Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forum alleen toegankelijk voor leden? - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Forum alleen toegankelijk voor leden?

128 berichten
Leon schreef:Uiteraard kunnen verzendkosten de kosten wel opdrijven, daar hoeft geen verlies op geleden te worden.
De verzendkosten drijven de kosten voor de vereniging echt niet op, ik betaal als "buitenlandlid" een hogere contributie, om die kosten te dekken!
Dick Schuurman schreef:ik betaal als "buitenlandlid" een hogere contributie, om die kosten te dekken!
We zullen de NMA er eens op af gaan sturen :wink:
Michael W schreef:We zullen de NMA er eens op af gaan sturen :wink:
:x De angst slaat me om het hart.... ik denk dat ik een vereniging moet gaan oprichten: " ŚWIATOWY CYKLISTA". En dan mijn lidmaatschap van "de Wereldfietser" snel opzeggen. Wat nou één Europa :shock: , hoezo geen grenzen.... :?:
Kom op; ieder land(je...) voor zich zelf: Nederlanders, Belgen, (import) Polen... :lol: :lol: :lol:
Moet ik ook een visum aanvragen als ik een rondje Nederland wil fietsen? :roll:
Ik ben nog maar net lid van de Wereldfietser en heb dus lekker nog geen 'bagage' :wink: .

Maar wat ik het goede/leuke/positieve vind van dit forum is dat je op haast al je berichtjes (die door mij serieus worden geplaatst) een serieus/snel antwoord krijgt. :D

Ik ben al die forums (of is het fora :| ?) waar iedereen alleen maar zijn hart lucht, gal spuwt etc. meer dan zat. :twisted:

Wat mij betreft vind ik het dus goed dat het is zoals het is. En waarom niet voor nog geen twee tientjes lid worden? :oops:

:lol:
Ik ben lid van dit forum omdat het forum van vakantiefietser me te weinig bood. Uiteindelijk ben ik dan wel lid geworden van vakantiefietser voor het tijdschriftje... Dit forum is een super bron van informatie. En ik ben dan ook van de mening dat net als de wiki het forum gewoon maar gedeelde databases moet krijgen met misschien een apart forum onderdeel voor de wereldfietser en vakantiefietser. Dat is met phpBB perfect mogelijk.

Nu heb ik het gevoel dat het verschil tussen de Belgen en Nederlanders al in de naam zit. Of zijn Nederlanders nu echt ambitieuzer?
ottovds schreef:Nu heb ik het gevoel dat het verschil tussen de Belgen en Nederlanders al in de naam zit. Of zijn Nederlanders nu echt ambitieuzer?
Ambitieuzer is m.i. geen goede omschrijving omdat het denk ik onjuist weergeeft wat slechts voor een deel van de mensen geldt.
Wel valt niet te ontkennen dat mensen van alle nationaliteiten in het algemeen gehinderd worden door hun culturele achtergrond, en de Nederlandse achtergrond verschilt toch behoorlijk van de Belgische en dat merk je du moment je over de grens stapt. Op een aantal aspecten verandert de wereld binnen de paar meter tussen Wolder (NL) en Vroenhoven (B) meer dan tussen Delfzijl en Wolder.
Hoe het komt, daar kun je over bomen; bij voorkeur tijdens een gezamenlijk ontmoetingsweekend. Helaas blijken de verschillen dusdanig groot dat zo'n weekend bijkans onmogelijk is te organiseren.
Leon
Je hebt gelijk, maar ik noem mezelf liever wereldfietser als vakantiefietser :wink:
ottovds schreef: (...), maar ik noem mezelf liever wereldfietser als vakantiefietser :wink:
liever dan :oops: , maar goed dat Dick Schuurman dit nog niet heeft gezien... :wink:
:lol:
:lol: Vlaams...??? :lol: :lol: :lol:
Ja, het viel me ook op. Maar als het "vakantiefietser als wereldfietser" was geweest was er blijkbaar echt iets in de planning mis gegaan :wink: .
@ Dick: ja, praat 'm er maar uit :lol:
Iris-in-Zwolle schreef:
ottovds schreef: (...), maar ik noem mezelf liever wereldfietser als vakantiefietser :wink:
liever dan :oops: , maar goed dat Dick Schuurman dit nog niet heeft gezien... :wink:
:lol:
Bwah, "dan" is traditioneel correcter, maar "als" is al zodanig ingeburgerd dat het niet langer meer als fout wordt bestempeld. Misschien klinkt "als" wel gewoon moderner, gedurfder, lees : ambitieuzer :wink: :lol: .
Wat een onzin. Het klinkt gewoon dom, ongeletterd, ongeïnteresseerd en lui.

