Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Buitenland trektocht 2009 - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Buitenland trektocht 2009

De camping in Stity bestaat niet meer. Wij hebben toen maar wild gekampeerd op het oude camping terrein (met hoog gras en gesloopte vakantiehuisjes + geen water oid). Ook zijn een paar mensen lekker in een hotelletje gaan zitten, wat zich bevindt midden in het centrum van Stity (en waar je ook goed kan eten + lenzen uit kan doen :wink: )

In Jedovnice was de douche koud (blijkbaar een zonneboiler en te weinig zon geweest die dag) en in Kokorin ook, maar daar kwam zo ongeveer de laatste doucher er achter dat de douche wel warm is als je de kraan maar heel zachtjes open zet (en dan indien mogelijk langzaam steeds harder).

Succes ermee! Als je precies onze route wil volgen raad ik je wel een GPS aan om verkeerd fietsen te voorkomen.. (maar af en toe van de route afwijken en lekker over de weg fietsen ipv over onverharde bospaden maakt de dagen wel minder zwaar!)

Groetjes Karlijne
We zijn met zijn zessen onderweg van Praag naar Wenen. Jim, Oskar, Henk, Frans, onze Gijs en ik. De eerste 3 fietsdagen hadden we stralend weer en windje mee. Ondanks dat hadden we eergisteren al een zware fietsdag met 120 km en flink wat klimmetjes. Kun je nagaan wat de vorige groep voor de kiezen heeft gehad op hetzelfde traject, straffe wind tegen en regelmatig regen.
De route gaat over redelijk rustige weggetjes ten noordoosten van Praag. Het landschap is glooiend en soms bergachtig, kleine dorpjes, bossen, wat landbouw, prachtig.
Vandaag hebben we een rustdag in Zakouti. Een piepklein skidorpje in de bergen vlak bij de Poolse grens. Tijd om eieren te bakken en uitgebreid koffie te zetten en te ouwehoeren. Morgen gaan we weer om 8 uur op de fiets want Jim houdt ons wel bezig met soms lange fietsdagen. De conditie wordt flink op de proef gesteld.
We staan op de webcam en wel op de 2e webcam. Jammer genoeg ligt nu (12uur) de server van de camping eruit, mogelijk doet hij het straks weer.
Vandaag hebben we wasdag , Henk was met zijn ligfiets in de rivier gereden dus het was wel nodig.
Leuk al die foto"s van de vorige week.
Morgen gaan we weer op pad naar Stity, waar geen camping is. We denken erover om het decadent te gaan aanpakken door een hotelletje te nemen, die is 16 euro per nacht p.p. incl goed ontbijt, dus dat lijkt ons wel wat.

seeya
jim
Pathfinder_II schreef:Jim heb je die champagnefles nog teruggevonden ??
Ja ja, het was echt heel lekkere champagne, superbedankt,
jim
jimvdberg schreef:We staan op de webcam en wel op de 2e webcam. Jammer genoeg ligt nu (12uur) de server van de camping eruit, mogelijk doet hij het straks weer.
Vandaag hebben we wasdag , Henk was met zijn ligfiets in de rivier gereden dus het was wel nodig.
Leuk al die foto"s van de vorige week.
Morgen gaan we weer op pad naar Stity, waar geen camping is. We denken erover om het decadent te gaan aanpakken door een hotelletje te nemen, die is 16 euro per nacht p.p. incl goed ontbijt, dus dat lijkt ons wel wat.

seeya
jim
Fijn dat jullie mooi weer hebben. Hier is het maar grijs en suf weer op kantoor. Geniet maar lekker van het hotel in Stity. Het onbijt en de douche was super. Verdwaal je niet in de tent nu Jim, zo alleen? :wink:

Over decadent gesproken...
Wij zijn nadat we jullie hebben gezien vlak voor Praag nog super decadent wezen uiteten met reerug in granberrysaus met spinazie spatzel, knoflooksoep en een flensje met blauwe bessen en bosaardbeien voor 17 euris met Roald, Marc, Gregor, Raymond en Fred. Echt een aanrader, voor de liefhebbers heb ik het waypoint.

De laatste treinreizigers zijn vanochtend ook goed thuis gekomen, hoorde ik van Roald.

