Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS/Maximale lengte tracks? - Forum Wereldfietser

GPS/Maximale lengte tracks?

Wij zijn bezig met het intekenen van een track voor onze zomervakantie in Schootland. De totale lengte van de reis zal zo'n 2000 km bedragen.

- In hoeveel gedeeltes kan ik de track het beste opknippen en waarom?
- Waarom kan ik gpx bestanden niet koppelen met de rechtermuisknop in mapsource?
- Wat is de maximale hoeveelheid van tracks die ik kan laden op mijn garmin etrex?
- Iemand toevallig een track van de Loch& Glens route vanaf Inverness tot aan Aberfoyle?

Bedankt alvast!

Blanche en Douwe
Hi Blanche,

Op m'n Garmin Etrex Legend HCx kan ik max 20 tracks laden van ieder 500 punten. Voor m'n trip naar de USA heb ik de route in stukjes geknipt (80-200km) en via trackeigenschappen gemaximaliseerd tot 500 punten (via optie Filter).

Veel succes, Marianne
Blanche schreef:Wij zijn bezig met het intekenen van een track voor onze zomervakantie in Schootland. De totale lengte van de reis zal zo'n 2000 km bedragen.

- In hoeveel gedeeltes kan ik de track het beste opknippen en waarom?
- Waarom kan ik gpx bestanden niet koppelen met de rechtermuisknop in mapsource?
- Wat is de maximale hoeveelheid van tracks die ik kan laden op mijn garmin etrex?
Volgens mij kan je 10 tracks inladen van 1000 punten op de Etrex (lees de handleiding), totaal 10.000 punten, dus de route opknippen in 10 tracks van 1000 punten. Eventueel een zooitje punten handmatig verwijderen als het er meer zijn. 8)

Als je GPX koppelt aan Mapsource kan dat gewoon wel hoor !!
Rechtermuisknop, Openen met / programma selecteren en mapsource selecteren, wel "dit programma altijd gebruiken" aanvinken !! :wink:
Je zou ook het volgende kunnen proberen, is wel wat werk maar dan heb je ook wat ;-)
zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =3&t=10126
Je zou tracks ook op een USB stick kunnen zetten. In princiepe kan je met een pc/ verkenner dan de track beheren op je GPS.
Ipv tracks gebruik ik zelf liever de routefunctie. Dan heb je per etappe hooguit een aantal waypoints nodig, plus een autorouterende kaart als de city navigator natuurlijk. Voordeel van de route is dat je kunt zien hoeveel km het nog is naar de camping en de verwachte aankomsttijd. Als je ook nog eens de topo uk kaart hebt kan je ook een hoogteprofiel van de rit zien.
De tovenaar schreef:Ipv tracks gebruik ik zelf liever de routefunctie. Dan heb je per etappe hooguit een aantal waypoints nodig, plus een autorouterende kaart als de city navigator natuurlijk. Voordeel van de route is dat je kunt zien hoeveel km het nog is naar de camping en de verwachte aankomsttijd. Als je ook nog eens de topo uk kaart hebt kan je ook een hoogteprofiel van de rit zien.
Waar zet jij dan je waypoints Minko? Bij kruisingen of bij plaatsen die je onderweg tegenkomt?
Blanche schreef: Waar zet jij dan je waypoints Minko? Bij kruisingen of bij plaatsen die je onderweg tegenkomt?
Misschien is routepunt een beter woord. Op strategische punten, dus bij afslagen, bovenop een col, de geplande campings etc.
In Schotland zal dat wel beperkt blijven doordat er niet zoveel wegen zijn. Ik geloof dat je op de Etrex max 50 routes met ieder 250 punten kan opslaan. Je kan ze in mapsource alvast aanmaken en dan de etappes uploaden naar je Garmin. Per dag kan je dan een route laten berekenen. Voordeel van zo'n route is dat die duidelijker zichtbaar is in vgl met een track en je ook onderweg aanwijzingen krijgt wanneer je moet afslaan, of hoeveel km het nog is tot de volgende afslag of bergtop of camping.
Allen bedankt voor de antwoorden! Ik ga je tip opvolgen Minko.

Rest alleen nog de vraag waarom ik in garmin gpx bestanden niet kan koppelen dmv rechtermuisklik.
Als je in mapsource GPX bestanden hebt ingelezen, dan maakt het volgens mij niet meer uit of het nu GPX, GDB of andere bestanden zijn.
Een reden dat de tracks niet te koppelen zijn, is dat ze elkaar overlappen of dat twee (dezelfde) geselecteerde tracks over elkaar liggen.

Groeten, Wouter
Blanche schreef:- Iemand toevallig een track van de Loch& Glens route vanaf Inverness tot aan Aberfoyle?
Dit stuk staat heel duidelijk aangegeven met bordjes 'National Cycle Network 7'. Alleen bij Pitlochry missen er een paar bordjes om het avontuurlijk te maken :) Maar ik heb eventueel wel een track tot Ballinluig, (wij zijn doorgereden naar Perth) en het begin bij Inverness hebben we anders gereden .

Afbeelding
(NCN 7 bij Strathyre)

Veel plezier tussen de Highlanders.

Dennis
ff off topic...
Hee die Dennis!
Weer terug? Geloof dat jullie goed weer hadden he.
Ben benieuwd naar jullie filmpje!

Ik stuur je mijn email adres voor de track. Ben trouwens beniewd naar de track van de gehele gereden route 8)
@Blanche
Hoe er wel rekening mee dat City Navigator alleen routeert over wegen waar een auto kan rijden.
Als ik de foto van Dennis en Marijcke zie is dit typische een weg waarover CN niet zal routeren.

Je kan track trouwens wel aan elkaar koppelen. Meer hierover in http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=251 ... +verbinden
Even doorlezen en dan volgt de uitleg