Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietspartner 11juli tem 26juli / Maastricht-Rome - Forum Wereldfietser

fietspartner 11juli tem 26juli / Maastricht-Rome

Hoi,

Tussen 11 en 26 juli fiets ik van Maastricht naar Rome. Deze route: http://www.cartostudio.nl/fiets/rome Als je zin hebt om mee te fietsen, laat dan vlug iets weten. Dan spreken we verder af.
Het is een erg gevarieërde en mooie tocht. Een ideale tocht in de zomermaanden (de sappige Alpen, het lieflijke Duitsland en het dromerige Italië).

Niet te lang wachten ....

Groetjes

Ben Verborgen
vraagje; wat is je dagafstand, hoe keer je terug en is het met tent en zelf koken?

Mvg, Alex uit Hoogstraten
Ga je met een tent of overnacht je onder een dak? Ik dacht er zelf aan om naar Milaan te fietsen vanaf 13 juli maar heb nog geen vaste plannen.
Gr, San
Hoi,

Aantal km per dag
De totale rit is zo'n 1800 km.
Als je dat door het aantal dagen deelt, kom je op zo'n 120 km per dag.
's Morgens rond een uur of 9 vertrekken, en een 6tal uren per dag fietsen.
Dan blijven er nog een 6tal uren per dag over om niets te doen. Terrasje, iets bezoeken, of gewoon wat relaxen. Als er te weinig tijd is om de rit volledig uit te rijden, dan neem ik de trein tot Rome. Ik kom terug met het vliegtuig (low cost).

Overnachten/eten

Ik neem sowieso m'n lichtgewicht solotentje mee (1500gram), maar ik sta zeker ook open om in B&B's/hotelletjes te overnachten. Ik kampeer/kook graag in het wild, als er ergens water in de buurt is om je te wassen (noodzaak vind ik). Dat kan een proper riviertje, beekje, meer zijn. Als er geen water is dan zoek ik algauw naar een camping. Ter plekke iets gaan eten is een optie, maar zelf koken ook... (ik neem sowieso een benzinebrander en 1 kookpot mee)

Ik laat de dingen graag op me afkomen. Dus ik zie veelal van dag tot dag wat er gebeurd. Verdwalen en omkomen van de honger zal alleszins moeilijk zijn in dat gedeelte van Europa :-) So, not to much worries about that en genieten van wat er komt ....

Groetjes

Ben
En dit zijn de foto's van deze reis:

http://picasaweb.google.com/albuben/Fie ... directlink
Zo te zien een mooie reis!
Ben toch benieuwd of je die 120 km / dag echt in 6 uurtjes hebt afgelegd?
Mijn angst was dat je in dit tempo geen tijd zou hebben om je heen te kijken. Je echt heel mooie foto´s bewijzen dat mijn angst ongegrond was.
Wim
Aardig van je dat de voordrager ook mee mocht :D .
Dag Marianne,

Ik heb 19 dagen gefietst en tussenin 2 rustdagen genomen.
Ik zit dus aan een gemiddelde van zo'n 100km per dag.
6 uur per dag fietsen is echt niet te veel hoor.
Ik vertrok quasi altijd om 9u, fietsen tot 12u.
Dan wat eten en ergens een terrasje doen (als er dat net was, anders wat later natuurlijk :-)) en dan terug een 3tal uren fietsen. Sommige dagen waren uiteraard wat langer (140km), andere weer wat korter. Afhankelijk van vnl. reliëf en temperatuur.

Groetjes

Ben