Additionally, paste this code immediately after the opening tag: met de fiets op veerboten in europa en afrika - Forum Wereldfietser

met de fiets op veerboten in europa en afrika

ik wil graag vanuit italie met de boot naar griekenland, daar verder fietsen, varen naar cyprus en vanuit cyprus naar egypte varen, alles met een veerboot het liefst, maar mag ook vrachtverkeer zijn. Is er iemand die weet of dit mogelijk is en die dit wellicht wel eens gedaan heeft?
Het liefst zou ik dan ook weer vanuit egypte (hurghada?) met een boot naar india (bombay) varen, daar naar de oostkust fietsen en dan weer met een boot naar indonesie, of singapore.
Ik kan hier niets over vinden in boekjes of op t net. Is er iemand die hier informatie over heeft? Ik hoop het.
Ben nog wel tamelijk ''onervaren'' fietser, maar heb veel zin.
dank alvast,

Lotte
Hier ook een niet zo heel ervaren fietser maar wel ervaren reiziger. Dit was precies een plan wat ik vorig jaar had, naar Italie, dan naar Griekenland en naar Egypte met de boot maar is niet zo praktisch. Maar toen ik de prijzen (ik weet ze niet meer uit mjin hoofd) van die tripjes zag ben ik behoorlijk geschrokken (vliegen was toen velen malen goedkoper). Ik heb toen besloten dat indien ik naar Egypte wil ik de reis over land maak (zie je ook meer dan de hut van een boot). Maarja ik zou gewoon even googlen naar ferries+cyprus...

Mocht je vinden wat de kosten voor de boot momenteel zijn, post het dan ff hier of in PM want ik ben toch nieuwschierig.


Hurghada->India? Is dat een lijn?? Mooier vind ik trouwens in Egypte veerboten naar Yemen, dan door Oman naar Dubai waar je naar India kan boten met Tylus ferries :P Het is daar (in het zuiden van het Arabisch halfeiland) goed vertoeven in de wintermaanden.