af en toe omhoog om te kijken of het nog goed gaat.

Dit is de mooiste en meest praktische navigatie die ik gezien heb.
Fiets route ging dwars door Klarendal, Arnhem, over half harde paden door/langs Berg en Dal/Groesbeek.
Ik vind het geweldig.
Nu nog een USB stekkertje uit de Son naafdynamo om de iPhone op te laden onder het rijden en je kan heel Europe (inclusief Oost Europa) aan . . .
Ik heb zelf de Zzing besteld, dat zou voor jou de ideale oplossing zijn!

http://zzing.de/

//offtopic//
PS, je hebt je zeker niet aan een kopje koffie gewaagd onderweg?

Luuk
Beste IvdP,

Ik heb geen verstand van een iPhone.

Een paar vragen :
- Zorgt het programma wat je hebt gekocht voor "een rijdende stip op een kaart"?
- wat voor kaarten gebruik je en kosten die geld?
- beschikt de iPhone die je hebt over gps?
- kun je je route tracken?
- gebruikt een dag fietsen veel (batterij) energie?

Ik ben mezelf momenteel aan het beraden op een bluetooth gps tracker om onder andere mijn route vast te leggen en mijn foto's te taggen.

Mijn gsm (SonyEricsson W595) heeft geen gps maar wel de google applicatie om op basis van de locatie van de gsm masten op ongeveer 1000m naukeurig plaats te bepalen. Met een bluetooth gps in combinatie met googlemaps en mijn gsm, hoop ik als ik de weg kwijt ben, (sneller) helder te krijgen waar ik ben.

Groeten, Willem
Hmm, ik heb wel meer tevreden berichten over navigon gehoord. Ik werk nu nog met TomTom op mijn WM_PDA... niet echt geweldig goed.

Waarom zou je trouwens op je GPS telefoon navigeren en niet op een garmin achtig type? Zijn er duidelijke voor en nadelen van beide... of is deze discussie al geweest?
Een voordeel van de Garmin outdoor toestellen lijkt me dat ze waterdicht zijn en gebruik maken van AA batterijen. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de ervaring met de Iphone.
Wilm schreef:Beste IvdP,

Ik heb geen verstand van een iPhone.

Een paar vragen :
- Zorgt het programma wat je hebt gekocht voor "een rijdende stip op een kaart"?
- wat voor kaarten gebruik je en kosten die geld?
- beschikt de iPhone die je hebt over gps?
- kun je je route tracken?
- gebruikt een dag fietsen veel (batterij) energie?

Ik ben mezelf momenteel aan het beraden op een bluetooth gps tracker om onder andere mijn route vast te leggen en mijn foto's te taggen.

Mijn gsm (SonyEricsson W595) heeft geen gps maar wel de google applicatie om op basis van de locatie van de gsm masten op ongeveer 1000m naukeurig plaats te bepalen. Met een bluetooth gps in combinatie met googlemaps en mijn gsm, hoop ik als ik de weg kwijt ben, (sneller) helder te krijgen waar ik ben.

Groeten, Willem
De vragen:
- ja
- kaarten koop je met de software, worden allemaal geladen in de iPhone
- ja
- ja
- ja
Deimor schreef:Hmm, ik heb wel meer tevreden berichten over navigon gehoord. Ik werk nu nog met TomTom op mijn WM_PDA... niet echt geweldig goed.

Waarom zou je trouwens op je GPS telefoon navigeren en niet op een garmin achtig type? Zijn er duidelijke voor en nadelen van beide... of is deze discussie al geweest?
B.v. omdat je maar 1 apparaat wilt meeslepen.

Voor mij is dit het grote gemak van een alles in 1 apparaat:
telefoneren, e-mailen, www, sms, gps, navigatie en nog meer, alles in de broekzak.
Ik heb ook geen verstand van de Iphone, maar voor andere apparaten kan je ook gratis kaarten en software downloaden bijv op http://www.mgmaps.com/
Voordeel van mobiel navigeren is dat die allerlei soorten kaarten aankan, ook luchtfoto's en gescande topografische kaarten. Groot nadeel blijft het hoge batterijverbruik.