Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rechtop zitten meer plaatselijke spierpijn? - Forum Wereldfietser

Rechtop zitten meer plaatselijke spierpijn?

Het lijkt me normaal dat een meer rechtop zitpositie leidt tot meer spierpijn in de bovenbenen (bovenkant) dan wanneer er een sportieve zit gekozen wordt. Een onaangename tradeof van een comfi zit ;)

Wat is jullie voorkeur voor de zitpositie? Comfortabel rechtop en spierpijn achteraf, of sportief naar voren en geen spierpijn?
koekeloe schreef:Het lijkt me normaal dat een meer rechtop zitpositie leidt tot meer spierpijn in de bovenbenen
Waar baseer je dat op? En hebben een aantal miljoen Nederlanders dagelijks spierpijn door het rechtop fietsen?
Leon
Leon schreef:
koekeloe schreef:Het lijkt me normaal dat een meer rechtop zitpositie leidt tot meer spierpijn in de bovenbenen
Waar baseer je dat op? En hebben een aantal miljoen Nederlanders dagelijks spierpijn door het rechtop fietsen?
Leon
Ik baseer het louter op eigen ervaring, nadat ik van een sportieve zit (nooit spierpijn in de bovenbenen, en lange ritten!) naar een rechtop zit ben gegaan (kortere riten.. dag erna spierpijn).
koekeloe schreef:
Leon schreef:
koekeloe schreef:Het lijkt me normaal dat een meer rechtop zitpositie leidt tot meer spierpijn in de bovenbenen
Waar baseer je dat op? En hebben een aantal miljoen Nederlanders dagelijks spierpijn door het rechtop fietsen?
Leon
Ik baseer het louter op eigen ervaring, nadat ik van een sportieve zit (nooit spierpijn in de bovenbenen, en lange ritten!) naar een rechtop zit ben gegaan (kortere riten.. dag erna spierpijn).
neem een ligfiets en ga fietsen. Hoe is het nu met de spierpijn en je theorie? :D :D :D :D

Als je je zithouding grondig veranderd ga je je spieren anders gebruiken: daar krijg je spierpijn van (totdat je gewend bent)
Haha... ja.. het was inderdaad zomaar een gedachtenspinsel... Een andere positie, andere spieren, even wennen en klaar! Sorrie voor dit onzinnig topic.