Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietscomputer met draad gezocht - Forum Wereldfietser

Fietscomputer met draad gezocht

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een draadcomputer die buiten de gebruikelijke functies ongeveer de volgende functies bevat:
temperatuur
hoogtemeter
stijgingspercentage
gereden hoogtemeters

Ik heb op dit moment een draadloze Sigma BC2006 MHR, maar dat draadloze gedoe is nogal storinggevoelig.

Heeft iemand suggesties, VDO, Cyclo, Cateye...?

Bedankt, Toon
Ik heb sinds twee maanden een nieuwe fietscomputer gekocht met o.a. de functies die jij noemt nl.de VDO Radcomputer MC1.0 mit Kabel
Prijs viel wel tegen maar hij is praktisch in gebruik met name de navigator functie dus naast de dagafstand loopt er afzonderlijk een km teller mee om tussenafstanden te meten.
Die VDO heb ik ook. Het is denk ik mijn 5e (na 3 Cat-Eyes en een draadloze Sigma), en hij bevalt mij uitstekend. Ik vind het makkelijk dat ik in een oogopslag meerdere functies kan zien, zodat ik onderweg niet steeds aan de knoppen hoef te zitten. Verder heb ik nog geen enkele storing o.i.d. gehad. De hoogtemeter is (net als bij andere fietscomputertjes) aardig, maar niet erg accuraat als de luchtdruk verandert. Een paar keer per dag (eenvoudig) ijken is nodig, en dat werkt het wel voldoende.
Ik heb ook de VDO en die bevalt heel goed !
Ik heb een Cateye Wireless. Geen hoogtemeter. Beviel goed, maar de batterij is ermee gekapt (na anderhalf jaar). Nu heb ik moeite met de instellingen. Het lukt me niet om de mijlen te veranderen in kilometers en de juiste wielmaat in te stellen. Ik heb op internet geprobeerd de beschrijving te downloaden, maar het lukt maar niet. Wie helpt?

Rutger
@Rutger: Welke Cateye heb je? De gebruiksaanwijzingen lopen nogal uiteen, maar misschien kan ik je helpen uit mijn oude doos.
Rutger schreef:Ik heb een Cateye Wireless. Geen hoogtemeter. Beviel goed, maar de batterij is ermee gekapt (na anderhalf jaar). Nu heb ik moeite met de instellingen. Het lukt me niet om de mijlen te veranderen in kilometers en de juiste wielmaat in te stellen. Ik heb op internet geprobeerd de beschrijving te downloaden, maar het lukt maar niet. Wie helpt?

Rutger
Hoi Rutger,
Voor welk type zoek je een handleiding? Voor de Cateye Mirco Wireless of de Cateye Strada Wireless?
Cateye? Is dat niet het merk wat niet tegen een half uurtje tropische regenval kan...?

Ik heb nu een heel eenvoudige van Cordo (yep, Agu). Als er eens iets mis mee is, dan koop ik gewoon een nieuwe. Ook weer van een euro of 10.

Andere functies als hoogte-, baro-, en thermometer heb ik liever op een horloge welke wél tegen een buitje kan.

Wil je het helemaal goed doen, dan zou ik nog evt. denken aan een Garmin. Die zijn ook wireless.... :roll: :lol: