Additionally, paste this code immediately after the opening tag: lichtgewicht nat scheren - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

lichtgewicht nat scheren

bramteunissen schreef:Ik weet niet precies hoe vaak je zon blad moet slijpen maar ik denk dat het wel mee valt en slijpen doe je met een slijpsteen.
Hum ik geloof dat een slijpsteen bij de ijzerhandel qua prijs wat beter in verhouding staat...
Hoi, ik zie nergens in de reakties genoemd het artikel Williams Shaving Oil, verkrijgbaar bij ondermeer bever zwerfsport, maar ongetwijfeld ook bij andere buitensportzaken (dwz de "echte" buitensportzaken).

Deze vloeistof gebruik ik al heel lang wanneer ik met mijn rugzak er op uit trek en is een ideaal vervangingsmiddel voor scheerzeep bij nat scheren.
Hoe werkt het? Je druppelt een paar druppels shaving oil op je handpalm, verspreidt dit met je handen over je kin en anywhere waar je je wil scheren (0h ja, wel even eerst je gezicht nat maken, heel belangrijk) en voila, vervolgens scheer je je zonder moeite spiegelglad. Het kan met koud water maar met warm water scheert het net iets comfortabeler.

Williams Shaving Oil ....heel klein flesje wat geen plaats inneemt, maar m.i. een geweldige uitvinding voor degenen die zich toch graag iedere dag scheren op vakantie of op reis.
Ook gewoon verkrijgbaar bij het Kruidvat. Enige nadeel is dat de mesjes naar mijn gevoel iets minder lang bruikbaar zijn.

Naar aanleiding van dit topic heb ik bij de Hema een flesje scheerolie gehaald en gebruikt met mijn Wilkinson "scheerapparatuur". Die had ik nog liggen (spijt van dit onnodig dure systeem, maar nu blijf ik het ook gebruiken). Ik vind het heerlijk scheren en het gaat mee op vakantie. Volgens mij heeft het ook meteen een verzorgende werking.

Ik dacht eerlijk gezegd dat dit onderwerp werd aangesneden met een post over de zegeningen van scheerolie. Het echte voordeel is het gewicht. Vooral met een wat zwaardere baard scheert het wat mij betreft iets minder (maar goed genoeg).
Wim

Willem Jongman schreef:Ik dacht eerlijk gezegd dat dit onderwerp werd aangesneden met een post over de zegeningen van scheerolie. Het echte voordeel is het gewicht. Vooral met een wat zwaardere baard scheert het wat mij betreft iets minder (maar goed genoeg).
Wim
Ja, sorry we zijn afgedwaald. Ervaring met gewicht heb ik niet, dat hoop ik te krijgen zodra we op pad gaan. Maar: als het vervelend zou scheren had ik toch liever iets anders (bijvoorbeeld die lompe bus scheerschuim of vergulde hand) meegenomen. Vandaar dat ik ook heb gekeken naar gebruiksgemak.

Laat je scheren!

En wat weegt zo'n Epilady wel niet?
Bovendien zitten baardharen wat steviger vast in zachtere huid dan die lieve zachte haartjes op de meeste vrouwenbenen. Ik moet er niet aan denken: mijn baard epileren! :shock: Marteling!

Ikzelf gebruik een kleine lichte Braun tondeuse, 60 gram, waarmee ik ook mijn hoofd kaal scheer, 1x per week ofzo. Daarin stop ik dan even 2 AA batterijtjes van het zaklampje.

Spironski schreef:Ik moet er niet aan denken: mijn baard epileren! :shock: Marteling!
Neem dan hars :D :D :shock: :shock:

Blijven de haren ook langer weg :roll:

Fiets de wereld (zonder scheerspullen),
Whisky

@ Schlauch Nee nee dat lees je toch :wink:

@ Spironski Tja een epilady weegt wel wat ja. Maar die laat ik thuis, das
nu juist de grap. Door de haren uit te trekken, blijven ze een maand
lang weg. Maar of dat zo is met jullie baardharen.
Wist niet dat beenharen lief konden zijn :lol:

Oh jaaa, sommige haartjes kunnen héél lief zijn! :D

Hangt ook een beetje van het plekje af... :roll:
EDIT
Scheermesjes wegen niks en die dingen passen bij wijze van spreken in de naad van je ortlieb tas. Als je bij het pakken van je tas al last hebt van gewicht of volume, dan zit dat in de houder en de vloeistof.

Wegwerpmesjes ben ik snel vanaf gestapt. Ze gaan hooguit 2 of 3 scheerbeurten mee en met een maand reizen heb je toch een flink stapeltje nodig.
Voor vrijwel alle mesjes zijn kunststof houders op de markt.

En wat betreft de vloeistof:
Vergeet tubes, vergeet gel, vergeet spuitbussen, vergeet sticks.
Olie!

3 of 4 druppels per scheerbeurt, dus met zo'n flesje (niet groter dan het laatste kootje van je duim) doe je maanden.
Zelfs thuis gebruik ik tegenwoordig olie.

Een nadeel: met olie moét je wel regelmatig scheren. Na drie dagen kom je er niet meer doorheen.
als je wat minder vaak naar de MacDonalds (e.d.) gaat kan je gewoon je hele scheerset meenmenen :roll: :wink:
Wim schreef:(...) Doe zoiets twintig keer, en je hebt mooi 1,2 kilo gewonnen. Wim
Neem je op die manier ook 20 uitgeholde tandenborstels mee? :roll: :lol:

@Blanche: hear hear; hier lijken wij vrouwen (eindelijk) eens in het voordeel :wink:

@ Franke: en als we langer wegblijven laten we het gewoon doen, da's ook wel zo lekker :D .
:lol:
Iris-in-Zwolle schreef:Neem je op die manier ook 20 uitgeholde tandenborstels mee?
:idea: Mijn "reis"tandenborstel(tje) heeft wél een "gemodificeerd" kort steeltje... 8) :lol:
EDIT
Ik scheer me since kort met een safety razor, deze:
http://www.gentlemans-shop.com/acatalog ... razor.html

Voordelen, Mesjes zijn goedkoop, en geen overbodige afval. Safety razor maken ook van langere stoppelbaarden licht werk. Het is even wennen maar dan is het resultaat net zo goed, zo niet beter, als met een gilette MAG3 of andere multi mes scheermessen.

Affijn een safety razor is wellicht een alternatief voor (Shaving with a camping knife): :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=Ksn0tjpH5_8

of scheren met een Japanese Machete! :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=GM60prhzj_o

Groet,

Stijn
Had ik vroeger ook: die is dus echt zwaar, en scheert eerlijk gezegd lang zo goed niet als die moderne systemen, vind ik.
Wim
wordt vervolgd