Additionally, paste this code immediately after the opening tag: marchisio cassette - Forum Wereldfietser

marchisio cassette

http://www.presto.nl/marchisio_cassette.htm

Zijn er mensen met ervaring met dit materiaal?
Het lijkt me een groot voordeel dat je een cassete zelf kunt samenstellen. Als een tandwiel versleten is kun je 1 tandwiel vervangen ipv een hele cassette.

Het lijkt me wel wat. Zeker omdat ik nu op een 9 sp XT cassette rij met daarop de 11 en 12 sprintverzetten die ik nooit gebruik.
Er zijn blijkbaar geen vakantiefietsers die ervaring hebben. Kan gebeuren.
Ik heb het spul aangeschaft en vooralsnog is de eerste testrit positief. Schakelen gaat probleemloos met XT derailleur. Ik heb nu een 9sp casette opgebouwd met 16-34. De duurtest zal even op zich laten wachten maar ik hou iedereen op de hoogte.
Toch wel, ik heb hiermee ervaring maar niet op mijn trekkingfiets die met Rohloff afgewerkt werd. Op mijn langeafstandsfiets ben ik sinds 2 jaar overgeschakeld van Sh. XT naar Marchisio.
Als ik vooral woon-werk-fiets is M interessanter. Je gebruikt slechts 1 of 2 versnellingen en als deze versleten zijn kunnen ze afzonderlijk vervangen worden. Bij veelvuldig langeafstandsrijden is er een klein kostprijs voordeel daar de aankoopprijs lager is.
Ik heb tot nu niet de indruk dat er minder sleet is.

grtn, Toon
Ik probeer altijd veel dingen uit. De helft van wat ik test, redt het niet tot mijn winkeltje...

Ik ben de afgelopen jaren een keer gevallen met mijn fiets (komt ondanks SPD nooit voor :lol: ). Hoe dat kwam? Ik had een Marchisio cassette gemonteerd en die bij het hard trappen (licht verzet, vanuit stilstand op de trappers wegrijden; een leuke test) aan gort getrapt. Ik was zeer gecharmeerd van het systeem en hoe het doordacht was. Maar nee dus, afgekeurd.

Oh ja, kijk eens naar de SLX cassetes van Shimano.