Fiets en geniet ze!!!
bert sitters schreef:Vincent Schol is al onderweg. Ik kwam hem tegen in de CityNightLine naar Muenchen.
Hoi Bert, ik heb je niet meer gezien in Munchen. Je had waarschijnlijk de direct aansluitende trein naar Passau? Ik heb eerst ontbeten in Munchen en de trein van 9:23 genomen. 's Middags volgde een vliegende start vanaf Passau. Met stralend weer en een stormachtige wind in de rug was ik om vijf uur in Linz. Donderdag en vrijdag waren net zo, dus ik was lekker warmgedraaid toen we zaterdag met de groep verder reden vanaf Wenen. De twee dagen met regen waren lang niet zo zwaar als in Engeland omdat de temperatuur nu lekker hoog was en het meteen broeierig warm was als de zon doorbrak. Ik heb er erg van genoten; iedereen bedankt die er bij was.
Vincent Schol schreef:
bert sitters schreef:Vincent Schol is al onderweg. Ik kwam hem tegen in de CityNightLine naar Muenchen.
Hoi Bert, ik heb je niet meer gezien in Munchen. Je had waarschijnlijk de direct aansluitende trein naar Passau? Ik heb eerst ontbeten in Munchen en de trein van 9:23 genomen. 's Middags volgde een vliegende start vanaf Passau. Met stralend weer en een stormachtige wind in de rug was ik om vijf uur in Linz. Donderdag en vrijdag waren net zo, dus ik was lekker warmgedraaid toen we zaterdag met de groep verder reden vanaf Wenen. De twee dagen met regen waren lang niet zo zwaar als in Engeland omdat de temperatuur nu lekker hoog was en het meteen broeierig warm was als de zon doorbrak. Ik heb er erg van genoten; iedereen bedankt die er bij was.
Ha die Vincent,

Ik heb inderdaad de trein van 7:23 gehaald. Volgens het uitgedraaide reisschema zou dat niet kunnen, maar je moet in Muenchen zorgen dat je met je fiets bij de deur staat en weten naar welk spoor je moet. Gelukkig in Muenchen een kopstation. Dus geen gedoe met liften of trappen. Die 7 minuten om over te stappen is dan voldoende.
Hoi Tsjechie fietsters,

Ik zit achter mijn buro nog wat na te mijmeren over de gezellige tocht. Er zijn al foto's geplaatst dus konden de collega's een indruk krijgen van onze (volgens de collega's) 'ontberingen'.
Heb genoten van de trip. Iedereen bedankt voor de gezellige week en natuurlijk vooral Jim voor de goede organisatie.
Ben mij al aan het orienteren voor een gps.

Tot een volgend evenement.

Groet,
Fred
Karlijne schreef:De camping in Stity bestaat niet meer. Wij hebben toen maar wild gekampeerd op het oude camping terrein (met hoog gras en gesloopte vakantiehuisjes + geen water oid). Ook zijn een paar mensen lekker in een hotelletje gaan zitten, wat zich bevindt midden in het centrum van Stity (en waar je ook goed kan eten + lenzen uit kan doen :wink: )

Succes ermee! Als je precies onze route wil volgen raad ik je wel een GPS aan om verkeerd fietsen te voorkomen.. (maar af en toe van de route afwijken en lekker over de weg fietsen ipv over onverharde bospaden maakt de dagen wel minder zwaar!)
Dat hotelletje klinkt wel aanlokkelijk. Op de campingkaart zag ik overigens dat er nog drie andere campings binnen 20 km liggen. Ik zie wel hoe het loopt. De tracks staan al in de GPS :).
Wat een genot om met deze fijne mensen samen te fietsen. Ik ben zeer voldaan thuisgekomen. Iedereen bedankt!! Het was even wennen na drie weken alleen onderweg te zijn. De Tsjechie tocht was echt het toetje van de vakantie. Album is toegevoegd op de reeds gegeven link, mijn hele reis staat op: http://picasaweb.google.com/dolar71/200 ... enenPraag#

OOk ik ben al druk bezig met de orientatie op GPS apparatuur.
cwg schreef:Op de campingkaart zag ik overigens dat er nog drie andere campings binnen 20 km liggen.
Ja, dat klopt, maar als je dan bedenkt dat onze gemiddelde snelheid soms onder de 10 km/h lag dan begrijp je dat we daar geen zin meer in hadden. Vlak voor Stity waren er trouwens nog meer mooie wild-plekjes aan de rivier. Overigens heb ik de gereden tracks als .gpx

Roald: 3 jaar geleden was ik de enige gps-er bij de buitenland tocht ... dit jaar kwamen we al richting de 50% en zoals het er nu naar uit ziet denk ik volgende jaar 80% gps-ers. Zullen we dan van de buitenlandreis maar een Geocach maken, om het toch spannend te houden ??

