Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Malarone - Forum Wereldfietser

Malarone

Hai,
Wie weet of je in Bangkok malarone kan verkrijgen en eigenlijk belangrijker, veel goedkoper dan hier ?
Ik ga een maand in Laos fietsen en heb besloten geen profylaxe vooraf te gaan slikken maar wel de nodige voorzorgen goed in acht nemen, te weten, zorgen dat je zo moeilijk mogelijk of niet gestoken kan worden.
Voor de zekerheid wil ik dan wel wat tabletten meenemen. Oh, ik heb begrepen dat de pillen hier 3 euro per stuk kosten.
Groetjes Lars

Ha Lars,

Het wordt nog druk in Laos, ik ga in januari drie weken die kant uit, waarvan 2 weken Laos. Nog niets staat vast, maar een optie is om de klassieke route Vientiane - Louang Prabang - Pakbeng te fietsen, dan een dagje met de boot, tenslotte afsluiten in Thailand. Maar ik kijk ook naar alternatieven als: rondje Phonsavan in het noord-oosten, of Phongsali in het uiterste noorden. Ik ben er dus nog niet uit. Ben benieuwd wat jouw plannen zijn.
Ik heb ook niet zo'n zin in malarone slikken, maar ben daar ook nog niet helemaal uit wat te doen,

see ya
jim

wat voor verzekering heb je? 2 jaar geleden werd mijn malarone (ook Laos) volledig vergoed door het ziekenfonds+aanvullende verzekering.
Pillen kopen in Thailand en dan de grens over...hmm...ik zou het risico niet nemen, maar ik ben dan ook een schijterd :D
Ik heb een doorlopende reisverzekering van de DSW. Ik kan eens informeren maar geef me weinig weinig kans. Maar bedankt voor de tip.
Welke route heb jij gevolgd in Laos, heb je nog leuke tips ?
Groetjes lars

ik ben wel in Laos geweest, maar niet op de fiets...
Weinig tips dus over routes e.d. Sorry!

Hallo Lars,

Ik heb nog 15 malarone-pillen over, houdbaar tot feb 2005. Heb je daar wat aan? Je mag ze zo hebben.

Gaele

Hi Lars,
als jij de Malarone-pillen van Gaele a.s. december uit voorzorg meeneemt en je gebruikt ze niet (wat zeer waarschijnlijk is), dan kan je ze weer aan mij doorgeven, want ik ga ik met Rutger in januari naar Laos. Dan hebben wij ze weer uit voorzorg bij ons. En zo maken we uiterst efficient niet alleen gebruik van elkaars know how, maar ook van elkaars spullen. Lijkt mij wel een strak plan, wat denk je.

jim
Hoi Gaele en Jim,

Nu pas lees ik het vervolg op mijn vraag. Ik heb dus maar 12 pilletjes aangeschaft voor nood. Niet op voorhand geslikt dus maar mocht je ziek worden heb je ze in ieder geval bij je en hoef je niet dood te gaan ( fietst zo lastig...)
Ik ga volgend jaar naar Afrika en neem ze dan ook weer mee, altijd handig ! Dus Jim, ik houd de mijne voor volgende reizen.
Groetjes