Additionally, paste this code immediately after the opening tag: opvulblokjes ophanging Ortlieb-tassen laten los - Forum Wereldfietser

opvulblokjes ophanging Ortlieb-tassen laten los

We hebben Ortliebtassen, deze hangen met een haakje om de bagagedrager. De buizen zijn relatief smal: Ortlieb heeft daar opvulblokjes voor, deze klik je in het haakje, zodat het strak om de bagedragerbuizen komt. Bij mij laten die opvulblokjes vlug los (en raak ze kwijt). Heb het al eens met tape geprobeerd wat vast te zetten, maar dit verdient de schoonheidsprijs niet. Heeft iemand suggesties?

....oh ja of haakjes, opvulblokjes de juiste benamingen zijn, betwijfel ik in hoge mate (maar wist niks beters te bedenken)
Dat euvel is bekend. Lijmen helpt niet. Ik ga er pragmatisch mee om: goed opletten en heel af en toe vulstukjes 'vervangen'. Oja, je kunt uit voorzorg extra vulstukjes bestellen via de Ortieb website (gratis als je het lief vraagt).
Misschien heb ik een oplossing voor je. Ik wilde mijn Tubus acherdrager beschermen voor beschadigingen door gebruik van de fietstassen. Helaas hielp dat niet met tape etc. Ik heb nu een stuk nylonbuis over de achterdrager gedaan zodat het niet meer beschadigt. zie http://www.fietspunt.nl/shop/showarticl ... eter_zwart

Ik had nog wat stukken liggen omdat ik ook ligfietsen heb waar dit materiaal veel gebruikt wordt om kettingen te geleiden. Even een stukje afzagen en met een stanley mes in de lengte doorsnijden. Daarna past het prima op de drager. Gevolg was dat de diameter voor de tassen toenam en er dus geen opvulblokjes meer nodig zijn. 2 vliegen in 1 klap.

Succes Peter
Beste Willem en Peewee,

dank voor jullie reactie.
Peewee> is natuurlijk briljant: in plaats van denken hoe krijg je de diameter van de ophanghaakjes kleiner....kan je ook bedenken hoe je de buizen dikker krijgt.
Ik heb nu een stuk nylonbuis over de achterdrager gedaan
Inderdaad, het moet gezegd: briljant!

Die dragers roesten namelijk best wel, trouwens ook op de plekken waar de tas tegenaan schuurt.
Ik dacht eerst wat moet je nu met drie meter nylonbuis wanneer je maar een paar centimeter nodig hebt maar gezien de enthousiaste reacties kom je wel van de overige meters af....
Theo B schreef: Peewee> is natuurlijk briljant: in plaats van denken hoe krijg je de diameter van de ophanghaakjes kleiner....kan je ook bedenken hoe je de buizen dikker krijgt.
Briljant is wat te veel van het goede denk ik. De diameter is wel toegenomen maar niet zo groot dat de tassen perfect passen. Er zit nog steeds wel wat ruimte tussen maar dat is geen bezwaar.
Maarten W schreef:Ik dacht eerst wat moet je nu met drie meter nylonbuis wanneer je maar een paar centimeter nodig hebt maar gezien de enthousiaste reacties kom je wel van de overige meters af....
Even voor de duidelijkheid. Ik heb een stuk buis afgezaagd dat precies past om de buis waar de tassen aan moeten maar dan wel over de gehele lengte tussen de 2 punten waar de buis aan de verticale buizen is gelast. Ik denk dus dat het snel een cm of 20-25 per kant is. Nog steeds veel minder dan de 3 meter buis maar wel iets meer dan een paar centimeter.

Groetjes Peter
Ik kon me dit item herinneren.

Het koste even wat moeite... maar in dit draadje de duck-tape oplossing:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... kte#p41736

Ik had het idee dat ik destijds er ook een foto van heb gezien maar die kon ik niet meer vinden.

Succes, Willem