Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Peking/Bejing 2008 - Forum Wereldfietser

Peking/Bejing 2008

Ik ben Daniël van Straaten en zit in 6 vwo van het Montessori College in Nijmegen. Ik moet dit jaar een Profielwerkstuk maken. Ik was afgelopen zomer erg onder de indruk van de Olympische spelen en wil er ook een keer bijzijn. Als grap zei ik dat ik dan over vier jaar naar Peking ging fietsen. Het lijkt me echter enorm gaaf om dit te doen. Nu wil ik als profielwerkstuk de gehele organisatie van deze reis gaan doen. Op deze site heb ik gelezen dat er veel mensen zijn die al eens eerder dit soort reizen hebben gemaakt. Ik denk dat ik erg veel kan leren van jullie ervaringen. Dus alle tips zijn welkom, ook zou ik graag willen weten of er mensen zijn die het leuk vinden deze reis te maken.

Daniël van Straaten

Kijk eens op www.bike2china.nl, de site van Rob en Marike die nu onderweg zijn.

Lisette

hey, ik doe een opleiding toerisme en over 3 a vier jaar wil ik de wereld over fietsen in combinatie met mijn opleiding.... feitelijk er dus mijn eigen werk ervan maken, hoe zie je het voor je? in wat voor een periode? dat zijn allemaal dingen die je moet gaan bedenken...
groetjes nathalie

Ik weet eigenlijk nog veel te weinig om al te kunnen zeggen wat precies de bedoeling is. Ik wil eerst de mogelijkheden bekijken en dan kan ik pas beginnen met het organiseren. dus ik zal als ik meer weet over de route, de tijdsduur etc hier een bericht achterlaten.

het is naar beijing ongeveer 12500 km. de route zal het grootste deel door Rusland gaan: vanaf hier naar moskou, dan via omsk en irkutsk naar Mongolie. dan via de hoofdstad ulaanbatur naar de grens van China en dan dus naar beijing. Ik denk dat de reis 4 maanden gaat duren maar dan heb ik de planning wel vrij ruim genomen. voor de rest heb ik nog erg veel te doen en ik zal het laten horen als ik meer resultaten heb.

12500 km in 4 maanden dan moet je volgens mij toch behoorlijk door gaan fietsen.

in 2003 is er een groep van Wladiwostok naar scheveningen gefietst in 94 dagen. Beijing is dezelfde afstand dus zou moeten lukken lijkt me

Ik zit zelf ook te denken aan een reis richting het oosten beginnend in 2006. Waarheen precies weten we nog niet maar in vier maanden 12500 km fietsen betekend ( na een snelle berekening ) gemiddeld ongeveer 100km per dag. Dat is zonder rustdagen. Dat is mij de afgelopen jaren op kortere reizen nog nooit gelukt. het moet ook wel leuk blijven.

is er ook een website van de mensen die van vladiwostok hierheen zijn gefietst zodat ik hun reisverhalen kan lezen.

joop schreef:is er ook een website van de mensen die van vladiwostok hierheen zijn gefietst zodat ik hun reisverhalen kan lezen.
Hoi,
Het boek van Simon Vickers, Op de fiets door Rusland is wel oud, 1992, maar wel erg mooi. Hij fietste met een groep 12000 km in 6 maanden. ISBN 9064102368 of google naar zijn naam. Googelen naar Ivo Miesen levert ook info over die kanten op. (probeer http://groups.google.com/groups?hl=nl&l ... 22+rusland)

Leon

http://www.polioride.org/media/index.php
of bij www.google.com en dan zoeken naar: per fiets wladiwostok scheveningen.

De fiesttocht die in 2003 vanuit Rusland naar Scheveningen is gedaan was een sponsortocht om geld in te zamelen voor een goed doel. Tevens werd deze tocht begeleid en fietsten de deelnemers zonder bagage ongeveer 150 km per dag. Voor zover ik weet was (is?) er tijdens de tocht wel een website. Even googlen dus (probeer eens sponsortocht, Vladiwostok - Scheveningen).

Ik ben het ook met de mensen eens dat 12.500 km in vier maanden niet realistisch is. Helemaal niet als je bedenkt dat je de tocht MET bagage doet en de wegen waarschijnlijk van slechte kwaliteit zullen zijn. Dan lijken me 6 maanden en betere planning.

Vriendelijke groet, Maikell