.tsooJ
jansenius schreef:[Bwah, "dan" is traditioneel correcter, maar "als" is al zodanig ingeburgerd dat het niet langer meer als fout wordt bestempeld.
Wat een onzin. Het klinkt gewoon dom, ongeletterd, ongeïnteresseerd en lui.
.tsooJ
Inderdaad. Ik heb zelden zulke onzin gehoord. Het is naar mijn mening vooral een kwestie van beperkt taalgevoel. Ik ga het gelijk melden op het Van Dale forum, zodat zij er een weekend over kunnen posten.

Overigens, waar ging deze draad ook al weer over?
willem.megens schreef:
jansenius schreef:[Bwah, "dan" is traditioneel correcter, maar "als" is al zodanig ingeburgerd dat het niet langer meer als fout wordt bestempeld.
Wat een onzin. Het klinkt gewoon dom, ongeletterd, ongeïnteresseerd en lui..tsooJ
Inderdaad. Ik heb zelden zulke onzin gehoord. Het is naar mijn mening vooral een kwestie van beperkt taalgevoel. Ik ga het gelijk melden op het Van Dale forum, zodat zij er een weekend over kunnen posten.
Kijk dat is precies wat ik nu bedoel met cultuurverschil. Als eentje uit het noordelijk taaldeel niet begrijpt dat met "traditioneel correcter" wordt bedoeld dat het gaat om een in brede kringen algemeen geaccepteerd stukje streektaal, dan krijg je dit soort reacties; die bezuiden bepaalde lijnen niet erg gewaardeerd worden.
Andersom hoor je Belgen niet vaak klagen over de gebrekkige uitspraak en dialecte termen die veel Amsterdammers gebruiken.
Leon
Cultuurverschil inderdaad, wijze woorden Leon :) .
Als het ironische gehalte van die uitspraak over moderner, gedurfder, ambitieuzer boven de Moerdijk niet alsdusdanig wordt gepercipieerd (ondanks emoticons), dan zal dat wel aan een cultuurverschil liggen zeker .

Benieuwd wat het Van Dale forum ervan gaat maken, maar in afwachting, hierzie :

http://www.selexyz.nl/pages/detail_v2/S ... 00010.aspx

http://www.janstroop.nl/columns/Groterals.shtml

Met beleefde groeten van een Zuid-Nederlandse linguïst 8) .
Zelf vind ik het gewoon fout, maar goed.

Iedereen maakt deze fout, van voetballer tot politici.

En op de duur maak je zelf de fout ook. Juist omdat niemand nog de moeite neemt om de fout niet te maken.

Nu ja, verder geen commentaar.

Groeten
wwwillem schreef:Juist omdat niemand nog de moeite neemt om de fout niet te maken.
....en als je hem zelf dan niet maakt niet de moeite neemt om diegene die hem wel maakt er op te wijzen dat het gewoon fout is.
Daar hoef je toch echt geen taalpurist voor te zijn... :?:
Ik apprecieer het als mensen de moeite nemen om zich correct uit te drukken. En vind het niet nodig om mensen op deze fout te wijzen.

Verder vind ik het nogal gemakkelijk om een fout als 'streekvariant' te kwalificeren.

Ik heb Nederlandse ouders, maar ben geboren in Antwerpen, en ook hier op school heb ik geleerd dat het 'meer dan' is en niet 'meer als'.

Verder geef ik ook toe dat het soms moeilijk is om grammaticaal juist en stijlistisch mooi met de taal om te gaan.

Maar goed een mens moet ergens beginnen.

Willem
Jongens, zullen we weer verder gaan kletsen over reizen en fietsen?
Ik ben zelf een behoorlijke taalpurist en ik kan zelf enorm genieten van iemand die een virtuoze taalbeheersing heeft maar dat zoek ik niet hier op het forum. Dan ga ik naar het theater of lees een goed geschreven boek.

Ik zou het jammer vinden wanneer enthousiaste forumleden niet meer gaan posten omdat ze meer moeten opletten op correct taalgebruik en spelling dan dat ze inhoudelijk bijdragen of stellen.

Of het nu is omdat iemand meer is opgegroeid met streektaal dan met algemeen Nederlands, gewoon weinig aandacht heeft voor taal of zoals ik dyslectisch is we komen hier allemaal omdat we fietsreizigers zijn en ervaringen willen uitwisselen.