Wouter
cwg schreef:Dat hotelletje klinkt wel aanlokkelijk. Op de campingkaart zag ik overigens dat er nog drie andere campings binnen 20 km liggen. Ik zie wel hoe het loopt. De tracks staan al in de GPS :).
Maak je geen zorgen over overnachtingsplaatsen. Naast de mogelijkheden tot wildkamperen waren er in bijna elk dorp b&b's soms voor maar 10 euro. Ook in de plaats waar de rest van de groep heeft wild gekampeerd zat in het plaatsje verderop (in de richting van de route naar Praag) nog een B&B.
Ook ik weer heelhuids thuis na 2 onvergetelijke weken in Tsjechië.

Na een eerste week met 20 deelnemers werd de tweede week weer heel anders met 6 man: Henk, Frans, Lauran, Gijs, Oscar en Jim.

Het begon meteen al heel enerverend doordat Henk al de eerste 20km na Praag de Moldau inreed. We fietsten inderdaad heel heel dicht langs de rivierkant en het onvermijdelijke is blijkbaar gebeurd. Henk werd er snel uitgehaald en hij bleek toch wel wat snijwonden en blauwe plekken er aan te hebben overgehouden. Onze ehbo-sets kwamen goed van pas en hij voelde zich in staat de route te vervolgen. Gelukkig nauwelijks schade aan zijn ligfiets.

De 2e week was voor mij dus volstrekt anders dan de eerste. Van de andere kant komend ervaar je de route heel anders. Het weer was anders en de groep was natuurlijk veel kleiner. We fietsten steeds bij elkaar, waarbij de voorste uiteraard regelmatig wacht op de laatste en dat bleek in dit verband best te doen.
In Vrchlabi was helaas het restaurant dicht en hebben we maar alle snacks bij de bar opgegeten.
In Zakouti nog een perfecte rustdag gehad (ons nog gezien op de webcam?) en in Stity alle 6 in het hotel overnacht.
Henk kon de trip helaas niet voltooien want één van zijn wonden was toch gaan ontsteken en na 5 dagen nam hij afscheid (met trein via Brno naar huis).

De laatste 2 dagen helaas nonstop regen gehad en met name de voorlaatste dag was met 123km erg zwaar. We kwamen pas half zeven aan op de Poysdorf-camping, waarna we bij de chinees hebben gegeten. Ondanks de regen hebben we deze laatste dagen heel plezierig gefietst. Dat zal wel met team-building o.i.d. te maken hebben gehad, terwijl we op de laatste dag ook nog te maken kregen met 3 lekke banden plus 1 kapotte achterdrager.

Al met al een groot succes deze dubbele toer. Ik hoop dat iedereen weer een beetje is uitgerust, want het was een zware tocht.
Iedereen bedankt voor deze onvergetelijke tocht, die in niets onder doet voor één van de voorgaande buitenland-tochten, integendeel.

jim

Trailer/ De Wereldfietser in Tsjechië ' 09


Vandaag voor het eerst eens gekeken of ik met mijn nieuwe camera en filmediting software overweg kan. Conclusie ik moet nog veel leren voordat ik begin aan de echte video.... Maar hier is hij dan toch een voorproefje, de trailer van de buitenlandreis van de Wereldfietser 2009. O ja als je niet zo'n krachtige videokaart in je computer hebt, kan je beter HD off kiezen. Veel plezier!


http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... os/5271281

Afbeelding
Dat ziet er alvast veelbelovend uit Blanche, ik ben benieuwd naar het eindresultaat,

jim
Annetje schreef:We hebben erg veel geluk gehad!

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 062009_001
Dit lijkt wel deja vue.....toen we uit England terugkwamen twee jaar geleden, was het ook noodweer daar met overstromingen.
De vorige keer dat ik in Tsjechië was (een jaar of 7 geleden) wàs het gewoon zo 'n weer... Geloof me, ik was heel blij dat het nu vééééééél beter weer was!

Video/ De Wereldfietser in Tsjechië ' 09


Hier is hij dan, de video van de buitenlandreis 2009 van de Wereldfietser.
Als je computer niet zo'n krachtige videokaart heeft, kan je beter voor 'HD off' kiezen (rechts in het filmpje). Enne Jim nogmaals hatrstikke bedank!

Klik op het plaatje en veel plezier!

Afbeelding
Hallo Blanche,

mooie, leuke film. Goed werk.

BTW ik heb mijn foto's ook online gezet.
http://picasaweb.google.com/2009tsjechie/Frank#

Groetjes,
Frank