door
Erni » do 28 mei, 2009 13:35
Hallo allemaal,
Ik ben geloof ik wel overtuigd van het heren- danwel mixed frame. Nee, die elegante rokjes op die fiets zijn niet mijn argument. Het is meer het idee dat ik snel af wil kunnen springen als er iets gebeurt. Mijn dochter volgt nog wel eens letterlijk haar blik over straat, als beginnende fietser, en soms belandt ze daarmee in een berm of midden op straat. Ik heb het idee dat ik met een stang tussen mijn benen minder snel af kan stappen. Zoiets. Maar dat is vast overkomelijk. (Hebben jullie ook verstand van goede kindertourfietsen?) Overigens vind ik het argument dat je aan zo'n stang ook fietstasjes en dergelijke kunt hangen ook wel overtuigend.
Ik ben 1.70 lang en als ik testjes op internet doe dan moet ik een framemaat van ongeveer 53 centimeter hebben. Passen daar beter 26 inch wielen bij?
Ik had ooit een fiets waarop ik voorover zat, maar daarvan kreeg ik bij langere tochten behoorlijk pijn in mijn onderrug. Als ik jullie berichten goed lees, is dat een kwestie van de juiste afstelling vinden? Het is de reden dat ik nu in eerste instantie een voorkeur had voor meer rechtop zittende fietsen.
Ga eens even speuren wat er allemaal in de tweehands herenhoek te vinden is. Voor alle reacties tot dusver mijn hartelijke dank!
Groetjes,
Erni